Με αφορμή την ενασχολησή μας με τα διάφορα μέσα θέρμανσης, μιλήσαμε και για τις πηγές ενέργειας διαχωρίζοντας τες σε εκείνες που κάποια στιγμή θα τελειώσουν και τις βρίσκουμε στο υπέδαφος (μη ανανεώσιμες) και σε εκείνες που δεν τελειώνουν (ανανεώσιμες). Είπαμε οτι πέρα από το γεγονός οτι οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τελειώνουν βλάπτουν και το περιβάλλον.
Προσπαθήσαμε να βρούμε όλα εκείνα που λειτουργούν στο σπίτι με ηλεκτρικό ρεύμα κάνοντας την παρακάτω άσκηση
Σκεφτήκαμε ακόμα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να μην ξοδεύουμε ρεύμα/ενέργεια στο σπίτι μας. Πολλές ιδέες για το θέμα μπορείτε να πάρετε από εδώ και εδώ.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο,
και μετά κατηγοριοποιήσαμε τις εικόνες σε εκείνες που δείχνουν σπατάλη ρεύματος ή εξοικονόμηση.
Φωτογραφήσαμε όλα εκείνα που θα πρέπει να αλλάξουμε στην τάξη μας για να εξοικονομούμε το ρεύμα και αφού τα εκτυπώσαμε φτιάξαμε μια αφίσα για να θυμόμαστε τι πρέπει να κάνουμε. Τα παιδιά φωτογράφησαν, εκτύπωσαν, κόλλησαν και υπαγόρευσαν τα κείμενα της αφίσας.
Προσπαθήσαμε να βρούμε όλα εκείνα που λειτουργούν στο σπίτι με ηλεκτρικό ρεύμα κάνοντας την παρακάτω άσκηση
Σκεφτήκαμε ακόμα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να μην ξοδεύουμε ρεύμα/ενέργεια στο σπίτι μας. Πολλές ιδέες για το θέμα μπορείτε να πάρετε από εδώ και εδώ.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο,
και μετά κατηγοριοποιήσαμε τις εικόνες σε εκείνες που δείχνουν σπατάλη ρεύματος ή εξοικονόμηση.
Φωτογραφήσαμε όλα εκείνα που θα πρέπει να αλλάξουμε στην τάξη μας για να εξοικονομούμε το ρεύμα και αφού τα εκτυπώσαμε φτιάξαμε μια αφίσα για να θυμόμαστε τι πρέπει να κάνουμε. Τα παιδιά φωτογράφησαν, εκτύπωσαν, κόλλησαν και υπαγόρευσαν τα κείμενα της αφίσας.
Μιλήσαμε ακόμα για την ενεργειακή ετικέτα την οποία βρίσκουμε επάνω στις ηλεκτρικές συσκευές, μάθαμε για την σημασίας της και φτιάξαμε τις δικές μας ενεργειακές ετικέτες ταξινομώντας τα βελάκια με την σωστή σειρά και χρωματίζοντάς τα ανάλογα.
Μπορείτε ακόμα να μάθετε να “διαβάζετε” ένα γράφημα χρησιμοποιώντας την παρακάτω άσκηση, όπου τα παιδιά (νήπια) καλούνται να τοποθετήσουν αριθμούς στο γράφημα με βάση το μέγεθος του κάθε τμήματος. Απαραίτητη προυπόθεση είναι να έχετε ήδη μάθει τους αριθμούς μέχρι το 20 ή το 10 (ανάλογα τι έχετε δουλέψει) ώστε τα παιδιά να ξέρουν ποιος αριθμός δείχνει μεγαλύτερη / μικρότερη ποσότητα. Για διευκόλυνσή τους μπορείτε να τοποθετήσετε και μια αριθμογραμμή. Η εξέλιξη αυτής της δραστηριότητας θα ήταν να σκεφτείτε και άλλους τρόπους παρουσίασης των δεδομένων (με μπάρες/ πυραμίδες κτλ) και να τους αποτυπώσετε στο χαρτί ή το υπολογιστή σας.
Τέλος, μάθαμε να τραγουδάμε και το υπέροχο:
Καλό Σ/Κ! Keep walking xxx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου