Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Διαχείριση της συμπεριφοράς στην τάξη με το σύστημα Class Dojo.

          Φέτος, είπα να αρχίσω να χρησιμοποιώ το Class Dojo στην τάξη μου για το οποίο είχα γυρίσει και ένα βιντεάκι, τρομάρα μου, όπερ δεν βγήκε όπως θα ήθελα μια και ήταν η πρώτη μου προσπάθεια να τραβάω βίντεο και να εξηγώ ταυτόχρονα με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνει κανείς τίποτα. Την επόμενη φορά ξέρω τι θα κάνω;). Πάντως, εαν δυσκολευτείτε να καταλάβετε πως λειτουργεί το πρόγραμμα, πείτε μου και θα κάνω νέο βίντεο. Όμως, παιδιά δεν είναι καθόλου δύσκολο και τραβάει πολύ το ενδιαφέρον των παιδιών.

Αφού, λοιπόν, έστησα την φετινή μου τάξη μέσα στο πρόγραμμα (πέρασα τα ονόματα των παιδιών), παρατήρησα για μία- δύο εβδομάδες τις ανάγκες της ομάδας μου και με βάση αυτές καθόρισα τα σημεία στα οποία θα κρίνονταν καθημερινά. Περιορίστηκα σε 5 θετικά και στα αντίστοιχά τους αρνητικά.

+1 βαθμός για:  συμμετοχή/ εφαρμογή των κανονισμών ήχου/ τακτοποίηση/ συνεργασία/προσπάθεια

-1 βαθμός για:   μη συμμετοχή/ φασαρία / μη τακτοποίηση/ μη συνεργασία/ μη προσπάθεια

Για να είναι άμεσο το χάσιμο των βαθμών κατα τη διάρκεια της ημέρας, ετοίμασα κίτρινες και κόκκινες κάρτες και κάθε φορά που υπάρχει παράβαση τα παιδιά παίρνουν την κίτρινη κάρτα= -1. Έτσι γνωρίζουν αμέσως γιατί έχασαν τον βαθμό τους. Οι κόκκινες κάρτες δίνονται κυρίως στην περίπτωση της φασαρίας, και σημαίνουν απομάκρυνση από την παρεούλα ή το τραπέζι σε μια  ήσυχη γωνιά μέχρι να ηρεμήσουν.

Στο τέλος κάθε ημέρας, ο καθένας μετράει τις κάρτες που έχει. Έτσι αν κάποιος δεν έχει καθόλου κάρτες θα λάβει 5 βαθμούς. Από κει και πέρα, θα χάνει έναν βαθμό για κάθε κίτρινη που μάζεψε όλη τη μέρα. Εαν έχει έστω και μία κόκκινη θα παίρνει μόνο έναν βαθμό συνολικά στο τέλος.

Αρχικά, λοιπόν, δίνω σε όλα τα παιδιά 5 βαθμούς (υπάρχει επιλογή για μαζικές επιβραβεύσεις) και μετά αρχίζουμε και αφαιρούμε ατομικά στους έχοντες κάρτες. Η διαδικασία κρατάει μόλις 5’. Μετά τα παιδιά παίρνουν από τους φακέλους τους τον τερατοκαταγραφέα και ζωγραφίζουν τόσα κουτάκια όσοι και οι πόντοι που έχουν μαζέψει.

20140917_121411

Όταν φτάνουν στα αστεράκια θα έχουν διάφορες επιβραβεύσεις.

Κάθε μήνα καταγράφουμε το σύνολο των βαθμών που μάζεψαν πάνω στα τερατάκια τους,

20140917_130159

και τους κρατάμε εκεί για όλο τον επόμενο μήνα σαν σημείο σταθμό το οποίο θα πρέπει να ξεπεράσουμε;).

Εγώ έφτιαξα και έναν ετήσιο πίνακα για να βλέπουμε πως προχωράει ο καθένας κατα τη διάρκεια της χρονιάς.

Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα κατεβάσετε κάνοντας κλικ στην εικόνα παρακάτω.

image

Μην σας φαίνεται περίπλοκο, είναι πολύ απλό. Δοκιμάστε το και πείτε μου. Σε εμένα λειτουργεί άψογα μέχρι τώρα! Και μόνο στην αναφορά των βαθμών όλα επανέρχονται σε τάξη;). Μαμάδες, είπαμε οτι κάνει και για το σπίτι. Με λαμβάνει ο Βορράς; Όβερ!

Μακρυά γαϊδούρα η ανάρτηση σήμερα, αλλά οτι μπορoύμε κάμνομε. Άϊντε, Keep walking xxx

 

3 σχόλια:

  1. Εύχρηστο και αποτελεσματικό να υποθέσω. Ότι έπρεπε για την τάξη μου φέτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι ένα προγραματάκι που μπορείς να το προσαρμόσεις στης ανάγκες της τάξης σου ανά πάσα στιγμή. Αν το δοκιμάσεις πες μου τις εντυπώσεις σου Νίκη. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή