Στο παρελθόν έχουμε κάνει δραστηριότητες με τα παιδιά για το πως ο χρόνος αλλάζει τα πάντα γύρω μας. Θα σας θυμίσω στην ενότητα για την Κέρκυρα, όταν προσπαθήσαμε να αντιστοιχίσουμε τις παλιές με τις νέες φωτογραφίες των ίδιων περιοχών της πόλης μας. Έτσι σε μια συζήτηση που κάναμε σήμερα φαινεται οτι τα παιδιά είχαν καταννοήσει την επίδραση του χρόνου στη ζωή μας. Άλλωστε αυτό το διαπίστωσα και μέσα από την παρακάτω δραστηριότητα.
Όμως σε οτι αφορά τα συναισθήματά μας αυτό δεν είχε ξεκαθαριστεί πλήρως. Μπορεί κάτι που μας πλήγωσε παιρνώντας ο καιρός να σταματήσει να μας στεναχωρεί; Κάτι το οποίο ζηλεύουμε μετά από λίγο καιρό να μην μας ενδιαφέρει καθόλου ή κάτι με το οποίο θυμώσαμε να το θυμόμαστε μετά από κάποιες μέρες και απλά να γελάμε; Έτσι σήμερα κάναμε ένα ωραιότατο group therapy για να καταλάβουμε το νόημα της λαϊκής ρήσης:“ο χρόνος είναι ο καλύτερος γιατρός”. Χρησιμοποιήσαμε απλές μάσκες συναισθημάτων
τις οποίες έφτιαξα ώστε τα παιδιά να νιώσουν άνετα στο να μοιραστούν μια ιστορία τους με την ομάδα, χωρίς όμως να κρύβονται εντελώς πίσω απ’ αυτές.
Τα παιδιά κλήθηκαν να αφηγηθούν ένα περιστατικό του παρελθόντος και να περιγράψουν πως ένιωσαν γι’ αυτό και πως νιώθουν σήμερα που το ξαναθυμούνται. Αρχικά τους ζήτησα να μας περιγράψουν κάτι που συνέβη παλιά και το οποίο δεν αποκαταστάθηκε ποτέ. Για παράδειγμα, “χάλασε το ποδήλατό μου και το πετάξαμε”( Θα πρέπει να μην έχουν ποδήλατο ως σήμερα που μιλάμε). Απλά θέλουμε να καταλάβουν οτι ο χρόνος από μόνος μερικές φορές βοηθάει να ξεχνάμε και κάνει τα συναισθήματά μας πιο ήπια Φυσικά μπορεί να σας πουν “σήμερα νιώθω χαρούμενος γιατί την επόμενη χρονιά οι γονείς μου μου αγόρασαν ένα καινούργιο”. Οπότε μπορούμε να μιλήσουμε για το πως εμείς οι ίδιοι μπορούμε μέσα στον χρόνο να αλλάξουμε το αρνητικό συναίσθημα σε θετικό.
Αν διαπραγματεύεστε το θέμα του χρόνου και εσείς αυτές τις μέρες τότε μπορεί να σας χρειαστούν και τα φυλλάδια για το Χ.
(νήπια) (προνήπια)
Εμείς κάναμε επανάληψη στους αριθμούς μέχρι το 10 βάζοντας τόσα μήλα στη μηλιά (με πλαστελίνη) όσα ζητούσε ο αριθμός στην καρτέλα και σειροθετώντας τα από το 1-10 και ανάποδα.
Και για την αξιολόγηση του πράγματος,
Keep walking xxx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου