Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Επιτάφιοι

          Σήμερα φτιάξαμε επιτάφιους από κουτιά γάλακτος και μπαλάκια γκοφρέ που ετοιμάσαμε τις προηγούμενες μέρες. Ζήτησα από τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν μέχρι τρία χρώματα, αν και δεν εισακούστηκα . Τι να κάνεις. Αν θέλει ο καλλιτέχνης…;).

Έτοιμάσαμε τα κουτιά μας κάπως έτσι,

IMG_2853

τα παιδιά έκοψαν σταυρούς που τους κολλήσαμε με σιλικόνη στην κορυφή (οι σταυροί είναι 3D),

CROSSES

και αφού ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε μέσα στον επιτάφιο την εικόνα της αποκαθήλωσης,

επιτάφιος

μετά αρχίσαμε να κολλάμε τα μπαλογκοφρεδάκια.

IMG_2878

Το αποτέλεσμα ήταν κάπως έτσι,

IMG_2887

IMG_2911

Keep walking xxx

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Αυγουλοπειρατές: εναλλακτικό καλάθι

          Φέτος το θέμα μας για τα πασχαλινά είναι οι “αυγουλοπειρατές”. Στρογγυλοποί, αδίστακτοι, πειρατές των θαλασσών βάλθηκαν να βρουν τον θησαυρό των σοκολατένιων αυγών που είχαμε κρύψει βαθιά στη θάλασσα,

IMG_2860

Θάλασσα: γυάλες που έφεραν οι γονείς (μία απλή με διάμετρο 14 εκ περίπου κοστίζει 1-1,30 ευρώ πάνω κάτω) και τις οποίες βάψαμε εξωτερικά με σφουγγαράκι κουζίνας χρησιμοποιώντας χρώμα για γυαλί.

IMG_2831

μέσα σε ένα σεντούκι ξύλινο.

IMG_2867      καλαθάκι1

Δυστυχώς, οι πειρατές ανακάλυψαν την κρυψώνα μας, ντύθηκαν δύτες

IMG_2859

                                        καλαθάκι4 καλαθάκι6

           IMG_2848    IMG_2857

και βούτηξαν στα βαθιά (κρεμάσαμε το αυγό στη μέση της γυάλας από ένα ξυλάκι ) για να βγάλουν τον θησαυρό. Ο παπαγάλος τους, φυλούσε τσίλιες και έκανε τον καλό ευχόμενος “ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ” (ύπουλο πτηνό).

IMG_2871

          

IMG_2865 IMG_2861

             καλαθάκι2 καλαθάκι3 καλαθάκι5

Και φυσικά οι αυγουλοπειρατές έφτιαξαν και λαμπάδες μήπως και χρειαζόταν να ανάψουν κανα κεράκι για να πάει καλά η “επιχείρηση” ;)

IMG_2830

Αυτές είναι των πειρατίνων, φτιαγμένες από πηλό, γκοφρέ και αφρώδες. Ανάλογες είναι και των πειρατών αλλά, λιγότερο χαριτωμένες;)

Keep walking xxx

 

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Προστατεύω τις πεταλούδες

        Ημέρα της Γης σήμερα και το θέμα μας είναι τόσο σχετικό μια και οι πεταλούδες, για τις οποίες μιλάμε τις τελευταίες ημέρες, κινδυνεύουν. Μπορούμε να σκεφτούμε τους λόγους; Με αυτό το ερώτημα ολοκληρώσαμε την ενότητα για τις πεταλούδες και για την απάντησή του μας βοήθησε το παρακάτω εποπτικό.prost1

όπως και η επίσκεψή μας σε αυτή τη σελίδα στο e-bay (εμπόριο πεταλούδας για συλλέκτες).

Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς τα παιδιά για να προστατέψουμε τις πεταλούδες;

petal

Βάζουμε τα παιδιά να μας υπαγορέψουν συνθήματα για την προστασία της πεταλούδας και μετά φτιάχνουμε καπέλα με του σύνθημα του καθένα γραμμένο επάνω.

IMG_2813IMG_2814

IMG_2815 IMG_2819

                                  xeria visor

Τελειώσαμε παίζοντας ένα επιτραπέζιο.

IMG_2829

Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες-προστασίας της πεταλούδας. Βάζουν το διακριτικό της ομάδας τους στην έναρξη. Ο πρώτος ρίχνει το ζάρι. Για να προχωρήσει, όμως, θα πρέπει να πάρει μία κάρτα-φύλλο την οποία διαβάζει η νηπιαγωγός. Είναι ένα επίθετο και το παιδί θα πρέπει να βρει ένα ουσιαστικό που να ταιριάζει με αυτό π.χ ξινός – ξινό πορτοκάλι. Κανόνες: Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε την ίδια λέξη για διαφορετικά επίθετα, να μιλήσει κάποιος άλλος από την ομάδα ή την αντίπαλη, ο πληθυντικός αριθμός επιτρέπεται, ενώ για να έχει περισσότερο ενδιαφέρον η κάθε ομάδα θα πρέπει να φέρει τον ακριβή αριθμό με το ζάρι για να πατήσει στο τέλος. Έτσι, αν η ομάδα της φωτογραφίας που είναι κοντά το τέρμα έφερνε “έξι” θα μετράγαμε τέσσερις θέσεις μπροστά και δύο πίσω;). Ποιά ομάδα προστασίας θα τα καταφέρει πρώτη;

petal4

Εκτυπώστε το παραπάνω σε Α3 και πλαστικοποιείστε το. Τα φύλλα εγώ τα έκανα ψηφιακά, όμως μπορείτε κάλλιστα να τα κόψετε από κάνσον και να γράψετε επάνω τα επίθετα που θέλετε εσείς. Η πάλι μπορείτε να το φτιάξετε με αντίθετα, υποκοριστικά, λέξεις που ομοιοκαταληκτούν κτλ.

Και έτσι για να θυμόμαστε οτι όλα μπορούν να γίνουν όταν τα προσπαθούμε σαν ομάδα, θα τελειώσουμε χιουμοριστικά.

Keep walking xxx

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Οι πεταλούδες και η σημασία τους για τη ζωή μας.

         Και γιατί η φύση δημιούγησε τις πεταλούδες; Έχουν κάποιο σκοπό που υπάρχουν ή απλά ομορφαίνουν τον πλανήτη μας; Με αυτή την ερώτηση ξεκινήσαμε και τα παιδιά κοιτάζονταν απορημένα. Πριν προχωρήσω, όμως, θα σας πω την εξήγηση που έδωσε ένα από τα παιδιά μου. Ένα τραγούδι που μάθαμε και τραγουδάμε αυτες τις μέρες για την πεταλούδα είναι αυτό:

Σε κάποιο σημείο λέει για την πεταλούδα : “πάντα θα ‘ρχεσαι απ’ το πουθενά”.

αφού, κυρία, η πεταλούδα ζει στο πουθενά και εκεί δεν υπάρχει τίποτα, η φύση σκέφτηκε να την φέρει να ζήσει κοντά μας όπου υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα

Γιατί φυσικά στα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν υπάρχει η έννοια του στόχου και του σκοπού στη ζωή. Υπάρχει μόνο η ζωή! Απλά ζω, υπάρχω και αλληλεπιδρώ με τη φύση τους ανθρώπους και τα πράγματα γύρω μου;) Όταν δεν υπάρχουν αυτά, υπάρχει το τίποτα και το πουθενά. Υπέροχοι τύποι!

Με τούτα και με εκείνα φτάσαμε ως την επικονίαση. Και την παρακολουθήσαμε,

και καταλάβαμε οτι η ζωή ολόκληρου του πλανήτη εξαρτάται από έντομα σαν τις πεταλούδες και τις μέλισσες. Οτι χάρη σε  αυτά τα μικρά πλασματάκια που δεν τους δίνουμε σημασία, μπορούμε και αναπνέουμε και τρώμε και υπάρχουμε.

Είδαμε ακόμα ένα μικρό trailer από την υπέροχη ταινία Wings of life(σε ποιότητα blue-ray) του κινηματογραφιστή και παραγωγού  Louie Schwartzberg.

Και μετά βγήκαμε σην αυλή, όπου χωρισμένοι σε δύο ομάδες πεταλούδων προσπαθούσαμε να επικονιάσουμε όσο γρηγορότερα μπορούσαμε τα λουλούδια του κήπου μας. Νικήτρια η ομάδα που τελείωνε πρώτη. Ο επικονιαστής φορούσε στο χέρι του μια κάλτσα με αυτοκόλλητο βέλκρο επάνω, έπαιρνε τη γύρη (μπαλίτσα πομ πομ) από το ένα λουλούδι

IMG_2788 IMG_2784

την τοποθετούσε γρήγορα στον ύπερο ενός λουλουδιού που είχε επίσης επάνω του βέλκρο,

4 IMG_2795

και μετά σφεντόνα πίσω για να δώσει την κάλτσα στον επόμενο της ομάδας:)

2 1

Και κάπως έτσι μάθαμε πως το να είσαι δυνατός και σπουδαίος είναι πολλές φορές σχετικό;).

Keep walking xxx

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Πεταλούδες μεγάλες και μικρές

         Στο επόμενο στάδιο τα παιδιά παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο. Τους ζήτησα να το παρατηρήσουν προσεκτικά και να μου πουν τι συμπέρασμα έβγαζαν απ’ αυτό.
Έτσι, επικεντρωθήκαμε στην διαφορετικότητα που υπάρχει στη φύση και καταλήξαμε οτι  αυτή είναι που κάνει τον κόσμο μας όμορφο. Και, φυσικά, επεκτείναμε το συμπέρασμα αυτό και στους ανθρώπους.
Μετά, απόφασίσαμε να γίνουμε εντομολόγοι και να κάνουμε μετρήσεις και παρατηρήσεις επάνω σε διαφορετικές πεταλούδες. Τα παιδιά σχημάτισαν ζευγάρια, ένα νήπιο μαζί με ένα προνήπιο και αφού μελετήσαμε τον χάρακα και μιλήσαμε για το μέτρο και τις υποδιαιρέσεις του, ξεκινήσαμε την εργασία μας.
Τα νήπια μέτρησαν με χάρακες και κατέγραψαν το αποτέλεσμα στο χαρτάκι (σε προσέγγιση εκατοστού),
IMG_2752 IMG_2754

και τα προνήπια με κορδέλες.
IMG_2755
Μετά τοποθετήσαμε τις μετρήσεις σε σειρά από την μεγαλύτερη στη μικρότερη και βγάλαμε συμπεράσματα τύπου: “η πεταλούδα της ομάδας μου έχει μήκος 10 εκ.” / “είναι η τρίτη μεγαλύτερη πεταλούδα του πίνακα”/ “είναι η μεγαλύτερη από όλες” κτλ
IMG_2762
                                          PET3 ΠΕΤ2 ΠΕΤΑΛ1

Μετά τα αγόρια χωρισμένα σε τρεις ομάδες, επεξεργάστηκαν τις πληροφορίες που έφεραν τα τρία κορίτσια της τάξης μας σχετικά με την αγαπημένη τους πεταλούδα (φυλλάδιο που έδωσα μόνο στα κορίτσια την προηγούμενη μέρα και τους ζήτησα να το φέρουν την επόμενη).
στοιχεία πεταλούδας
και μεταμφίεσαν τα κορίτσια στις πεταλούδες που είχαν βρει;)
IMG_2766IMG_2770
IMG_2772IMG_2780
Έτοιμες οι πεταλούδες!
IMG_2783
Keep walking xxx