Το πως συμπεριφέρονται τα ζώα τον χειμώνα είναι ένα από τα θέματα που μας απασχόλησε μιλώντας για αυτή την εποχή.
Έτσι, χωρίσαμε τα ζώα ανάλογα με τις αντιδράσεις τους στον κρύο χειμωνιάτικο καιρό φτιάχνοντας ένα πίνακα (προσαρμόζονται/ πέφτουν σε χειμερία νάρκη/ αποδημούν) αλλά χρησιμοποιήσαμε και τρεις μουσικές που να αντιπροσωπεύουν τις τρεις αυτές κατηγορίες (κλικ στους παραπάνω συνδέσμους για να τις ακούσετε) για να παίξουμε ένα παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Κάθε φορά η μία ήταν η ομάδα που έπαιζε και η άλλη η ομάδα ελέγχου. Η ομάδα που παίζει κινείτε στο χώρο όση ώρα χτυπάω το ντέφι. Όταν ακούσει την μουσική (στο μεταξύ επιλέγω μία από τις τρεις) τρέχει να πάρει τα ζώα που ταιριάζουν στην μουσική αυτή. Η ομάδα ελέγχου τσεκάρει εάν έχουν πάρει τα σωστά ζωάκια. Οι ομάδες παίζουν εναλλάξ.
Όμως, κάποιες νυχτεριδούλες φαίνεται οτι επέλεξαν την τάξη μας για να ξεχειμωνιάσουν. Και εμείς επειδή αγαπάμε τα ζώα τις φιλοξενήσαμε στο κλαδί της τάξης μας.
Δεν θα μπορούσαμε να αμελήσουμε και τα ζώα που ζουν στους πάγους. Παρακολουθήσαμε αυτό το βιντεάκι το οποίο και προτείνω ( όπως και όλη τη σειρά ) και μετά ρώτησα τα παιδιά να μου πουν πως τα ζώα αυτά επιβιώνουν τον χειμώνα. Η γούνα τους ήταν η προφανής απάντηση που πήρα. Συζητώντας μάθαμε οτι εκτός από την γούνα αυτό που τους προστατεύει είναι και το στρώμα λίπους που έχουν κάτω από το δέρμα τους. Μάλιστα πειραματιστήκαμε ακουμπώντας ένα κομμάτι πάγου αρχικά με γυμνά χέρια (Τί νιώθουμε; Πόση ώρα μπορούμε να αντέξουμε να κρατήσουμε το χέρι μας σε επαφή με τον πάγο;)
και στη συνέχεια τοποθετώντας ένα κομμάτι λίπους (βούτυρο) ανάμεσα στο χέρι μας και τον πάγο (επαναλαμβάνουμε τις αρχικές ερωτήσεις. Τί παρατηρούμε;).
Τέλος, τα νήπια χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η κάθε μία έφτιαχνε ένα μοτίβο με καραμελένια αρκουδάκια και μετά ζητούσαν από την διπλανή ομάδα να το συνεχίσει.
Και καθώς η ενασχόλησή μας με τον χειμώνα θα συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα εγώ να σας πω απλά Keep walking xxx