Με αφορμή τις γοργόνες της αρχαίας ελλάδας ξεκινήσαμε μια μικρή ενότητα για τις γοργόνες. Και φυσικά η καλύτερη αφετηρία γι΄αυτήν είναι η γνώριμη στα παιδιά ιστορία του Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν, “Η μικρή γοργόνα”.
Ξαναθυμηθήκαμε την ιστορία και την επεξεργαστήκαμε προφορικά συμπληρώνοντας τον παρακάτω πίνακα:
Μετά, σκεφτήκαμε τι θα κάναμε εμείς αν ήμασταν στην θέση της μικρής γοργόνας. Θα κρατούσαμε την ουρά μας ή θα επιλέγαμε να έχουμε πόδια; Ο νηπιολαός ψήφισε και το αποτέλεσμα ήταν ΄Ερωτας – Ζωή : 0-1 (τουτέστιν ουρά). Για τα έξι μας χρόνια είμαστε απόλυτα υγιείς;).
Ωστόσο, μήπως θα θέλατε να μάθετε τι απέγιναν οι απόγονοι της μικρής γοργόνας; Με κάποιον τρόπο, που δεν διευκρινίζει ο συγγραφέας, η Μικρή γοργόνα απέκτησε μια δισέγγονη η οποία κι αυτή θέλησε να πάει στον κόσμο των ανθρώπων. Οι δικές της αναζητήσεις, όμως, ήταν περισσότερο περιβαλλοντικής φύσεως και παρόλο που και η δικιά της καρδιά σκίρτησε ερωτικά για ένα αγόρι, προτίμησε τον δρόμο της λογικής.
Η σύγκριση ανάμεσα στις δύο ηρωίδες είναι πολύ ενδιαφέρουσα, γιατί ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Τί θα έλεγε η Μικρή γοργόνα στην δισέγγονή της αν ζούσε; Τί συμβουλές θα της έδινε για την αγάπη, τη ζωή και το περιβάλλον;
Εμείς εκμεταλλευτήκαμε την ιστορία του Ηλιόπουλου για να μιλήσουμε για την ανακύκλωση. Μάλιστα, προσπαθήσαμε σαν γοργονόπαιδα που είμαστε, να καθαρίσουμε το σκουπιδονήσι τοποθετώντας τα σκουπίδια που ανακυκλώνονται στους ανάλογους κάδους.
Τα γοργονόπαιδα χοροπηδώντας από βράχο- τουβλάκι σε βράχο- τουβλάκι και πέρνοντας ο καθένας την θέση του επόμενου (σαν σκυταλοδρομία) μεταφέρουν τα σκουπίδια της ομάδας τους σιγά σιγά στον κάδο τους.
Όταν το παιδί το οποίο ξεκινάει πρώτο και φοράει μια κορδέλα στο κεφάλι, φτάσει πάλι στην αφετηρία η ομάδα έχει τελειώσει. Νικήτρια, εκείνη που θα τελειώσει πιο γρήγορα.
Και θα σας αφήσω για σήμερα με το υπέροχο τραγούδι για μια θυμωμένη γοργόνα που μάθαμε και μας αρέσει πολύ.
Καλή εβδομάδα να έχετε! Keep walking xxx
Ξαναθυμηθήκαμε την ιστορία και την επεξεργαστήκαμε προφορικά συμπληρώνοντας τον παρακάτω πίνακα:
Μετά, σκεφτήκαμε τι θα κάναμε εμείς αν ήμασταν στην θέση της μικρής γοργόνας. Θα κρατούσαμε την ουρά μας ή θα επιλέγαμε να έχουμε πόδια; Ο νηπιολαός ψήφισε και το αποτέλεσμα ήταν ΄Ερωτας – Ζωή : 0-1 (τουτέστιν ουρά). Για τα έξι μας χρόνια είμαστε απόλυτα υγιείς;).
Ωστόσο, μήπως θα θέλατε να μάθετε τι απέγιναν οι απόγονοι της μικρής γοργόνας; Με κάποιον τρόπο, που δεν διευκρινίζει ο συγγραφέας, η Μικρή γοργόνα απέκτησε μια δισέγγονη η οποία κι αυτή θέλησε να πάει στον κόσμο των ανθρώπων. Οι δικές της αναζητήσεις, όμως, ήταν περισσότερο περιβαλλοντικής φύσεως και παρόλο που και η δικιά της καρδιά σκίρτησε ερωτικά για ένα αγόρι, προτίμησε τον δρόμο της λογικής.
Η σύγκριση ανάμεσα στις δύο ηρωίδες είναι πολύ ενδιαφέρουσα, γιατί ανήκουν σε διαφορετικές εποχές. Τί θα έλεγε η Μικρή γοργόνα στην δισέγγονή της αν ζούσε; Τί συμβουλές θα της έδινε για την αγάπη, τη ζωή και το περιβάλλον;
Εμείς εκμεταλλευτήκαμε την ιστορία του Ηλιόπουλου για να μιλήσουμε για την ανακύκλωση. Μάλιστα, προσπαθήσαμε σαν γοργονόπαιδα που είμαστε, να καθαρίσουμε το σκουπιδονήσι τοποθετώντας τα σκουπίδια που ανακυκλώνονται στους ανάλογους κάδους.
Τα γοργονόπαιδα χοροπηδώντας από βράχο- τουβλάκι σε βράχο- τουβλάκι και πέρνοντας ο καθένας την θέση του επόμενου (σαν σκυταλοδρομία) μεταφέρουν τα σκουπίδια της ομάδας τους σιγά σιγά στον κάδο τους.
Όταν το παιδί το οποίο ξεκινάει πρώτο και φοράει μια κορδέλα στο κεφάλι, φτάσει πάλι στην αφετηρία η ομάδα έχει τελειώσει. Νικήτρια, εκείνη που θα τελειώσει πιο γρήγορα.
Και θα σας αφήσω για σήμερα με το υπέροχο τραγούδι για μια θυμωμένη γοργόνα που μάθαμε και μας αρέσει πολύ.
Καλή εβδομάδα να έχετε! Keep walking xxx