Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Γωνιά υπολογιστή: ψηφιακοί κανόνες

         Φέτος οι κανόνες μας για τη γωνιά του υπολογιστή έγιναν ψηφιακοί. Ετοίμασα μια παρουσίαση Powerpoint που περιείχε τις εικόνες των κανόνων και τα παιδιά καλούνταν να τις “διαβάσουν”, να μου υπαγορεύσουν τους κανόνες ώστε να τους γράψω στις καρτέλες, αλλά και να τους μαγνητοφωνήσουν. Έτσι φτιάξαμε όλοι μαζί μια παρουσίαση κανόνων που αποθηκεύσαμε στην επιφάνεια εργασίας και τα παιδιά μπορούν να την “τρέξουν” μόνα τους και να ξαναθυμηθούν τους κανόνες όποτε θέλουν ή χρειαστεί;).

Η αρχική παρουσίαση είναι η παρακάτω (κλικ για να την αποκτήσετε).

image

Την έχω αφήσει “ανοιχτή” ώστε να μπορείτε να αλλάξετε τους κανόνες και να βάλετε όποιους εσείς θέλετε. Αν πάλι δεν έχετε ιδέα από Powerpoint απλά στις καρτέλες των κανόνων θα κάνετε ένα κλικ δίπλα στον αριθμό του κανόνα και θα γράφετε αυτό που σας υπαγορεύουν τα παιδιά. Αν θέλετε και να ηχογραφήσετε τους κανόνες θα σας δείξω πως γίνεται.

Αφού, λοιπόν, τα παιδιά μας υπαγόρευσαν τον πρώτο κανόνα σηκώνουμε ένα παιδί για να τον ηχογραφήσει.

2

3

Έτσι ηχογραφούμε έναν έναν όλους τους κανόνες. Ευκολάκι; Μετα…

4

Το ίδιο κάνουμε και με τους υπόλοιπους κανόνες μας.

5

Μην ξεχάσετε να αποθηκεύσετε τον κόπο σας στην επιφάνεια εργασίας, κατα προτίμηση, για να τον βρίσκουν τα παιδιά εύκολα. Μετά μπορείτε να τους ακούτε κάθε μέρα;). Εννοείτaι οτι τέτοιες παρουσιάσεις μπορείτε να φτιάξετε για όλους τους κανόνες της τάξης.

Καλή εβδομάδα σε όλους και Keep walking xxx

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

ClassDojo: Σύστημα αξιολόγησης της συμπεριφοράς στην τάξη

     Έχετε φτιάξει ήδη κάποιο υλικό για να αξιολογείτε την συμπεριφορά των παιδιών στην τάξη αλλά δεν λειτουργεί όπως θα θέλατε; Συνδυάστε το υλικό που φτιάξατε με κάτι που συνδυάζει τον ήχο, την εικόνα και την τεχνολογία και αυτό δεν είναι άλλο από το ClassDojo. Ένα πολύ βολικό προγραμματάκι για την τάξη που θα αρέσει στα παιδιά και που μπορείτε να το συνδυάσετε με αρκετές δραστηριότητες. Παρακάτω σας έχω μια σύντομη παρουσίαση του προγράμματος στην οποία, όμως ξεχασα να αναφέρω οτι το προϊόν διαθέτει και timer. Βάζετε στα παιδιά ορισμένο χρόνο για να μαζέψουν τα παιχνίδια το πρωί από την τάξη ή να τελειώσουν μια εργασία που κάνουν σε ομάδες κτλ. Απαραίτητη προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι να έχει το νηπιαγωγείο σας υπολογιστή συνδεδεμένο στο διαδίκτυο.

Μαμάδες, εαν καταλάβατε καλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εσείς το προγραμματάκι αυτό στο σπίτι ποικιλοτρόπως.  Να μην συζητάμε τα αυτονόητα;).

Εάν πάλι δεν έχετε ούτε υπολογιστή, ούτε πολλά υλικά για κατασκευές, “κατεβάστε” αυτή τη μηνιαία καταγραφή της συμπεριφοράς του παιδιού σε μορφή pdf κλικάροντας την εικόνα.

                                       image

Και όπως είπε και ο εκφωνητής του ιστορικού  Euro2004 “ Δεν περιγράφω άλλο!” :)

Σας φιλώ και Keep walking xxx

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Ποιον λύκο τάισες σήμερα; : αξιολόγηση συμπεριφοράς

       

Φαντάζομαι οτι οι περισσότερες/οι γνωρίζετε τον μύθο του καλού και του κακού λύκου. Αν όχι ρίξτε μια ματιά στο σχετικό βίντεο.

Σκέφτηκα, λοιπόν, οτι ο μύθος αυτός θα γινόταν ένα υπέροχο εργαλείο αξιολόγησης της συμπεριφοράς στην τάξη με βάση του κανόνες που ήδη συζητήσαμε.

Ο παππούς ινδιάνος, που λέτε, έφτιαξε έναν πίνακα με τα ονόματα όλων των παιδιών της τάξης μας χωρισμένο στις 4 (ή 5) εβδομάδες του μήνα και σε αυτόν καταγράφουμε στο τέλος της ημέρας μόνο εκείνους που τάισαν τον καλό λύκο (είχαν σωστή συμπεριφορά με βάση τους κανόνες τηςτάξης). Αρχικά το κάθε παιδί παίρνει το (πλαστικοποιημένο)φαγητό/μανταλάκι που γράφει επάνω το όνομά του

kotopoylo

και συζητάμε όλοι μαζί εαν τάισε τον καλό ή τον κακό λύκο. Το παιδί τοποθετεί αντίστοιχα το μανταλάκι του σε μία από τις παρακάτω εικόνες.

                           kakos     kalos

Όποιος έχει ταίσει τον καλό λύκο, κερδίζει μία γραμμή στον πίνακα του παππού ινδιάνου. Για τον κακό λύκο δεν παίρνουμε γραμμές. Στο τέλος του μήνα μετράμε τις γραμμές των παιδιών και εκείνος που έχει τις περισσότερες (εαν είναι πολλοί κληρώνονται) φοράει το ινδιάνικο καπέλο της τάξης και γίνεται αρχηγός μας για μια ολόκληρη ημέρα. Εάν θέλετε μπορείτε να κάνετε την επιβράβευση συντομότερα (εβδομαδιαίως).

Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά καταννοόυν οτι το καλό και το κακό υπάρχει εν δυνάμει μέσα σε όλους και οτι θα πρέπει να δουλεύουμε καθημερινά με τον εαυτό μας για να “βοηθάμε” το καλό να νικάει. Άρα κανένας δεν είναι κακός. Αλλά ακόμα και αν η συμπεριφορά του είναι άσχημη μπορεί ο ίδιος να βοηθήσει τον εαυτό του να την αλλάξει. Να γίνει ένας σούπερ ήρωας του εαυτού του;). Ζητήστε από τα παιδιά να τοποθετούν μόνα τους το μανταλάκι στους λύκους ακόμα και στον κακό λέγοντας οτι “σήμερα ο κακός λύκος τα κατάφερε, αύριο θα προσπαθήσεις με περισσότερη δύναμη να τον κερδίσεις”. Άλλωστε η αποδοχή είναι το πρώτο βήμα για να αλλάξει μια ανεπιθύμητη συμπεριφορά.

image

Εσείς ποιoν λύκο ταίσατε σήμερα; Keep walking xxx

 

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Λάχανα και Χάχανα: Οι μέρες της εβδομάδας

          Το τραγούδι από το cd Λάχανα και Χάχανα για τις μέρες της εβδομάδας ίσως και να το ξέρετε. Έχει εύκολο ρυθμό και τα παιδιά μπορούν να το μάθουν γρήγορα, ενώ βοηθάει και στο στήσιμο πολλών δραστηριότητων (μεταμφιέσεις, θεατρικά και γλωσσικά παιχνίδια  σειροθετήσεις, κτλ). Και επειδή θα χρειαστείτε εποπτικό υλικό για να οργανώσετε αυτές τις δραστηριότητες ,voilà (κλικ στην εικόνα):
Untitled
Εμείς πριν τις βάλουμε με τη σειρά στον πίνακα κάναμε μαντεψιές για το ποια είναι ποια ακούγοντας το τραγούδι.
IMG_3924
IMG_3931 IMG_3929

Keep walking xxx

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Για να ενημερωνόμαστε

0:32 (αν δεν θέλετε να δείτε όλες τις ειδήσεις)

                        
                 


Keep walking ;)

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

Να παίξει κανείς τον πεθαμένο ή να μην τον παίξει; Ιδού η απορία.

    Τί περίεργο και απίστευτα συμπτωματικό πράγμα είναι να σκοτώνεται ένα άνθρωπος με πολιτικά κίνητρα το προηγούμενο βράδυ πριν την κορύφωση μιας τεράστιας απεργίας η οποία έχει μαζική συμμετοχή! Και επειδή πάνω απ’ ολα τα ΜΜΕ νοιάζονται για το δίκαιο και τη ζωή θα συμβάλουν και αυτά με τον τρόπο τους ώστε ο άδικος αυτός θάνατος να μην μείνει ανεκμετάλλευτος. Μπορεί κάλλιστα να γίνει μια ωραιότατη αφορμή για να αρχίσουν να αλληλοσκοτώνονται οι ακροδεξιοί με τους αριστερούς (τι βολικό) και ταυτόχρονα να καλύψει κάθε απεργιακή κινητοποίηση. Μα να είσαι κυβέρνηση και να σου “λάχει” κάτι τέτοιο πάνω σε κρίσιμες στιγμές; Οποία εξαίρετος συμπαντική συναστρία!

Και ενώ η ανθρώπινη ζωή έχει εξισωθεί με το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ, εμείς ουρλιάζουμε καθημερινά αθόρυβα. Και καθίστε τώρα να σας περιγράψω τη σκέψη που μου φέρνει ολό αυτό στο μυαλό. Που λέτε όταν ήμουν μικρή και έβλεπα ταινίες με μάχες και πολέμους ήθελα ο ήρωας να μην πάθει ποτέ τίποτα. Απορούσα, λοιπόν, γιατί ενώ είχαν σκοτωθεί οι περισσότεροι γύρω του και αυτός έμεινε ζωντανός ορμούσε στη μάχη και έκανε φασαρία λες και ήθελε να τον προσέξει ο εχθρός. Σκεφτόμουν τότε “ βρε ανόητε, μείνε ξαπλωμένος και κάνε τον πεθαμένο και ανάμεσα στους πραγματικούς νεκρούς δεν θα σε καταλάβει κανείς!”.

Λίγο τα χρόνια που πέρασαν, λίγο η πραγματικότητα που σε προσγειώνει απότομα στα εκτός Χόλυγουντ πλατό με έκαναν να γελάω με συμπάθεια στις παιδικές μου σκέψεις. Γιατί στα αλήθεια πόσο μπορεί να αντέξει κάποιος ζωντανός να ζει ανάμεσα στους πεθαμένους; Να μυρίζει τον πόνο και το τέλος της ζωής των άλλων και να μην τρελαθεί; Να ζει στην απόλυτη ακινησία για να μην ανιχνεύσει ο εχθρός την ύπαρξή του; Σαν ζωντανός νεκρός! Μα ακόμα και αν τα καταφέρει γιατί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης είναι θαυματουργό, δεν ξέρει οτι στο τέλος κάθε μάχης αργά η γρήγορα θα ανοιχτεί  ένας τάφος και μέσα του η μπουλντόζα θα θάψει όλα τα απομεινάρια της πρώτης;

Και ήρθε η κρίση. Και κατάλαβα οτι σε αυτή τη χώρα  αγαπάμε τη ζωή όπως και να ’χει. Γι’ αυτό  μπορούμε να ζούμε ακόμα και ως ζόμπι ανάμεσα σε νεκρούς. Και ενώ σε άλλες περιπτώσεις αυτό αποτελεί μοναδική αρετή, στη δική μας μάλλον θα είναι μοιραίο. Γιατί πολύ απλά, είτε φαινόμαστε είτε δεν φαινόμαστε ο τάφος έχει ήδη ανοιχτεί και η μπουλντόζα έχει ξεκινήσει τα δρομολόγια. Γκλιιιιιιιιν γκλοοοοοννννννν! Στάση Παιδεία. All aboarddddd!

Εργασία για το σπίτι: Να παίξεις τον πεθαμένο ή να μην τον παίξεις; Περιμένω τα σχόλιά σας. Keep walking

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Καρτέλες ονομάτων

          Κάθε χρόνο φτιάχνω από την αρχή τις καρτέλες ονομάτων των προνηπίων και των νηπίων αφού στο τέλος της χρονιάς τα παιδιά τις παίρνουν μαζί τους. Το όνομά τους είναι το πρώτο πράγμα που γράφουν όταν μπουν στην τάξη το πρωί στους πίνακες-παρουσιολόγια. Αυτοί είναι πίνακες διπλής εισόδου, όπου αριστερά και κάθετα είναι τα ονόματα των παιδιών και επάνω οριζόντια οι πέντε μέρες της εβδομάδας. Στον πίνακα των προνηπίων το κάθε παιδί είχε ένα διακριτικό σχεδιάκι μέχρι να μάθει να ξεχωρίζει το όνομά του. Ωστόσο σε οτι αφορά τα προνήπια παρατήρησα οτι ενώ μαθαίνουν σχετικά γρήγορα τη λειτουργία του πίνακα, τη φορά της γραφής κτλ οι καρτέλες των ονομάτων άγχωναν τα παιδιά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ειδικά εκείνα που είχαν μακροσκελή ονόματα (βλ., Χρυσοβαλάντω:). Ακόμα και όταν τους έλεγα να γράψουν το όνομά τους όπως ήθελαν, ξεχωρίζοντας από αυτό τα γραμματάκια που μπορούσαν να γράψουν, αρκετά παιδιά ήταν διστακτικά. Κατάλαβα οτι η θέα όλων αυτών των γραμμάτων μαζί τα μπέρδευε και έτσι σκέφτηκα έναν τρόπο ώστε να μπορούν να απομονώνουν το κάθε γράμμα οπτικά πριν γράψουν το επόμενο. Επίσης, απλοποίησα τον δικό τους πίνακα ώστε να είναι γραμμένο εκεί μόνο το δικό τους όνομα και να διαρκεί για όλο το μήνα. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορώ να αξιολογώ την εξέλιξή τους στην γραφή του ονόματος με πιο οργανωμένο τρόπο. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές. Ίδομεν;)

IMG_3897

IMG_3917

Προτείνω για να μην φεύγει το μετακινούμενο κομμάτι πάνω από την καρτέλα να κολλήσετε από την πίσω μεριά στην αρχή, ένα κομματάκι βέλκρο. Επίσης εγώ επισύναψα την καρτέλα του καθενός πάνω στον πίνακά του, στο τελείωμά της.

IMG_3918

παρουσιολόγιο προνηπίων

Όμως δεν άφησα παραπονεμένα και τα μεγαλύτερα βλαστάρια μου. Νέες καρτελίτσες αγοριών και κοριτσιών για να γράψουμε τα ονόματά μας;). Αν τις θέλετε κλικάρετε στην εικόνα για να γίνουν δικές σας.

image

Αυτά για σήμερα. Καλή εβδομάδα σε όλους. Keep walking xxx

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

                   backtoschool-comfort

Χαθήκαμε παιδιά μου. Και δυστυχώς εκτός από κυριολεκτικά και μεταφορικά. Σαν να μην μου βγαίνει φέτος το “καλή σχολική χρονια” οπότε θα αρκεστώ στο “με υγεία και δύναμη”;)

Με ένα ημερολογιάκι θα σας ξεκινήσω φέτος χαριτωμένο και χρωματιστό για να σας φτιάχνει τη διάθεση. Λάβετε πατώντας την κουκουβάουνα.

                                                                  

Ήρθανε τα μικρά μου σήμερα και ετοίμασα για αυτά μια μέρα γεμάτη μαγεία. Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί ένα δεκάλεπτο βιντεάκι με τα στρουμφάκια και τη μαγική σφαίρα και αφού μπήκαμε στο κλίμα, είπα στα παιδιά οτι αυτή η τάξη είναι μαγική, πως μόνο μαγικά πράγματα γίνονται εδώ μέσα και πως όταν θα έχει τελειώσει η φετινή χρονιά θα έχουν γίνει όλα μικροί μάγοι και μικρές μάγισσες. Για να ξεκλειδώσουμε όμως τις μαγικές δυνάμεις της τάξης θα έπρεπε να φτιάξουμε το πάζλ που θα τους έδινα ώστε να βρούμε τι απεικονίζει. Το κάθε παιδί διάλεξε από ένα κομμάτι όπου έγραψα επάνω το όνομά του. Έτσι τα μαγικά ξεκίνησαν και κατέληξαν…

IMG_3878

σε ένα μαγικό καπέλο;)

Φυσικά η τάξη τω καλών μάγων δεν σημαίνει οτι δε έχει και αντιπάλους. Υπάρχει και το σχολείο των κακών μάγων, που κάνουν συνέχεια σκανταλιές και πονηριές στα κρυφά. Να! Σήμερα ένα μικρό παιδί από το σχολείο αυτό μου έκρυψε μέσα στην τάξη τις φωτογραφίες που είχα φέρει για να δείξω στα παιδιά και δεν μπορώ να τις βρω. Είναι ευκαιρία για την τάξη των καλών μάγων να δείξουν τι μπορούν να κάνουν. Έτσι χωριζόμαστε σε ομάδες και ψάχνουμε να βρούμε τις εικόνες.

IMG_3883

Φυσικά και τα καταφέραμε και μάλιστα είπαμε στην παρεούλα, τι δείχνει η εικόνα της κάθε ομάδας. Όλες οι φωτογραφίες έδειχναν παιδιά που δεν ήθελαν να πάνε ή να είναι στο σχολείο.

                                    1H MERA1 1H MERA2

Πώς ένιωθαν αυτά τα παιδιά άραγε; Γιατί ένιωθαν έτσι; (εκεί να ακούσετε όλες τις φοβίες τους μαζεμένες;). Στο τέλος, τους έδειξα την εικόνα με την τίγρη ώστε να οπτικοποιήσω τις φοβίες αυτές αλλά με έναν τρόπο που τα παιδιά να καταλάβουν οτι πρόκειται για υπερβολή. Είναι πραγματικά το νηπιαγωγείο αυτό που φανταζόμαστε πριν να πάμε; Χμμμ…και πως να βοηθήσουμε όλα αυτά τα παιδιά σαν μικροί μάγοι που είμαστε; Μα φυσικά να φτιάξουμε ένα μαγικό ξόρκι, να το επαναλάβουμε όλοι μαζί δυνατά και να στείλουμε σε αυτά τα παιδιά κουνόντας τα χέρια μας όλα τα όμορφα συναισθήματα. Να το ξόρκι μας. Πολύ βασικό;) αλλά “έπιασε” και με το παραπάνω.

IMG_3887

Στο τέλος της ημέρας φύγαμε ευτυχισμένοι και έχοντας τα παιδιά προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο και εγώ στο φαρμακείο της γειτονιάς:).

Αύριο εις άλλα, ως τότε Keep walking xxx