… υπάρχουν οι:
*εκφράσεις προσώπου * στάσεις σώματος * σύμβολα - σήματα * μουσική * τέχνη ( ζωγραφική/ γλυπτική/χορός)
και μια κανονική γλώσσα που γεννιέται αλλά και στηρίζεται πάνω σε όλα αυτά: η νοηματική.
Εικόνες για αφορμή συζήτησης:
******
Οι δραστηριότητες που μπορούν να προκύψουν από τα παραπάνω είναι τόσες πολλές πράγμα που καθιστά τη μη λεκτική επικοινωνία μία θεματική ενότητα από μόνη της. Επειδή, όμως, εγώ θέλω απλά να επικεντρωθώ στο νόημα της μη λεκτικής επικοινωνίας χωρίς να το αναλύσω διεξοδικά έφτιαξα την παρακάτω δραστηριότητα.
Πλαστικοποιούμε και κόβουμε τις παρακάτω κάρτες-σύμβολα.
Το ίδιο κάνουμε και σε ένα σύνολο εικόνων (-ενεργειών) που δείχνουν πράγματα που είναι σωστά και κάποια που είναι λάθος.
Μπορούμε να φτιάξουμε όσες θέλουμε ανάλογα με την τάξη μας. Αφού εξηγήσουμε τις κάρτες- σύμβολα βάζουμε τα παιδιά να καθίσουν σε 2 σειρές αντικριστά. Η μία σειρά κρατάει τις κάρτες- σύμβολα και η άλλη τις κάρτες-ενεργειών. Τα παιδιά που κρατάνε τις κάρτες ενεργειών τις γυρνάνε σταδιακά. Σε κάθε γύρισμα τα παιδιά με τις κάρτες σύμβολα αντιδράνε ανάλογα και χωρίς να μιλήσουν. π.χ σε μια καλή ενέργεια σηκώνουν το χέρι τους κρατώντας την κάρτα τους ψηλά μόνο τα παιδιά που έχουν “θετική” κάρτα-σύμβολο.
- Μπορούμε να συνδυάσουμε το θέμα μας με τα μαθηματικά ως εξής: Χρησιμοποιούμε 3 μουσικά όργανα για να υποδηλώσουμε με τους ήχους τους τις λέξεις “δεξιά”, “αριστερά” και “μπροστά”. Έχουμε τοποθετήσει στην τάξη κάπου σε ένα σημείο ένα στεφανάκι. Κλείνουμε τα μάτια σε ένα παιδί με μαντήλι και προσπαθούμε να το κατευθύνουμε στο στεφάνι μόνο με τους ήχους.
Keep walking από μένα xxx.