Γνωρίζοντας τις γωνιές τις τάξης μας, φτάσαμε και σε εκείνη του υπολογιστή. Και αφού μιλήσαμε για τα μέρη του, χρειάστηκε να καταλάβουμε πως λειτουργεί το ποντίκι και ποιος είναι ο ρόλος του αφού όταν ένα παιδί δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ υπολογιστή μερικά πράγματα δεν είναι αυτονόητα;)
Για να το καταλάβουν αυτό, κυρίως τα προνήπια, παίξαμε ένα παιχνιδάκι σε ζευγάρια. Ο ένας ήταν χειριστής του ποντικιού και ο άλλος ήταν ο κέρσορας. Το πρώτο παιδί έπρεπε να κινήσει το ποντίκι επάνω σε μία επιφάνεια με κουτάκια τοποθετώτας το κάθε φορά στο κουτάκι που ήθελε. Το παιδί-κέρσορας έπρεπε να σταθεί στο αντίστοιχο κουτάκι της δικής του επιφάνειας. Φυσικά, εδώ είναι εμφανής και ο στόχος χωρικού προσανατολισμού.
Ωστόσο, μην ξεχάσετε τον αρχικό σας στόχο: Τη λειτουργία του ποντικιού. Επικεντρώστε την προσοχή των παιδιών στο οτι ο κέρσορας πρέπει να εκτελέσει ΑΚΡΙΒΩΣ τις εντολές του χειριστή (όχι του ποντικιού, αφού εμείς σκεφτόμαστε, όχι το ποντίκι). Δεν υπάρχει περιθώριο λάθους. Διαφορετικά, είτε ο υπολογιστής μας έχει κάποιο πρόβλημα ή το ποντίκι μας είναι χαλασμένο και δεν κάνει αυτό που του λέμε.
Στην περίπτωση τώρα που στην πραγματικότητα έχετε να αντιμετωπίσετε τέτοιο πρόβλημα στην τάξη σας, κάντε μια βόλτα από την ιστοσελίδα μιας ομάδας ανθρώπων που κάνουν εκείνο που θα έπρεπε το υπουργείο παιδείας να έχει ήδη οργανώσει εκείνο, έστω σε επίπεδο κρατικών υπηρεσιών, αφού δεν είναι ικανό να παρέχει στα σχολεία τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό.
Σχεδίασαν και διαχειρίζονται μια πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιώτες να προσφέρουν προϊόντα (μεταχειρισμένα ή μη) και υπηρεσίες στα σχολεία που αφορούν τον τομέα της τεχνολογίας. Το http://www.edufriends.gr/ έχει το σύνθημα: “Δώσε στα σχολικά εργαστήρια οτι δεν χρειάζεσαι! “ και μας αρέσει;).
Keep walking xxx