Η όσφρηση και η γεύση είναι δυο αδερφές αισθήσεις που αλληλοσυμπληρώνονται και που μαζί είναι φρουροί της διατήρησης της υγείας μας.
Ρωτάμε τα παιδιά να μας πούν τι κάνουμε τις περισσότερες φορές πριν βάλουμε κάτι στο στόμα μας που δεν ξέρουμε τί είναι ή δεν το βλέπουμε καλά.
Το μυρίζουμε! Η όσφρηση είναι σημαντική γιατί μας προστατεύει από ατυχήματα που μπορούμε να πάθουμε, όπως όταν φάμε, για παράδειγμα, ένα χαλασμένο γιαούρτι. Άλλωστε όταν θεωρούμε ένα φαγητό γευστικό ή νόστιμο συνήθως μας αρέσει η μυρωδιά του και το αντίθετο.
(εικόνα από το βιβλίο: ΜΗΛΟ της γνώσης, εκδ., Καστανιώτης)
Με βάση τα παραπάνω κάναμε μια δραστηριότητα όπου τα παιδιά μύρισαν διάφορες τροφές χωρίς να βλέπουν και αποφάσισαν αν θα τις έτρωγαν ή θα τις πέταγαν στα σκουπίδια.
Μπορείτε να κάνετε και την ακόλουθη άσκηση:
(νήπια) (προνήπια)
Συνήθως όταν μιλάμε για τη γεύση δίνουμε στα παιδιά να γευτούν διάφορες τροφές και τους ζητάμε να μας πούν πως τις νιώθουν στο στόμα τους (αλμυρή, γλυκιά, πικρή κτλ). Με αφορμή αυτή τη δραστηριότητα μπορούμε να μιλήσουμε για τους γευστικούς κάλυκες της γλώσσας μας.
Εκτυπώστε τη δεύτερη εικόνα σε ρόζ χαρτονάκι και ζητήστε από τα παιδιά να κόψουν τις λέξεις και να τις κολλήσουν εξωτερικά από τη γλώσσα στο σωστό σημείο (τα νήπια μπορούν να τις γράψουν) και στη συνέχεια δώστε τους είδη που αντιπροσωπεύουν την κάθε γεύση για να τα κολλήσουν πάνω στη γλώσσα (π.χ αλάτι, μαύρη ζάχαρη, καφέ, φλούδες λεμονιού κ.α).
Αυτά για σήμερα. Καλή εβδομάδα σε όλους και Keep walking xxx