Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Δέντρα και φύλλα

         Σήμερα μιλήσαμε για το πώς συμπεριφέρονται τα δέντρα το φθινόπωρο και αφού εξηγήσαμε τις έννοιες φυλλοβόλο και αειθαλές φτιάξαμε προτάσεις με εικόνες δέντρων που τους είχα φέρει. Μην παραλείψετε να μετατρέψετε τη σχηματική αναπαρράσταση σε κανονική πρόταση (γραμμένη) υποδεικνύοντας την απόσταση που πρέπει να έχουν μεταξύ τους οι λέξεις, αλλά να μετρήσετε και τον αριθμό τωνλέξεων κάθε πρότασης.

IMG_0826

Με τις ίδιες εικόνες παίξαμε ένα παιχνίδι στο οποίο οι εικόνες είναι αραδιασμένες στο πάτωμα και ακούγεται μουσική (Σπανουδάκης – Φθινόπωρο). Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και όταν η μουσική σταματήσει αυτά πέρνουν μια εικόνα. Αν το δέντρο τους είναι φυλλοβόλο ξαπλώνουν στο πάτωμα, αν είναι αειθαλές στέκονται όρθιοι με τα χέρια ψηλά .

IMG_0813 IMG_0815

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για το χρώμα τον φθινοπωρινών φύλλων και πώς το αποκτούν. Ενώ με την ευκαιρία, κάναμε και το παρακάτω πείραμα μίξης κόκκινου και κίτρινου χρώματος. Το μόνο που θα χρεαστείτε είναι 3 γυάλινα βαζάκια και δύο κομμάτια χαρτιού κουζίνας. Την διάταξή τους τη βλέπετε στην εικόνα.

                              IMG_0819 

Τα παιδιά διατύπωσαν τις υποθέσεις τους για το αποτέλεσμα λίγο πριν το πρωϊνό και περιμέναμε τα χαρτιά να απορροφήσουν (νέα λέξη;) τα χρώματα και να τα μεταφέρουν στο κεντρικό ποτηράκι.

IMG_0824

Βγήκαμε για διάλειμμα και γυρνώντας φτιάξαμε και δύο πινακίδες για να στολίσουμε την πόρτα μας.

                    IMG_0829  image 

fffffg  tdj gdhjnh Η ομάδα των νηπίων έκοψε τα φύλλα και στην συνέχεια τα κόλλησαν σε μία λωρίδα χαρτονιού που τους έδωσα. Μετά το κάθε παιδί έπρεπε να γράψει το σωστο γράμμα στο φύλλο του, ώστε να σχηματιστεί η λέξη “φθινόπωρο” Το ίδιο έκαναν και τα προνήπια με τη διαφορά οτι τους είχα γράψει ήδη τη λέξη φθινόπωρο στη λωρίδα οπότε απλά έπρεπε να αντιγράψουν το γράμμα και να το κολλήσουν στη σωστή θέση.

Και λίγο πριν να τελειώσουμε για σήμερα είδαμε στη γωνιά παρατήρησης και το αποτέλεσμα του πειράματός μας.

                              IMG_0834

Σημείωση: 1) χρησιμοποιείστε όσο το δυνατό πιο κοντές χαρτοπετσέτες. Δηλαδή αν το μεσαίο δοχείο το δικό μου ήταν στο ίδιο ύψος με τα άλλα θα μπορούσα να κόψω στο μισό την χαρτοπετσέτα μου και να κερδίσω χρόνο.

                   2) Το κόκκινο χρώμα να το κάνετε τρεις φορές ποιό αραιό από το κίτρινο. Εμένα μου βγήκε ένα σκούρο πορτοκαλί που τα παιδιά νόμιζαν στην αρχή οτι είναι κόκκινο. Οπότε χρειάστηκε να βουτήξω το πινέλο στα τρεία δοχεία και να ζωγραφίσω για να καταλάβουν οτι μεσαίο χρώμα ήταν πορτοκαλί και όχι κόκκινο.

Κατά τα άλλα αυτό το πείραμα τους άρεσε πολύ γιατί η απορρόφηση που γίνεται αργά τους κάνει να ανυπομονούν;).

Αυτά και σήμερα. Καλό Σ/Κ καλή ψήφο και Keep walking xxx