Σήμερα θα ξεκινήσουμε μια μεγάλη ενότητα που έχει να κάνει με τα μέσα μεταφοράς και θα διαρκέσει όλο τον Μάϊο.
Στην πρώτη προσέγγιση, που αφορά σε μια ιστορική αναδρομή, είχα την δυνατότητα να καταλάβω πόσα γνωρίζουν τα παιδιά για το θέμα και τι τους προκαλεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Έτσι χρησιμοποιώντας την παρακάτω παρουσίαση,
κάναμε μια διάκριση των μέσων μεταφοράς σε υπαίθρια, εναέρια και θαλάσσια αλλά συζητήσαμε και για τα κοινά τους χαρακτηριστικά (μεταφορά ανθρώπων και αντικειμένων, πηγές ενέργειας κτλ). Κυρίως, όμως, ασχολήθήκαμε με τις αιτίες της κατασκευής και εξέλιξης των μέσων μεταφοράς ( ανάγκες --->νέες ανακαλύψεις). Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά αυτή τη σύνδεση από την αρχή της ενότητας για να μπορέσουμε να την προσεγγίσουμε σωστά και να καταλήξουμε και στα ανάλογα συμπεράσματα.
Μετά την παρουσίαση, χωριστήκαμε σε ομάδες και προσπαθήσαμε να σκεφτούμε πως θα ήταν το αυτοκίνητο, το πλοίο και το αεροπλάνο του μέλλοντος. Ζήτησα από τις τρεις ομάδες να το σχεδιάσουν αλλά προηγουμένως να σκεφτούν:
1) ποιά θα είναι η πηγή ενέργειάς του (τους προέτρεψα να μην χρησιμοποιήσουν κάποια από τις γνωστές αφού θα αποτελεί καινοτομία)
2) Ποια χαρακτηριστικά θα έχει που θα το καθιστούν εξελιγμένο σε σχέση με το αντίστοιχο σημερινό.
Οι ομάδες σχεδίασης εργάστηκαν σκληρά,
και μετά από τις σχετικές, ενίοτε έντονες;) διαβουλεύσεις μας παρουσίασαν τα αποτελέσματα της εργασίας τους.
Έχουμε και λέμε λοιπόν,
Αυτό το αυτοκίνητο κινείται με κορν φλέικς, είναι πολυθέσιο, μπορεί να πάει πολύ γρήγορα γιατί έχει “τουρμπίνα φωτιά”, γίνεται και υποβρύχιο αν πέσει στη θάλασσα και έχει ειδικο χώρο στο κάτω μέρος για τα κατοικίδια!
Το πλοίο που βλέπετε χρησιμοποιεί ένα είδος “σκληρού ξύλου” για καύσιμο που το κάνει να πηγαίνει πολύ γρήγορα έχει καμπίνες, εστιατόρια, πισίνα ξεχωριστή για τον κάθε επιβάτη(!) και το καλύτερο…όταν έχει φουσκοθαλασσιά μπορεί να πετάξει με τα ειδικά φτερά του, για να μην ζαλίζονται οι επιβάτες.
Τέλος, το αεροπλάνο του μέλλοντος θα κινείται με γάλα και θα μπορεί αν πέσει στη θάλασσα να γίνεται καράβι, ενώ με την “ειδική φωτιά” θα έχει τη δυνατότητα να πηγαίνει και βόλτες στο διάστημα.
Όπως καταλάβατε τα παιδιά δεν περιμένουν τίποτα λιγότερο από μέσα μεταφοράς-transformers:) και ίσως να έχουν και δίκιο αν το σκεφτείτε λίγο.
Εμείς παίξαμε και ένα παιχνιδάκι στον υπολογιστή διάκρισης παλιών και νέων μεταφορικών μέσων που ετοίμασα (κλικ στην εικόνα).
Φιλιά σε όλους, Keep walking ;)