Η ενασχόληση με τα καιρικά φαινόμενα του χειμώνα είναι μια καλή αφορμή για να μάθουν τα παιδιά το θερμόμετρο, την λειτουργία και τη χρησιμότητά του.
Εμείς χρησιμοποιούμε και παρατηρούμε το θερμόμετρο σε καθημερινή βάση από την αρχή της χρονιάς, οπότε τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με το εργαλείο αυτό. Έτσι, σήμερα είπαμε να φτιάξουμε τα δικά μας θερμόμετρα και να καταγράψουμε τον χειμωνιάτικο καιρό κατα την διάρκεια μιας εβδομάδας.
Χρησιμοποιήσαμε την εικόνα ενός θερμόμετρου την οποία τα παιδιά έκοψαν περιμετρικά και κόλλησαν επάνω σε ένα σκληρό χαρτονάκι.
Για να φτιάξω το γυάλινο σωληνάκι του υδράργυρου αρχικά σκέφτηκα να κολλήσουμε διαφανή καλαμάκια. Όμως στην Κέρκυρα πιο εύκολα θα δεις ιπτάμενη στρουθοκάμηλο, παρά βρίσκεις διαφανή καλαμάκια. Και αφού έστυψα όσο μυαλό μου έχει απομείνει, την απάντηση μου έδωσε το υπόγειο του σπιτιού όπου ο μάστορας έχει τοποθετήσει για κάποιο λόγο (δεν ξέρω, δεν ρωτάω, δεν θέλω να μάθω) ένα διαφανές πλαστικό σωληνάκι στον τοίχο.
Το βρήκα εύκολα σε ένα τεχνικό σούπερ μάρκετ της περιοχής (βλ., μαγαζί με υλικά οικοδομών, υδραυλικών κτλ) και έκανε μόλις 0,90 το μέτρο. Το έκοψα σε κομμάτια όσα και τα παιδιά και αφού ετοίμασαν το θερμόμετρό τους το κόλλησα στη μέση με σιλικόνη. Αν είχα βρει καλαμάκια θα τα κολλούσαν τα παιδιά με ατλακόλλα.
Μετά απλά, το κάθε παιδί έσπρωξε μέσα στο σωληνάκι ένα κόκκινο σύρμα πίπας, που φρόντισα να είναι σε μήκος λίγο μεγαλύτερο από τον σωλήνα για να μπορούν να το ανεβοκατεβάζουν, και έτοιμο το θερμόμετρο:).
Από αύριο το πρωί ξεκινάνε οι καταγραφές ως εξής:
1) Παρατηρούμε τον υδράργυρο στο αληθινό θερμόμετρο.
2) Τοποθετούμε το σύρμα πίπας του δικού μας θερμόμετρου στην ανάλογη θέση.
3) Χρωματίζουμε στο φυλλάδιο τη σωστή θερμοκρασία.
Στο τέλος του επταημέρου τα παιδιά θα ενώσουν τις κορυφές των θερμοκρασιών του φυλλαδίου και θα παρατηρήσουμε κατα πόσο αυξομειώθηκε η θερμοκρασία της εβδομάδας, εαν ήταν σταθερή, ποια ήταν η ποιο κρύα μέρα κτλ.
Keep walking xxx
Εμείς χρησιμοποιούμε και παρατηρούμε το θερμόμετρο σε καθημερινή βάση από την αρχή της χρονιάς, οπότε τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με το εργαλείο αυτό. Έτσι, σήμερα είπαμε να φτιάξουμε τα δικά μας θερμόμετρα και να καταγράψουμε τον χειμωνιάτικο καιρό κατα την διάρκεια μιας εβδομάδας.
Χρησιμοποιήσαμε την εικόνα ενός θερμόμετρου την οποία τα παιδιά έκοψαν περιμετρικά και κόλλησαν επάνω σε ένα σκληρό χαρτονάκι.
Για να φτιάξω το γυάλινο σωληνάκι του υδράργυρου αρχικά σκέφτηκα να κολλήσουμε διαφανή καλαμάκια. Όμως στην Κέρκυρα πιο εύκολα θα δεις ιπτάμενη στρουθοκάμηλο, παρά βρίσκεις διαφανή καλαμάκια. Και αφού έστυψα όσο μυαλό μου έχει απομείνει, την απάντηση μου έδωσε το υπόγειο του σπιτιού όπου ο μάστορας έχει τοποθετήσει για κάποιο λόγο (δεν ξέρω, δεν ρωτάω, δεν θέλω να μάθω) ένα διαφανές πλαστικό σωληνάκι στον τοίχο.
Το βρήκα εύκολα σε ένα τεχνικό σούπερ μάρκετ της περιοχής (βλ., μαγαζί με υλικά οικοδομών, υδραυλικών κτλ) και έκανε μόλις 0,90 το μέτρο. Το έκοψα σε κομμάτια όσα και τα παιδιά και αφού ετοίμασαν το θερμόμετρό τους το κόλλησα στη μέση με σιλικόνη. Αν είχα βρει καλαμάκια θα τα κολλούσαν τα παιδιά με ατλακόλλα.
Μετά απλά, το κάθε παιδί έσπρωξε μέσα στο σωληνάκι ένα κόκκινο σύρμα πίπας, που φρόντισα να είναι σε μήκος λίγο μεγαλύτερο από τον σωλήνα για να μπορούν να το ανεβοκατεβάζουν, και έτοιμο το θερμόμετρο:).
Από αύριο το πρωί ξεκινάνε οι καταγραφές ως εξής:
1) Παρατηρούμε τον υδράργυρο στο αληθινό θερμόμετρο.
2) Τοποθετούμε το σύρμα πίπας του δικού μας θερμόμετρου στην ανάλογη θέση.
3) Χρωματίζουμε στο φυλλάδιο τη σωστή θερμοκρασία.
Στο τέλος του επταημέρου τα παιδιά θα ενώσουν τις κορυφές των θερμοκρασιών του φυλλαδίου και θα παρατηρήσουμε κατα πόσο αυξομειώθηκε η θερμοκρασία της εβδομάδας, εαν ήταν σταθερή, ποια ήταν η ποιο κρύα μέρα κτλ.
Keep walking xxx