Εχθές ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το θέμα: “ τα συναισθήματα μέσα από την τέχνη” (και όχι δεν είναι πρόγραμμα, απλά μια θεματική) κάνοντας αρχή από την ζωγραφική.
Πειραματιστήκαμε με τα συναισθήματα που μας προκαλούν τα χρώματα, κάνοντας την παρακάτω εργασία ατομικά
και συμπληρώνοντας στην συνέχεια έναν πίνακα διπλής εισόδου, ώστε να παρατηρήσουμε τι ισχύει για την πλειοψηφία των παιδιών της τάξης.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα χρώματα που έχουν τα τριαντάφυλλα και τον συναισθηματικό συμβολισμό τους και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας στο χρώμα του συναισθήματος που θέλουμε να προβάλλουμε.
Μπορείτε, ακόμα, έχοντας σαν στόχο την καταννόηση μιας ιστορίας/οδηγίας, να κάνετε την παρακάτω εργασία.
Παρατηρήσαμε, επίσης, οτι και οι γραμμές σε έναν πίνακα μπορούν να εκφράσουν ένα συναίσθημα. Έτσι, αφού συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι πιο κάτω πίνακες,
εκτύπωσα μερικούς ασπρόμαυρα και ζήτησα από τα παιδιά να ακολουθήσουν με τον μαρκαδόρο τους τις γραμμές που έχει φτιάξει ο ζωγράφος. Μετά παρατηρήσαμε τις δουλειές μας ώστε να καταλάβουμε πως μία γραμμή μπορεί να αποδώσει ένα συναίσθημα.
Και στους τέσσερις πίνακες τα παιδιά είπαν πως κυριαρχεί το συναίσθημα του φόβου. Όταν όμως προηγουμένως είδαμε τους πίνακες με χρώμα, σε κάποιους είχαν αποδώσει άλλα συναισθήματα. Για παράδειγμα, στον πίνακα με τα δέντρα, ενώ αρχικά είπαν πως τους δημιουργεί το συναίσθημα της αγάπης, όταν είδαν μόνο τις γραμμές των δέντρων αισθάνθηκαν οτι ο πίνακας είναι τρομακτικός γιατί “μοιάζει με δάσος που σε παγιδεύει”. Επίσης, περιέγραψαν τα κύματα του πίνακα ως “επικίνδυνα” γιατί ειναι μεγάλα και πολύ “στριφογυριστά”, ενώ ο αντίστοιχος έγχρωμος πίνακας είπαν πως τους προκαλεί χαρά.
Συνεχίζοντας τα παιχνίδια με τις γραμμές, χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και αφού ορίσαμε απο κοινού μία γραμμή για κάθε συναίσθημα του πίνακα (αν παρατηρήσετε στις φώτο η κάθε ομάδα έχει μπροστά της έναν πίνακα), έδωσα σε κάθε ομαδα ένα χαρτόνι χωρισμένο σε τέσσερα μέρη και ζητούσα από τα παιδιά να αποδώσουν τα συναισθηματα της ιστορίας που θα τους διάβαζα, με τις γραμμές που είχαμε ορίσει. Μία σε κάθε τετράγωνο.
Αφού συγκρίναμε τς δουλειές μας για να δούμε αν όλοι είχαμε καταννοήσει το κείμενο σωστά, ζήτησα από τα παιδιά να αναδιηγηθούν την ιστορία ακολουθώντας τα συναισθήματα/γραμμές του ήρωα.
Αυτά για σήμερα, Keep walking xxx