Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Image4

Είναι ο υπολογιστής της τάξης σας προσβάσιμος για όλα τα παιδιά;
Πολύ συχνά βάζουμε στα παιδιά ένα παιχνίδι ή μια δραστηριότητα να κάνουν στον υπολογιστή και ασχολείται με αυτήν ένα παιδί σε όλη την ώρα των αυθόρμητων. Και αυτό το παιδί, τις περισσότερες φορές, είναι και εκείνο που είναι από το σπίτι πιο εξοικειομένο με τον υπολογιστή.

Εκτός αυτού, η τεχνολογία (τηλεόραση, υπολογιστής κ.α) είναι συνυφασμένη με τις γενιές που διδάσκουμε. Τίποτα δεν είναι α priori διαβολικό ή θαυματουργό. Οι ηλικίες που έχουμε στα χέρια μας, για να μεγαλώσουν σωστά χρειάζονται πανω από όλα όρια και μέτρο. Κυρίως για να νιώθουν ασφάλεια. 

Επομένως, 1) οι ανάγκες και η υγεία του παιδιού από τη μια και 2) η προσβασιμότητα του υπολογιστή από όλη την τάξη απ την άλλη, καθιστούν τη θέσπιση χρονικών ορίων απαραίτητη. 

Για μια μεγάλη τάξη 20-25 παιδιά τα 10’-15’ είναι αρκετός χρόνος για να τελειώσει ένα παιδί μια δραστηριότητα ή μια ζωγραφιά ενώ παράλληλα αλληλεπιδρά με τον διπλανό του. Αυτό επιτρέπει να ασχολούνται με τον υπολογιστή 3-4 παιδιά τη μέρα. (Δλδ, δύο ζευγαράκια). Μπορείτε να κρατάτε ονομαστικό κατάλογο ή να φτιάξετε έναν όπου τα παιδιά θα βάζουν ένα “ν” δίπλα από το όνομά τους.

Πώς θα ρυθμίζετε το χρόνο αυτό; Εγώ στην τάξη χρησιμοποιώ ένα δωρεάν λογισμικό που λέγεται ΤimeLeft και το οποίο έχει ρολόϊ, χρονόμετρο (timer), αντίστροφη μέτρηση και γενικά είναι αρκετά χρηστικό.
Εμάς μας ενδιαφέρει το timer το οποίο και ρυθμίζουμε ανάλογα με το χρόνο που θέλουμε.

 P2090159

Η αντίστροφη μέτρηση ξεκινάει και μόλις τελειώσει ακούγεται ένας θόρυβος. Τότε το επόμενο παιδί παίρνει τη θέση του επαναφέροντας τον αρχικό χρόνο. (Είναι χρήσιμο και για το σπίτι).
Τέλος, για όσους έχουν μονοψήφιο αριθμό παιδιών στην τάξη πιστεύω πως πάνω από 20’ για το κάθε παιδί είναι υπερβολή. Ούτως ή άλλως και τα παιδιά αρχίζουν να κουράζονται;).

Ελπίζω να το βρείτε χρήσιμο. Κeep walking xxx