Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Αναγνωστική δραστηριότητα: “Το λουλουδόπαιδο”

          Εαν κάνετε σαν θέμα τα λουλούδια ή γενικά την Άνοιξη ένα όμορφο βιβλίο είναι “Το λουλουδόπαιδο” της Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου, εκδ ΜΙΝΩΑΣ.

 

                                           image

 

Σύντομη περιγραφή

Η γιαγιά της Ανθής, που φώναζε την εγγονή της "λουλούδι μου", έφυγε πριν από λίγο καιρό. "Για πάντα" είπαν οι μεγάλοι. Όμως της Ανθής αυτό το "για πάντα" δεν της αρέσει καθόλου. Και νιώθει πολύ, μα πολύ λυπημένη. Βάζει λοιπόν με το νου της πως, αν γινόταν λουλούδι πραγματικό, η γιαγιά μπορεί να χαιρόταν τόσο πολύ, που να ξαναγύριζε. Σκέφτεται σωστά; ΄Η μήπως η γιαγιά θα είναι πάντα κοντά της μ'' έναν τρόπο διαφορετικό;”

 

Πολύ τρυφερό βιβλίο για τα αγαπημένα πρόσωπα που φεύγουν από τη ζωή ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και ένα ωραίο υλικό για αναγνωστικές ασκήσεις που έχουν σχέση με τα λουλούδια.

Στην εικονογράφηση του βιβλίου, που είναι του Μιχάλη Κουντούρη, υπάρχουν τέσσερις σελίδες όπου αναγράφονται κάθε λογής λουλούδια. Σας παραθέτω μία για να καταλάβετε περίπου.

                                                   σάρωση0001

Η πιο απλή άσκηση που μπορούμε να κάνουμε είναι να εκτυπώσουμε αυτές τις τέσσερις σελίδες ή όσες θέλουμε από αυτές και να φτιάξουμε καρτελάκια με τα λουλούδια που αναγράφονται πάνω τους. Θα ζητήσουμε από τα παιδιά να κάνουν αντιστοιχίσεις των λέξεων στις καρτέλες με αυτές των σελίδων. Μια και τα παιδιά (μέχρι την Άνοιξη) θα είναι πιο προχωρημένα στην αναγνώριση των γραμμάτων είναι καλό οι λέξεις στις καρτέλες να είναι γραμμένες με την ίδια γραμματοσειρά (μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας).

 

                                                      Image2

 

Φυσικά με τις ίδιες καρτέλες μπορείτε να παίξετε και άλλα αναγνωστικά παιχνίδια.

- Τα λουλούδια που ξεκινούν ή τελειώνουν με το ίδιο γράμμα

- Αυτά που έχουν τον ίδιο αριθμό συλλαβών (μετράμε τις συλλαβές με παλαμάκια)

- Εκείνα που περιέχουν το γράμμα “ζ” , για παράδειγμα

 

**Προέκταση:

 

Το κάθε παιδί διαλέγει να “γίνει” ένα λουλούδι. Ψάχνουμε στο διαδίκτυο τις εικόνες των λουλουδιων που επέλεξαν τα παιδιά. Αν έχετε μικρή τάξη ή χρόνο αφήστε το κάθε παιδί να πληκτρολογήσει μόνο του το λουλούδι του.

Στη συνέχεια αφού δουν την εικόνα το ζωγραφίζουν όπως το θυμούνται και γράφουν τη λέξη από κάτω.

 

Keep walking:)

Οι ανθρώπινες σχέσεις μέσα από τα λουλούδια

         Στο θέμα των λουλουδιών μπορείτε να μιλήσετε και για τις περιπτώσεις που οι άνθρωποι προσφέρουν λουλούδια. Από τη γέννηση μας ως το θάνατο τα λουλούδια είναι πάντα εκεί για να ομορφαίνουν ή να απαλύνουν τις στιγμές. Κάποιες φαίνονται στις παρακάτω εικόνες.

 

           gamos    genethlia   synaylia

 

    Με αφορμή τις εικόνες αυτές φτιάξαμε ένα μπουκέτο λουλουδιών και κάναμε αναπαράσταση τις παραπάνω στιγμές. Δώσαμε έμφαση στις ευχές που δίνουμε ανα περίσταση, τον τρόπο που χαιρετάμε ή μιλάμε στον άλλον όταν θέλουμε,για παράδειγμα, να ζητήσουμε  συγνώμη.

 

             P5040678  P5040681 P5040682    

 

P5040684

 

Μία ωραία δραστηριότητα που έχει να κάνει με το αίσθημα της γενναιοδωρίας είναι η παρακάτω από το βιβλίο “Δραστηριότητες για την ανάπτυξη του Κοινωνικοσυναισθηματικού τομέα στο Νηπιαγωγείο”, Charles A. Smith, εκδ. Σαββαλας.

 

                             σάρωση0001   σάρωση0002

 

Αυτά για σήμερα. Καλό Σαββατοκύριακο και Keep walking xxx