Πόσο τυχερά είναι τα παιδιά που δεν αντιλαμβάνονται την διάσταση του χρόνου όπως εμείς. Όμως όχι για πολύ αφού στην πρώτη τους έξοδο σε ένα οργανωμένο κοινωνικό πλαίσιο (μετά την οικογένειά τους), να σου οι μέρες και οι εποχές. Απελπιστικά βαρετά είμαστε, τελικά, τα ανθρώπινα όντα.
Εποχές. Το δυσκολότερο είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την κυκλικότητά τους. Αν τους πείτε ότι οι εποχές είναι : φθινόπωρο -χειμώνας -άνοιξη -καλοκαίρι τα περισσότερα δεν ξέρουν να σας πουν ποια είναι μετά. Αρχίστε, λοιπόν, ιντριγκάροντας το μυαλό τους με αυτόν τον προβληματισμό και καταγράψτε τις απαντήσεις τους. Παρακινείστε τα να σας πουν αν έχουν αντιληφθεί αλλαγές στον τρόπο που ντυνόμαστε και γιατί.
Μετά μπορείτε να κάνετε αυτή την εργασία,
και να παίξετε με τις έννοιες πολύ - λίγο - μέτριο μέσα από τα χρώματα.
Μπορείτε ακόμα να παίξετε ψυχοκινητικό παιχνίδι με ηχητικά εφέ που το καθένα να αφορά σε μία εποχή. Τα παιδιά χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες/εποχές και κάθε φορά που ακούγεται ένας ήχος η αντίστοιχη ομάδα χοροπηδάει ή κάνει κουτσό ή τεντώνετε στις μύτες των ποδιών κτλ. Παρακάτω το γκρουπ την άνοιξης.
Αλλά και με τα ονόματα των εποχών αν κάνετε εργασία (νήπια),
ή τα σύμβολά τους (λογική σκέψη-προνήπια) πάλι καλό είναι;)
Και στον υπολογιστή μπορείτε να εξασκήσετε το θέμα της κυκλικότητας (διαδοχή), για να επανέλθουμε σ’ αυτό που λέγαμε παραπάνω. Κλικ στην εικόνα
Κάπως έτσι, κάναμε την δεύτερη προσέγγιση του χρόνου μετά τις ημέρες. Και η επίθεση των ενηλίκων στον κόσμο των παιδιών συνεχίζεται ακάθεκτη:) Keep walking xxx