Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην μάθουμε και τους μύθους που κρύβονται πίσω από τις ονομασίες του Ικάριου και του Αιγαίου πελάγους. Με αφετηρία του μύθους αυτούς παίξαμε το παιχνίδι: “Πώς θα λεγόταν αν…” και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι θα γινόταν αν ο Θησέας άλλαζε τα πανιά ή αν ο Δαίδαλος έφτιαχνε τα φτερά από ένα υλικό που δεν λιώνει. Προτείναμε φτερά από διάφορα υλικά και βρήκαμε νέες ονομασίες για τα πελάγη αν οι μύθοι κατέληγαν διαφορετικά. Π.χ Θησίο αντί Αιγαίο (για να τιμήσουμε τον ηρωισμό του Θησέα) και Δαιδάλιο αντί Ικάριο (για να βραβεύσουμε την εφευρετικότητα του Δαίδαλου).
Μετά φτιάξαμε με τα προνήπια μια κατασκευή με χάρτινα πιάτα στην οποία κάναμε τα πανιά να γυρνάνε (στερεώνοντάς τα σε μια οδοντογλυφίδα) ώστε από την πίσω πλευρά να φαίνονται άσπρα για να δείξουμε αυτήν την εναλλακτική που θα μπορούσε να υπάρξει στον μύθο του Αιγέα.
και μια αντίστοιχη κατασκευή με τα νήπια, όπου έπρεπε να σκεφτούν από τί υλικό θα έφτιαχναν εκείνοι τα φτερά του Ίκαρου (μπορείτε να δουλέψετε και τα επίθετα: κέρινα, ξύλινα, χάρτινα κτλ).
Να σας πω εδώ οτι όταν μιλάγαμε για τα υλικά κάποιο παιδί πρότεινε την πέτρα. Όμως τα υπόλοιπα παιδιά την απέρριψαν λόγω βάρους. Και τα ρώτησα “ το αεροπλάνο που είναι φτιαγμένο από μέταλλο πως μπορεί και πετάει;” – “ έχει τουρμπίνες που το σηκώνουν ψηλά, όπως τα διαστημόπλοια”.
Συμπέρασμα: μπορεί πολύ εύκολα να προκύψει δραστηριότητα φυσικής εδώ ανάλογα με το τι βλέπετε οτι προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών (π.χ βαρύτητα και υλικά, τρόποι ανύψωσης ενός αντικειμένου από το έδαφος/ μηχανές και δύναμη κτλ).
Keep walking xxx