Όταν μιλήσαμε με τα παιδιά για τα νέα μέλη που γεννιούνται καμιά φορά στην οικογένεια και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλέι αυτό σκέφτηκα οτι θα ήταν μια καλή ιδέα να φτιάχναμε οικογένειες χρωμάτων παίζοντας με τις μίξεις. Έτσι ετοίμασα τρία ζευγάρια μπαμπάδων και μαμάδων, παιδιά και εννιά σπίτια (όσοι είναι και οι μεταξύ τους συσχετισμοί).
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και στο κάθε ζευγάρι δόθηκαν γονείς, ίδιου ή διαφορετικού χρώματος, ένα σπιτάκι και ένα παιδί. Τα ζευγάρια έπρεπε να αναμείξουν τα χρώματα που αντιστοιχούσαν στους γονείς και με το χρώμα που θα προέκυπτε να βάψουν το παιδί αυτών των γονιών αλλά και το σπίτι τους. Και αν δεν καταλάβατε τίποτις…ιδού!
Έτσι μας προέκυψε το Χρωματοχώρι;) Λείπει το ένα πορτοκαλί σπιτάκι αλλά δεν είχε στεγνώσει καλά.
Αυτή η εργασία πέρα από τον προφανή στόχο, θα σας βοηθήσει αργότερα όταν περάσετε στις προσθέσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που τα παιδιά ήθελα να συνδυάσουν όλα τα χρώματα μεταξύ τους, ακόμα και τα ίδια. Οπότε όταν τελειώσετε την εργασία και αναλύσετε τις μίξεις επικεντρώστε τη σκέψη τους στους συνδυασμούς που σας δείχνω σην παραπάνω φωτογραφία και ανατρέξετε σ’ αυτήν όταν θα θέλετε να καταλάβουν τα παιδιά οτι η αντιστροφή των ποσοτήτων (προσθέτη & προσθετέου) σε μια πρόσθεση δεν αλλάζει το αποτέλεσμα (άθροισμα) ή το οτι όταν σε μια ποσότητα δεν προσθέσουμε τίποτα (0) τότε αυτή μένει ίδια.
Τις εικόνες για την εργασία θα τις βρείτε στα παρακάτω pdf αρχεία.
Keep walking xxx
Ευφυές και ευρηματικό στη διασύνδεσή του με την πρόσθεση: βοήθησέ με λίγο να καταλάβω Μυρτώ μου. Το χ+0=χ το καταλαλαίνω, η ισότητα με το 5 πώς προκύπτει; Δεν το έπιασα....Θα περιμένω απάντηση, γιατί μου φαίνεται άκρως ενδιαφέρουσα η προσέγγιση...Φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν Τάνια κοίτα, αν παρατηρήσεις στη φωτογραφία όπου φαίνεται η μίξη του πράσινου,τα ανθρωπάκια στέκονται στο σπίτι (είναι κολλημένα αντίστροφα) και επίσης είναι και διαφορετικά. Μπλέ μπαμπάς στο ένα, κίτρινος στο άλλο. Όμως αυτό δεν αλλάζει το χρώμα του παιδιού που θα γεννηθεί. Τα στοιχεία που προστίθενται είναι χρωματικά ίδια. (Η ισότητα του 5 είναι απλώς παράδειγμα). Δεν ξέρω αν έγινα αντιληπτή τώρα. Ελπίζω πως ναι. Σε φιλώ:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΚ. Σ'ευχαριστώ πολύ Μυρτώ. Πολύ ενδιαφέρον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις πεχλιβάνικο βραβείο! http://pythagoreionip.blogspot.gr/2014/01/blog-post_31.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλιά!
Σε περιμένει βραβείο στο μπλογκ μου πέρασε να το πάρεις από εδώ: http://maros-kindergarten.blogspot.gr/2014/01/blog-post_31.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ!