Σήμερα ξεκινήσαμε να μιλάμε για ένα άλλο είδος τέχνης, την γλυπτική. Είδαμε εικόνες από γλυπτά που έφτιαξαν οι πρώτοι άνθρωποι (Κρομανιόν),
αλλά και οι μεταγενέστεροι Σουμέριοι, Αιγύπτιοι, Μινωίτες, Μυκηναίοι.
Επισημάναμε οτι τα αγαλματίδια αυτά φτιάχνονταν κυρίως για λατρευτικούς σκοπούς ενώ τέλος, παρατηρήσαμε τα κυκλαδικά ειδώλια. Τη στάση, το σχήμα τους ενώ είπαμε και για τις πιθανές χρήσεις τους. Ακόμα κάναμε υποθέσεις για το τι αναπαριστούν κάποια από αυτά.
Ενώ προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε και τα δικά μας κυκλαδικά ειδώλια.
Αργότερα, αφού μιλήσαμε για τον Παρθενώνα, τον Ικτίνο, τον Καλλικράτη και τον Φειδία αλλά και τη γιορτή των Παναθηναίων,
θαυμάσαμε τη γλυπτική της ζωφόρου του Παρθενώνα. Στον σχετικό σύνδεσμο για τη ζωφόρο μπορείτε να την ανακαλύψετε σταδιακά μαζί με τα παιδιά, όμως εγώ χρησιμοποιήσα τις εικόνες από το ιστολόγιο του 7ου Δημοτικού σχολείου Γαλατάδων γιατί ήταν πιο παιδικές;). Πατήστε επάνω στους συνδέσμους για να δείτε τις εικόνες της ζωφόρου. Φυσικά αναφερθήκαμε στην κλοπή τους από τον Έλγιν και την έκθεσή τους στο Bρετανικό Mουσείο. Μία από τις πλάκες που κλάπηκαν είναι και εκείνη που δείχνει ένα μικρό αγόρι που βοηθάει στο δίπλωμα του πέπλου της Αθηνάς. Τα παιδιά είδαν τη φωτογραφία της πλάκας και κατάφεραν να βρουν πιο κομμάτι είναι μέσα από τις εικόνες. Μετά σκεφτήκαμε πως μπορεί να αισθάνεται αυτό το μικρό παιδί τόσα χρόνια μακριά από τους δικούς του και τη χώρα του. Έτσι με μαγικό τρόπο το ζωντανέψαμε, το ονομάσαμε “Μενέλαο” και το βάλαμε να γράψει ένα γράμμα στους Άγγλους πολίτες…
Τα παιδιά μου επιμένουν να το στείλουμε στο Βρετανικό Μουσείο:)
Keep walking xxx