Σήμερα, μάθαμε οτι υπάρχουν πολλές διαφορετικές “σχολές” –ρεύματα στη ζωγραφική. Σε κάθε εποχή οι ζωγράφοι δεν ζωγράφιζαν με τον ίδιο τρόπο. Άλλωτε αποτύπωναν ακριβώς αυτό που έβλεπαν μπροστά τους και άλλοτε χρησιμοποιούσαν τη φαντασία τους για να εκφράσουν αυτό που ένιωθαν.
Εποπτικό υλικό:
Δίνω στα παιδιά τους πίνακες και τους αφήνω να τους παρατηρήσουν καλά. Με τη σειρά περιγράφω με δυο τρεις λέξεις τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε ρεύματος. Τα παιδιά καλούνται να βρουν ποιος πίνακας αντιστοιχεί στο ρεύμα που περιγράφω. Για να επαληθεύσουν την υπόθεσή τους έπρεπε να κοιάξουν πίσω από τον πίνακα που είχαν πει. Εαν από πίσω ήταν γραμμένο το ρεύμα που περιέγραφα τότε κέρδιζαν. Εμείς πέντε πίνακες πριν το τέλος, πεινάσαμε;) Ήταν, όμως, πολύ ενδιαφέρον και τα παιδιά τα πήγαν αρκετά καλά. Φυσικά δεν περιμένουμε να θυμούνται τα ρεύματα! Στόχος είναι να έρθουν απλά σε μια πρώτη επαφή με όλες αυτές τις τεχνοτροπίες.
Μετά από τα παραπάνω, φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες βασισμένους στο ρεύμα του πουαντιγισμού (μικρές τελίτσες) χρησιμοποιώντας οδοντόβουρτσες. Τις βουτάμε στο χρώμα και μετά “ξύνουμε” τα δοντάκια στον αέρα, πάνω από το χαρτί. Είχα φτιάξει στα παιδιά στένσιλ με διάφορα σχέδια για να χρησιμοποιήσουν. Εάν το κάνετε προτιμήστε τα έντονα χρώματα. Το κίτρινο δεν έδειχνε πολύ καλά. Επίσης, εαν κάποια προνήπια δυσκολεύονται δώστε τους να γεμίσουν τα σένσιλ με τελίτσες χρησιμοποιώντας μπατονέτες.
Αυτά και για σήμερα. Keep walking xxx