Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Φλεβάρης: μήνας αφιερωμένος στο βιβλίο

Ο Φλεβάρης θα είναι για εμάς μήνας φιλαναγνωσίας συνδυασμένος με την τέχνη. Έτσι ξεκινήσαμε  παρακολουθώντας αυτό το πολύ όμορφο διαφημιστικό animation που μας έβαλε σε σκέψεις για το τι θα μπορούσαμε να γίνουμε πηγαινοντας ένα ταξίδι με βιβλίο.

                        20160202_085844  vivlio

Είπαμε ακόμα, όταν συζητούσαμε για τα είδη των βιβλίων, ότι ο καθένας έχει τις δικές του προτιμήσεις και μάλιστα τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τρία βιβλία για τρεις συμμαθητές τους τα οποία ενδεχομένως να τους άρεσαν. Έπρεπε μάλιστα να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους για να δούμε πόσο καλά γνωρίζουν τους φίλους τους.

                           20160202_113950 filoi

Και εδώ είναι πολύ ενδιαφέρον να παρατηρήσετε οτι τα μικρά προνήπια (Δεκεμβρίου) δεν έχουν ακόμα φύγει εντελώς από το εγωκεντρικό στάδιο. Φέτος τυχαίνει να έχω τρία αυτής της ηλικίας και ήταν τα μόνα που δεν κατόρθωσαν να κάνουν επιλογές με βάση τα ενδιαφέροντα των άλλων, αλλά τα κριτήριά τους ήταν προσωπικά: μου αρέσει αυτό το βιβλίο γιατί έχει μάγισσες ή όταν το διάβασα εγώ μου άρεσε πολύ;)

Μετά μιλήσαμε για τα μέρη ενός βιβλίου (εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, περιεχόμενα, σελίδες) και παίξαμε ένα παιχνίδι στο οποίο προσπαθούσαμε να βρούμε το εξώφυλλο επάνω στο οποίο βρισκόταν η λεπτομέρεια που κρατούσε ο καθένας. Τα εξώφυλλα που χρησιμοποιήσαμε τα βλέπετε παρακάτω. Μπορείτε να τα μεγενθύνετε, να κόψετε κάποια λεπτομέρειά τους και με βάση αυτή τα παιδά να προσπαθούν να βρουν από ποιο εξώφυλλο είναι.

exwfylla2 20160203_101739

Επίσης, χρησιμοποιήσαμε τα βιβλία που έχουμε στη δανειστική μας (και μας είναι γνωστά τα εξώφυλλα) για να παίξουμε και το παιχνίδι: Κρυφοκοιτάζω και μαντεύω. Ένα παιδί επιλέγει κάποιο από τα βιβλία κρυφά από τον άλλον και απλά αφήνει να φανεί ένα τμήμα του από την κλειδαρότρυπα. Ο άλλος θα πρέπει να μαντέψει ποιο είναι το βιβλίο λέγοντας τον τίτλο του. (Εδώ καταλάβαμε το πόσο η τέχνη της εικονογράφησης μπορεί να δώσει ζωή σε μία ιστορία και πως μπορούμε από την εικόνα να “διαβάσουμε” ένα βιβλίο αφού δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το κείμενο. Βρήκαμε και τους δικούς μας τίτλους σε βιβλία που δεν μας ήταν γνωστά απλά παρατηρώντας τα εξώφυλλά τους.)

20160202_102827

Χρησιμοποιώντας τα παραπάνω εξώφυλλα, κάναμε και παιχνίδια μαθηματικών καλώντας τους ήρωες σε γεύμα. Κάθε φορά έλεγα σε ένα παιδί ποιοί θα είναι οι καλεσμένοι του και εκείνο έπρεπε να τους προσθέσει για να βάλει τα ανάλογα σερβίτσια στο τραπέζι.

        20160203_114344   20160203_114002

Τα προνήπια πάλι έπρεπε να κάνουν αντιστοίχιση ένα προς ένα επί χάρτου.

exwfylo1

Παράλληλα, ξεκινήσαμε να γράφουμε μία ιστορία όπου κάθε μέρα ένα παιδί επιλέγει μια λέξη την οποία θα πρέπει να ενσωματώσει στο κομμάτι της ιστορίας που θα γράψει (ο γονέας θα γράψει και το παιδί θα αφηγηθεί). Επίσης, εικονογραφεί και εκείνο που σκέφτηκε. Την επόμενη ημέρα επιστρέφει την ιστορία, την διαβάζουμε όλοι μαζί και κάποιο άλλο παιδί αναλαμβάνει να την συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο. Το project προχωράει με ενθουσιασμό γιατί τα παιδιά έχουν αγωνία να δουν τι θα συμβεί στη συνέχεια.

Αυτά για την ωρα, θα επανέλθω με τα παρακάτω σύντομα:)

Keep walking xxx