Ήρθε και το 2016. Υγεία θέλω να ευχηθώ, λοιπόν, για όλους και αυτό τον χρόνο κυρίως σε όσους παλεύουν να την κερδίσουν πίσω. Για εμάς τους υπόλοιπους που την έχουμε, ας λειτουργήσει σαν καθημερινή υπενθύμιση του οτι έχουμε την μοναδική απαραίτητη προυπόθεση για να κυνηγήσουμε όλα τα υπόλοιπα.
Συνήθως, την αρχή κάθε χρόνου ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν πως πέρασαν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους. Φέτος, σκέφτηκα να το κάνουμε αυτό στέλνοντας εικονομηνύματα ο ένας στον άλλο. Τα γνωστά emojis. Πριν ξεκινήσουμε την δραστηριότητα αποκωδικοποιήσαμε την σημασία τους με χαλαρά κριτήρια (έτσι ο ήλιος έγινε και “καλός καιρός” και “πρωί” ) και απο αυτή τη διαδικασία κατάλαβα οτι τα παιδιά είναι αρκετά εξοικειωμένα με τα “αυτοκόλλητα” όπως τα αποκαλούν;)
Έτσι, αφού ολοκληρώσαμε τα μηνύματά μας τα δώσαμε στα παιδιά για τα οποία προορίζονταν. Εκείνα έπρεπε να προσπαθήσουν να “διαβάσουν” το μήνυμα του φίλου τους ενώ ο τελευταίος έκανε την επαλήθευση σε περίπτωση που το μήνυμα δεν είχε διαβαστεί σωστά. Το παιδί που διαβάζει κάθε φορά δείχνει εκείνο που διαβάζει. Εγώ έδωσα έμφαση σε τρία στοιχεία: 1) Τη φορά που κολούσαν τις εικόνες, 2) τη φορά ανάγνωσης 3) στους μεγαλύτερους ζητούσα να χρησιμοποιούν λέξεις –συνδέσμους μεταξύ των δράσεων. π.χ συνήθως τα παιδιά θα πουν: έφαγα, άνοιξα τα δώρα, έπαιξα κτλ. Εμείς προτρέπουμε να φτιάχνουν ολοκληρωμένες προτάσεις: Το πρώι έφαγα ένα τοστ, μετά άνοιξα τα δώρα μου και ύστερα έπαιξα. Φυσικά, το που θα δώσετε έμφαση εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της τάξης σας και του κάθε παιδιού. Σε κάποια παιδιά, για παράδειγμα, ζητούσα να εμπλουτίσουν ακόμα περισσότερο τις προτάσεις.
Αυτά τα λίγα για αρχή από εμένα. Σας φιλώ! Keep walking xxx