Έως τώρα τα παιδιά έχουν συνειδητοποιήσει την έννοια του χρόνου και του πώς αυτός χωρίζεται σε εποχές και μήνες. Είναι καθημερινή ρουτίνα να μιλάμε για αυτά στην παρεούλα οπότε και έχουν εμπεδωθεί.
Σήμερα, παίξαμε ένα παιχνίδι με τις εποχές. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και η κάθε ομάδα έπρεπε να ακούσει την ερώτησή μου, να συσκεφθεί και αφού πεί τη λέξη “έτοιμοι” να μου πει την απάντηση.
Εάν ήταν σωστή κέρδιζαν ένα μομμάτι της αντίστοιχης εποχής. Εάν όχι δεν κέρδιζαν κανένα κομμάτι και συνέχιζε η άλλη ομάδα. Νικήτρια η ομάδα που θα μάζευε τα περισσότερα κομμάτια. Μπορείτε να βάλετε εύκολες ερωτήσεις και να φτιάξετε και ένα δεύτερο γύρο με δυσκολότερες. Εγώ χρησιμοποιήσα το παρακάτω υλικό.
Το στήσιμο ήταν ως εξής: Ο κύκλος ο άσπρος στη βάση και επάνω του οι τέσσερις εποχές και σε κάθε εποχή επάνω οι αντίστοιχοι μήνες. Στην ουσία οι ομάδες έπαιρναν κομμάτια από τους μήνες.
Βέβαια το υλικό αυτό ήταν μια ωραία αφορμή να μιλήσουμε μετά για τις έννοιες: ολόκληρο/ μισό/ τέταρτο και να προσεγγίσουμε τη λογική των κλασμάτων. Χρησιμοποιήσαμε επίσης την πίτσα από το μαγαζάκι μας για περισσότερη νοστιμιά στη δραστηριότητα;).
Προσπαθήσαμε να μοιράσουμε την πίτσα μας σε 2, 3, 4, 5 παιδιά και κάναμε παρατηρήσεις, προτάσεις αλλά βγάζαμε και συμπεράσματα. Όπως το οτι όσο λιγότερα είναι τα άτομα που μοιράζονται κάτι τόσα περισσότερα είναι τα κομμάτια που παίρνει ο καθένας κτλ.
Μετά χρησιμοποιήσαμε την πλαστελίνη ώστε να μπορούμε να κόβουμε μόνοι μας τις ποσότητες που θέλαμε.
Στις παραπάνω εικόνες μπορείτε να δείτε μια κατάσταση προβληματισμού. Στην περίπτωση της πίτσας τα παιδιά μπορούν μόνο να περιγράψουν (υποθέσουν) την απάντηση ενώ με την πλαστελίνη μπορούν να πειραματιστούν στην πράξη (επαληθεύσουν).
Τέλος, μάθαμε τι συμβαίνει “στου καινούργιου χρόνου την αυλή”
Αυτά για σήμερα, Keep walking xxx