Τα μεν δανείζουν, τα δε πουλάνε βιβλία όμως και οι δύο χώροι έχουν να κάνουν με το αντικείμενο που μας απασχολεί και άρα το εκμεταλλευόμαστε για να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες.
Αρχικά μαθαίνουμε για τις βιβλιοθήκες. Κάποια παιδιά που έχουν ήδη επισκευτεί την δημοτική βιβλιοθήκη μας εξηγούν τι μπορεί κάποιος να κάνει εκεί και τι όχι. Χρησιμοποιούμε τις πινακίδες που ετοίμασα για να ερμηνεύσουμε τις απαγορεύσεις που μπορούμε να βρούμε σε μια βιβλιοθήκη, αλλά και για να κάνουμε την άσκηση.
Ακόμη εξασκούμαστε στους τακτικούς αριθμούς αλλά και στο δεξί /αριστερό στην προσπάθειά μας να βάλουμε το κάθε βιβλίο στην σωστή θέση. (π.χ προφορική οδηγία: βάλε το βιβλίο στον τρίτο διάδρομο- αριστερή βιβλιοθήκη-τέταρτο ράφι). Μπορείτε, αν θέλετε τα παιδιά να παίζουν το παιχνίδι μόνα τους, να ετοιμάσετε καρτέλες-οδηγίες όπως την παρακάτω.
Επίσης, διαβάζουμε για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κ. Βιβλιοπόντικας με την Φιλαναγνωσία και πως τα παιδιά τον βοηθούν να το λύσει.
Στήσαμε, όμως, και ένα βιβλιοπωλείο στην τάξη όπου βάλαμε τα βιβλία στη βιτρίνα μπροστά με τις τιμές τους και εκείνα που ήταν προς πώληση τα είχαμε σε φωτοτυπίες. Κάθε παιδί είχε δέκα ευρώ (καλαμάκια) στη διάθεσή του για να αγοράσει βιβλία. Όταν αγόραζε ένα βιβλίο έδινε στον βιβλιοπώλη το ποσό που αναγραφόταν σ’ αυτό και μετά επέλεγε με τα χρήματα που υπολοίπονταν άλλα βιβλία. Ο βιβλιοπώλης του έδινε τα βιβλία-φωτοτυπίες και το παιδί κολλούσε στο σημειωματάριό του τα εξώφυλλα και δίπλα έγραφε την τιμή του κάθε βιβλίου. Έτσι κάναμε προσθέσεις ως το 10 από τις οποίες προέκυψαν παρατηρήσεις του τύπου: Κάποια παιδιά αγόρασαν περισσότερα βιβλία από κάποια άλλα με τα ίδια χρήματα. Πώς το κατάφεραν αυτό; Επέλεξαν τα φθηνότερα κτλ.
Οι μικρότεροι προσπάθησαν να βρουν τις πέντε διαφορές ανάμεσα στις δύο εικόνες.
Και συνεχίζουμε;) Keep walking xxx