Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Αποχρώσεις

         Σήμερα μιλήσαμε για τη σημασία του μαύρου και του άσπρου χρώματος. Για να καταλάβουν τα παιδιά τη σημασία των αποχρώσεων και τις διαβαθμίσεις τους –ανοιχτό/φωτεινό και σκούρο/σκοτεινό- κάναμε το παρακάτω πείραμα.
Έβαλα σε ένα ζιπ-λοκ σακουλάκι μπλε μπογιά και στη συνέχεια έβαλα σε πέντε πλαστικά κουταλάκια την ίδια ποσότητα μπλε μπογιάς που έβαλα και στο σακουλάκι. Σε ένα πιάτο έβαλα διαφορετική ποσότητα άσπρης μπογιάς
 IMG_1972
και άφησα τα παιδιά να γεμίσουν τα σακουλάκια χρησιμοποιώντας ένα κουταλάκι μπλέ μπογιά και ένα από την άσπρη του πιάτου ξεκινώντας από την λιγότερη προς την περισσότερη.
IMG_1973 IMG_1975
ανακατέψαμε καλά τα χρώματα στα σακουλάκια και τα διαβαθμίσαμε από το μπλέ αρχικό μας χρώμα ως την πιο φωτεινή απόχρωση.
IMG_1977




Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία και για τις σκούρες αποχρώσεις του μπλε. Επειδή, όμως, κάποιες φαίνονταν ίδιες στα παιδιά πήραμε από κάθε σακουλάκι χρώμα και τραβήξαμε γραμμές στο χαρτί για να καταλάβουμε τη διαφορά.
IMG_1978
Μετά χρησιμοποιώντας τα δείγματα που πήρα από χρωματοπωλείο (7,5 ευρώ περίπου και έχει πάρα πολλά χρώματα)  έδωσα σε κάθε παιδί από ένα χρώμα και τις αποχρώσεις του και του ζητούσα να τις τοποθετήσει στον πίνακα από την πιο ανοιχτή στην πιο σκούρα ή το αντίθετο. Ο πίνακας στη μέση έχει μια γραμμή (που δεν φαίνεται καλά στη φωτο). Τα παιδιά ξεκινάνε από τη γραμμή και κάτω για τις ανοιχτόχρωμες διαβαθμίσεις και από την γραμμή και πάνω για τις σκουρόχρωμες.
IMG_1996


Αυτή είναι μια πολυεπίπεδη δραστηριότητα αφού σας βοηθάει να καταλάβετε και το επίπεδο της συμβολικής σκέψης των παιδιών.
Τέλος, τα παιδιά επέλεξαν το καθένα το δικό του χρώμα και χρωμάτισαν φιδάκια (σε Α3) φτιάχνοντας διαδοχικές αποχρώσεις του χρώματος που επέλεξαν με το άσπρο.
IMG_1999
Το σχέδιο ήταν χωρισμένο σε έξι μέρη. Κάθε φορά που χρωμάτιζαν ένα έπρεπε να προσθέσουν επιπλέον άσπρο χρώμα στο πιάτο τους ώστε το επόμενο τμήμα του σχεδίου που θα χρωμάτιζαν να έχει πιο ανοιχτή απόχρωση.
sfdh

Αύριο που θα έχουν στεγνώσει θα τα κόψουμε για να στολίσουμε της τάξη μας;)
Σας φιλώ, Keep walking.