Κάποια μέρα της προηγούμενης εβδομάδας ο Γιώργος έφερε στην τάξη ένα υπέροχο βιβλίο το οποίο αποφάσισα οτι θα αποτελούσε το επίκεντρο της ενασχόλησης μας όταν θα μιλούσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά.
Πρόκειται για το,
το οποίο μου άρεσε γιατί η γραφή του είναι αρκετά “τηλεοπτική”. Δηλαδή, διαβάζοντάς το είναι σαν να παρακολουθείς επεισόδιο παιδικής σειράς;). Ειδικά ή αδερφή του μικρού ήρωα είναι κορυφαία.
Υπόθεση: Όλα ξεκινούν όταν ο Γιώργος μαθαίνει απ’ τον μπαμπά του έναν παλιό μύθο: στην άκρη κάθε ουράνιου τόξου υπάρχει, λένε, ένα τσουκάλι γεμάτο χρυσάφι. Αν καταφέρεις να φας το ουράνιο τόξο, ο θησαυρός γίνεται δικός σου για πάντα.
Ξαφνικά ο Γιώργος θέλει να καταβροχθίσει ένα ουράνιο τόξο! Μαζί λοιπόν με την αδερφή του και τον Τρύφωνα –ένα κατοικίδιο έκπληξη– ξεκινούν να βρουν ένα. Δεν απομακρύνονται πολύ. Ανακαλύπτουν ένα ουράνιο τόξο στην κουζίνα τους: όλα τα πολύχρωμα φρούτα και τα λαχανικά που υπάρχουν στο ψυγείο, κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί, μοβ, μπλε, πράσινα, άσπρα. Θα φάει αυτά και θα περιμένει.
Άραγε θα γίνει πλούσιος όπως του υποσχέθηκε ο μπαμπάς;
Μια πολύχρωμη ιστορία για τη σωστή διατροφή και την ανεκτίμητη για την υγεία μας αξία των φρούτων και των λαχανικών.
Με αφορμή, λοιπόν, την ιστορία χωριστήκαμε σε χρωματικές ομάδες και ζωγραφίσαμε φρούτα και λαχανικά της ομάδας μας.
Έτσι, φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών και το βάλαμε στον τοίχο για να μην ξεχνάμε να καταβροχθίζουμε ένα καθημερινά.
Φυσικά, κάναμε και παιχνίδια μαθηματικών όπως,
ομαδοποιήσεις:
μετρήσεις βάρους:
τις οποίες ταξινομήσαμε
αλλά προσεγγίσαμε και την έννοια του όγκου χρησιμοποιώντας γάλα (άσπρο νερό;) όταν μαθαίναμε για τα γαλακτοκομικά.
Για να κατανοήσουν τα παιδιά οτι ο όγκος ενός δοχείο εξαρτάται από τις διαστάσεις του τους ζητάω αρχικά να συγκρίνουν το Β με το Γ, (έχουν το ίδιο ύψος αλλά διαφέρουν στο φάρδος και το φαρδύτερο χωράει περισσότερο γάλα)
και μετά το Α με το Γ (έχουν το ίδιο φάρδος αλλά διαφέρουν στο ύψος και το ψηλότερο χωράει περισσότερο γάλα). Επισημαίνουμε κάθε φορά τις ομοιότητες και τις διαφορές των μπουκαλιών. Και στις δύο περιπτώσεις το Γ χωράει λιγότερο γάλα.
Στη συνέχεια, συγκρίνοντας το Α με το Β, τα ρώτησα: “Ελάτε να συγκρίνουμε αυτά τα δυο μπουκάλια. Έχουν την ίδια ποσότητα γάλατος ή κάποιο έχει περισσότερη και το άλλο λιγότερη;” Αν κάνετε παρόμοια άσκηση με τα παιδιά μην ρωτήσετε “ Ποιο από τα δύο μπουκάλια έχει το περισσότερο γάλα και ποιο το λιγότερο” γιατί αυτή η ερώτηση δεν οδηγεί σε σωστό προβληματισμό. Είναι σαν να προδιαγράφετε οτι κάποιο έχει περισσότερη ποσότητα και τα παιδιά αυτομάτως απαντάνε το ψηλότερο μπουκάλι για λόγους που όλοι γνωρίζουμε από την ψυχολογία ανάπτυξης. Όχι οτι πάλι δεν θα δώσουν την απάντηση του “ψηλού μπουκαλιού” όμως θα είναι περισσότερα εκείνα που θα προβληματιστούν πριν απαντήσουν και αυτό είναι εκείνο που θέλουμε να συμβεί(σημείωση από δική μου εμπειρία). Άλλωστε, μέσα από τις αρχικές συγκρίσεις έχουμε ήδη οδηγήσει την σκέψη τους προς σ΄αυτόν τον προβληματισμό και είναι κρίμα να τα μπερδέψουμε τώρα.
Παρακάτω βλέπετε την προσπάθεια του μικρού μου να αιτιολογήσει το γιατί πιστεύει οτι έχουν την ίδια ποσότητα. Οπότε μου δείχνει πως το ένα είναι μεν ψηλό, όμως το άλλο είναι πιο φαρδύ.
Επαληθεύουμε, (αδειάζουμε το κοντό δοχείο και το γεμίζουμε με το περιεχόμενο του ψηλού. Εαν φτάσει στη γραμμή σημαίνει οτι έχουν την ίδια ποσότητα )και παρατηρούμε οτι όντως έτσι είναι. Άρα πιάνουν τον ίδιο χώρο απλά “ο χώρος στο Α πηγαίνει προς τα πάνω ενώ στο Β είναι απλωμένος στα πλάγια”- εξήγηση πάρα πολύ σωστή;).
Και φυσικά, οι πρωτεϊνες δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το πρόγραμμά μας μιας και είχαμε Τσικνοπέμπτη, οπότε καταλάβαμε πόσο σημαντικές και νόστιμες είναι
…αλλά και πόσο βοηθούν στον συλλαβισμό;)
Και μετά από αυτή την “χορταστική” ανάρτηση ας κουνηθούμε και λίγο να φύγουν οι θερμίδες. Οπότε Keep walking xxx
Πρόκειται για το,
το οποίο μου άρεσε γιατί η γραφή του είναι αρκετά “τηλεοπτική”. Δηλαδή, διαβάζοντάς το είναι σαν να παρακολουθείς επεισόδιο παιδικής σειράς;). Ειδικά ή αδερφή του μικρού ήρωα είναι κορυφαία.
Υπόθεση: Όλα ξεκινούν όταν ο Γιώργος μαθαίνει απ’ τον μπαμπά του έναν παλιό μύθο: στην άκρη κάθε ουράνιου τόξου υπάρχει, λένε, ένα τσουκάλι γεμάτο χρυσάφι. Αν καταφέρεις να φας το ουράνιο τόξο, ο θησαυρός γίνεται δικός σου για πάντα.
Ξαφνικά ο Γιώργος θέλει να καταβροχθίσει ένα ουράνιο τόξο! Μαζί λοιπόν με την αδερφή του και τον Τρύφωνα –ένα κατοικίδιο έκπληξη– ξεκινούν να βρουν ένα. Δεν απομακρύνονται πολύ. Ανακαλύπτουν ένα ουράνιο τόξο στην κουζίνα τους: όλα τα πολύχρωμα φρούτα και τα λαχανικά που υπάρχουν στο ψυγείο, κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί, μοβ, μπλε, πράσινα, άσπρα. Θα φάει αυτά και θα περιμένει.
Άραγε θα γίνει πλούσιος όπως του υποσχέθηκε ο μπαμπάς;
Μια πολύχρωμη ιστορία για τη σωστή διατροφή και την ανεκτίμητη για την υγεία μας αξία των φρούτων και των λαχανικών.
Με αφορμή, λοιπόν, την ιστορία χωριστήκαμε σε χρωματικές ομάδες και ζωγραφίσαμε φρούτα και λαχανικά της ομάδας μας.
Έτσι, φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών και το βάλαμε στον τοίχο για να μην ξεχνάμε να καταβροχθίζουμε ένα καθημερινά.
Φυσικά, κάναμε και παιχνίδια μαθηματικών όπως,
ομαδοποιήσεις:
μετρήσεις βάρους:
τις οποίες ταξινομήσαμε
αλλά προσεγγίσαμε και την έννοια του όγκου χρησιμοποιώντας γάλα (άσπρο νερό;) όταν μαθαίναμε για τα γαλακτοκομικά.
Για να κατανοήσουν τα παιδιά οτι ο όγκος ενός δοχείο εξαρτάται από τις διαστάσεις του τους ζητάω αρχικά να συγκρίνουν το Β με το Γ, (έχουν το ίδιο ύψος αλλά διαφέρουν στο φάρδος και το φαρδύτερο χωράει περισσότερο γάλα)
και μετά το Α με το Γ (έχουν το ίδιο φάρδος αλλά διαφέρουν στο ύψος και το ψηλότερο χωράει περισσότερο γάλα). Επισημαίνουμε κάθε φορά τις ομοιότητες και τις διαφορές των μπουκαλιών. Και στις δύο περιπτώσεις το Γ χωράει λιγότερο γάλα.
Στη συνέχεια, συγκρίνοντας το Α με το Β, τα ρώτησα: “Ελάτε να συγκρίνουμε αυτά τα δυο μπουκάλια. Έχουν την ίδια ποσότητα γάλατος ή κάποιο έχει περισσότερη και το άλλο λιγότερη;” Αν κάνετε παρόμοια άσκηση με τα παιδιά μην ρωτήσετε “ Ποιο από τα δύο μπουκάλια έχει το περισσότερο γάλα και ποιο το λιγότερο” γιατί αυτή η ερώτηση δεν οδηγεί σε σωστό προβληματισμό. Είναι σαν να προδιαγράφετε οτι κάποιο έχει περισσότερη ποσότητα και τα παιδιά αυτομάτως απαντάνε το ψηλότερο μπουκάλι για λόγους που όλοι γνωρίζουμε από την ψυχολογία ανάπτυξης. Όχι οτι πάλι δεν θα δώσουν την απάντηση του “ψηλού μπουκαλιού” όμως θα είναι περισσότερα εκείνα που θα προβληματιστούν πριν απαντήσουν και αυτό είναι εκείνο που θέλουμε να συμβεί(σημείωση από δική μου εμπειρία). Άλλωστε, μέσα από τις αρχικές συγκρίσεις έχουμε ήδη οδηγήσει την σκέψη τους προς σ΄αυτόν τον προβληματισμό και είναι κρίμα να τα μπερδέψουμε τώρα.
Παρακάτω βλέπετε την προσπάθεια του μικρού μου να αιτιολογήσει το γιατί πιστεύει οτι έχουν την ίδια ποσότητα. Οπότε μου δείχνει πως το ένα είναι μεν ψηλό, όμως το άλλο είναι πιο φαρδύ.
Επαληθεύουμε, (αδειάζουμε το κοντό δοχείο και το γεμίζουμε με το περιεχόμενο του ψηλού. Εαν φτάσει στη γραμμή σημαίνει οτι έχουν την ίδια ποσότητα )και παρατηρούμε οτι όντως έτσι είναι. Άρα πιάνουν τον ίδιο χώρο απλά “ο χώρος στο Α πηγαίνει προς τα πάνω ενώ στο Β είναι απλωμένος στα πλάγια”- εξήγηση πάρα πολύ σωστή;).
Και φυσικά, οι πρωτεϊνες δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το πρόγραμμά μας μιας και είχαμε Τσικνοπέμπτη, οπότε καταλάβαμε πόσο σημαντικές και νόστιμες είναι
…αλλά και πόσο βοηθούν στον συλλαβισμό;)
Και μετά από αυτή την “χορταστική” ανάρτηση ας κουνηθούμε και λίγο να φύγουν οι θερμίδες. Οπότε Keep walking xxx
Δεν περίμενα κάτι λιγότερο από σένα! Το βιβλίο το ξέρω και θα το κάνουμε κι εμείς!!! Είσαι ένα βήμα μπροστά και πολύ χαίρομαι!!! Φιλιά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚλεοπάτρα, το βιβλίο το καταευχαριστήθηκα όταν το διάβαζα και το ίδιο και τα παιδιά. Είναι φοβερό και Θα σας αρέσει πολύ οπότε κοίταξε να το εκμεταλλευτείς δεόντως! Φιλιά;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου καλή μου Μυρτώ. Όποτε βρεις χρόνο, σε παρακαλώ μου εξηγείς αυτό με την μέτρηση του βάρους και τις ταξινομήσεις, γιατί από τις φώτο δεν το καταλαβαίνω και με ενδιαφέρει. Σ'ευχαριστώ εκ των προτέρων. Φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο βρε Μυρτώ, για άλλη μια φορά θα "δανειστώ" τις υπέροχες ιδέες σου! Αν μπορούσες κάποια στιγμή να μας εξηγήσεις τις ακριβώς έκανες στη μέτρηση βάρους, θα μας ήταν πολύ χρήσιμο! Ευχαριστούμε!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήOk κορίτσια απλό. Χρειαζόμαστε μέτρο, οπότε κόβετε ένα Α3 σε ίσες λωρίδες και τις χωρίζετε σε κουτιά. Η ζυγαριά μας είναι ένα πλαστικό δοχείο με χερούλι ή οτι άλλο έχουμε το οποίο δένουμε από το χερούλι με λάστιχο. Το στερεώνουμε στο καβαλέτο και εκεί που σταματάει το δοχείο μας ενώ είναι άδειο, τραβάμε μια γραμμή .Αυτή θα είναι η αφετηρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα, πριν ζυγίσουμε ένα αντικείμενο τοποθετούμε με λίγο ζελοτέιπ την λωρίδα στην άκρη της γραμμής-αφετηρίας όπως φαίνεται στην εικόνα. Ρίχνουμε το αντικείμενο στο δοχείο και βλέπουμε πόσα τετραγωνάκια έχει κατέβει (είναι βαρύ). Τα παιδιά παρατηρούν και σημειώνουν τα τετράγωνα. Στην φώτο, το κρεμμύδι είναι 2 τετράγωνα βαρύ.
Στο τελευταίο τετραγωνάκι κάθε λωρίδας εμείς ζωγραφίζαμε και το τρόφιμο που ζυγίζαμε για να το θυμόμαστε. Μετά απλά σειροθετήσαμε τις λωριδες από τα πιο ελαφρια ως τα πιο βαριά και κάναμε συγκρίσεις λεκτικές. Το πιο ενδιαφέρον είναι αφού έχετε κάνει σχεδόν τα μισά να αφήσετε τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις. Δηλαδή πόσα τετράγωνα βαρύ θα είναι το καρότο; Με ποιο από αυτά που μετρήσαμε ήδη πιστεύουν οτι έχει παρόμοιο βάρος; κτλ
Ελπίζω να είναι κατανοητό τώρα. Αλλά και να μην είναι εδώ είμαστε πάλι;)
Φιλιά
Μυρτώ μου είσαι καταπληκτική! Ευχαριστούμε για τη λεπτομερή περιγραφή και την υπέροχη ιδέα!Την επόμενη εβδομάδα ξεκινάω διατροφή και θα το κάνω σίγουρα!
ΔιαγραφήΑπολύτως κατανοητό και εξαίρετο. Ευχαριστούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήgolden goose sneakers
ΑπάντησηΔιαγραφήsupreme new york
golden goose outlet
goyard online store
yeezy boost 500
hermes outlet
jordan outlet
air jordan travis scott
fear of god hoodie
off white outlet