Σήμερα μιλήσαμε για τη σημασία του μαύρου και του άσπρου χρώματος. Για να καταλάβουν τα παιδιά τη σημασία των αποχρώσεων και τις διαβαθμίσεις τους –ανοιχτό/φωτεινό και σκούρο/σκοτεινό- κάναμε το παρακάτω πείραμα.
Έβαλα σε ένα ζιπ-λοκ σακουλάκι μπλε μπογιά και στη συνέχεια έβαλα σε πέντε πλαστικά κουταλάκια την ίδια ποσότητα μπλε μπογιάς που έβαλα και στο σακουλάκι. Σε ένα πιάτο έβαλα διαφορετική ποσότητα άσπρης μπογιάς
και άφησα τα παιδιά να γεμίσουν τα σακουλάκια χρησιμοποιώντας ένα κουταλάκι μπλέ μπογιά και ένα από την άσπρη του πιάτου ξεκινώντας από την λιγότερη προς την περισσότερη.
ανακατέψαμε καλά τα χρώματα στα σακουλάκια και τα διαβαθμίσαμε από το μπλέ αρχικό μας χρώμα ως την πιο φωτεινή απόχρωση.
Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία και για τις σκούρες αποχρώσεις του μπλε. Επειδή, όμως, κάποιες φαίνονταν ίδιες στα παιδιά πήραμε από κάθε σακουλάκι χρώμα και τραβήξαμε γραμμές στο χαρτί για να καταλάβουμε τη διαφορά.
Μετά χρησιμοποιώντας τα δείγματα που πήρα από χρωματοπωλείο (7,5 ευρώ περίπου και έχει πάρα πολλά χρώματα) έδωσα σε κάθε παιδί από ένα χρώμα και τις αποχρώσεις του και του ζητούσα να τις τοποθετήσει στον πίνακα από την πιο ανοιχτή στην πιο σκούρα ή το αντίθετο. Ο πίνακας στη μέση έχει μια γραμμή (που δεν φαίνεται καλά στη φωτο). Τα παιδιά ξεκινάνε από τη γραμμή και κάτω για τις ανοιχτόχρωμες διαβαθμίσεις και από την γραμμή και πάνω για τις σκουρόχρωμες.
Αυτή είναι μια πολυεπίπεδη δραστηριότητα αφού σας βοηθάει να καταλάβετε και το επίπεδο της συμβολικής σκέψης των παιδιών.
Τέλος, τα παιδιά επέλεξαν το καθένα το δικό του χρώμα και χρωμάτισαν φιδάκια (σε Α3) φτιάχνοντας διαδοχικές αποχρώσεις του χρώματος που επέλεξαν με το άσπρο.
Το σχέδιο ήταν χωρισμένο σε έξι μέρη. Κάθε φορά που χρωμάτιζαν ένα έπρεπε να προσθέσουν επιπλέον άσπρο χρώμα στο πιάτο τους ώστε το επόμενο τμήμα του σχεδίου που θα χρωμάτιζαν να έχει πιο ανοιχτή απόχρωση.
Αύριο που θα έχουν στεγνώσει θα τα κόψουμε για να στολίσουμε της τάξη μας;)
Σας φιλώ, Keep walking.
Έβαλα σε ένα ζιπ-λοκ σακουλάκι μπλε μπογιά και στη συνέχεια έβαλα σε πέντε πλαστικά κουταλάκια την ίδια ποσότητα μπλε μπογιάς που έβαλα και στο σακουλάκι. Σε ένα πιάτο έβαλα διαφορετική ποσότητα άσπρης μπογιάς
και άφησα τα παιδιά να γεμίσουν τα σακουλάκια χρησιμοποιώντας ένα κουταλάκι μπλέ μπογιά και ένα από την άσπρη του πιάτου ξεκινώντας από την λιγότερη προς την περισσότερη.
ανακατέψαμε καλά τα χρώματα στα σακουλάκια και τα διαβαθμίσαμε από το μπλέ αρχικό μας χρώμα ως την πιο φωτεινή απόχρωση.
Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία και για τις σκούρες αποχρώσεις του μπλε. Επειδή, όμως, κάποιες φαίνονταν ίδιες στα παιδιά πήραμε από κάθε σακουλάκι χρώμα και τραβήξαμε γραμμές στο χαρτί για να καταλάβουμε τη διαφορά.
Μετά χρησιμοποιώντας τα δείγματα που πήρα από χρωματοπωλείο (7,5 ευρώ περίπου και έχει πάρα πολλά χρώματα) έδωσα σε κάθε παιδί από ένα χρώμα και τις αποχρώσεις του και του ζητούσα να τις τοποθετήσει στον πίνακα από την πιο ανοιχτή στην πιο σκούρα ή το αντίθετο. Ο πίνακας στη μέση έχει μια γραμμή (που δεν φαίνεται καλά στη φωτο). Τα παιδιά ξεκινάνε από τη γραμμή και κάτω για τις ανοιχτόχρωμες διαβαθμίσεις και από την γραμμή και πάνω για τις σκουρόχρωμες.
Αυτή είναι μια πολυεπίπεδη δραστηριότητα αφού σας βοηθάει να καταλάβετε και το επίπεδο της συμβολικής σκέψης των παιδιών.
Τέλος, τα παιδιά επέλεξαν το καθένα το δικό του χρώμα και χρωμάτισαν φιδάκια (σε Α3) φτιάχνοντας διαδοχικές αποχρώσεις του χρώματος που επέλεξαν με το άσπρο.
Το σχέδιο ήταν χωρισμένο σε έξι μέρη. Κάθε φορά που χρωμάτιζαν ένα έπρεπε να προσθέσουν επιπλέον άσπρο χρώμα στο πιάτο τους ώστε το επόμενο τμήμα του σχεδίου που θα χρωμάτιζαν να έχει πιο ανοιχτή απόχρωση.
Αύριο που θα έχουν στεγνώσει θα τα κόψουμε για να στολίσουμε της τάξη μας;)
Σας φιλώ, Keep walking.