Αφού μιλάμε για τη μουσική δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στα επαγγέλματα που έχουν σχέση μ’ αυτήν. Τα παιδιά μερικές φορές αντιλαμβάνονται τη μουσική σαν ένα χόμπυ που κάνει κάποιος τον ελεύθερο χρόνο του. Δεν γνωρίζουν οτι κάποιοι άνθρωποι ζουν, στην ουσία, απ’ αυτήν.
Έτσι όταν τους ρώτησα αν γνωρίζουν επαγγέλματα σχετικά με τη μουσική μου είπαν μόνο τον μαέστρο και…αυτόν που κατασκευάζει τα μουσικά όργανα! Εννοείται οτι το τελευταίο δεν το είχα σκεφτεί καν:).
Τους έδειχνα λοιπόν τις παρακάτω εικόνες, όπου ο κάθε ήρωας έλεγε το επάγγελμά του και τα παιδιά έπρεπε να μου το υπαγορέψουν για τα το γράψω. Έτσι μιλήσαμε για το μαέστρο, τον συνθέτη, τον στιχουργό, το μουσικό, τον τραγουδιστή και την τραγουδίστρια.
Αφού έγραψα τα επαγγέλματα του καθένα, τα παιδιά τα διάβασαν και μετά επικεντρωθήκαμε στα θηλυκά και αρσενικά ουσιαστικά των επαγγελμάτων. Είπαμε πρώτα οτι όλα αυτά τα επαγγέλματα μπορούν να γίνουν εξίσου καλά και από γυναίκες και από άντρες και αφού βρήκαμε το ευκολάκι (τραγουδιστής –τραγουδίστρια), στα υπόλοιπα κολλήσαμε:). Έτσι μάθαμε οτι σε κάποια ουσιαστικά η λέξη παραμένει ίδια για τις γυναίκες και τους άνδρες. Αλλάζει μόνο το άρθρο ( φυσικά δεν αναφέρθηκα στις λέξεις “άρθρα” και“ουσιαστικα”). Άρα για τουςάνδρες είναι το “ο” και για τις γυναίκες το “η” (π.χ ο συνθέτης, η συνθέτης).
Εμείς παίξαμε και ένα παιχνίδι μίμησης όπου ένα παιδί μιμούνταν κάποιο από τα επαγγέλματα και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να το βρουν.
Αφού κάναμε επιτυχώς την παραπάνω γλωσσική άσκηση και με αφορμή τον μαέστρο, μιλήσαμε για την ορχήστρα και παρακολουθήσαμε το βίντεο με την υπέροχη Ορχήστρα των Χρωμάτων,
Παρατηρήσαμε πώς ήταν τοποθετημένη η ορχήστρα στο χώρο (σε ημικύκλιο) αλλά και πού βρίσκονταν τα διάφορα μουσικά όργανα. Ακόμα δώσαμε έμφαση στο πώς συνεργάζονται μεταξύ τους τα μουσικά όργανα. Κανένα δεν ακούγεται περισσότερο από τα υπόλοιπα, ενώ ο μαέστρος ελέγχει με τις κινήσεις του όλη την ορχήστρα.
Τέλος, διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε την ιστορία “Ορχήστρα Ποντικάτα” της Ζαραμπούκα.
Keep walking xxx