Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Η ανατομία ενός λουλουδιού και η έννοια του κλάσματος

         Σήμερα μιλήσαμε για την ανατομία των λουλουδιών. Σε ένα χαρτόνι καταγράψαμε αυτά που γνώριζαν ήδη τα παιδιά για τα μέρη ενός λουλουδιού και εμπλουτίσαμε το λεξίλόγιό μας με νέες λέξεις.

IMG_3011

Βέβαια, δεν παραλείψαμε να συζητήσουμε για τη χρησιμότητα του κάθε μέρους και τη λειτουργία του. Γιατί χρειάζονται τα λουλούδια (φυτά) τις ρίζες, ποιος ο ρόλος του μίσχου και των φύλλων κτλ. Για να δείξουμε, μάλιστα, πως το νερό που μεταφέρετε σε όλο το λουλούδι μέσω του μίσχου κάνει τα πέταλά του να ανοίγουν σιγά σιγά κάναμε το παρακάτω εύκολο πείραμα.

IMG_3004      λουλουδια

Ακόμα, αντιγράψαμε τις λέξεις που αφορούσαν στην ανατομία του λουλουδιού στα σωστά κουτάκια (νήπια) και τις κολλήσαμε (προνήπια).

ανοτομία λουλουδιού

IMG_3010 hvjhv IMG_3014

Τελειώσαμε, προσεγγίζοντας την έννοια του κλάσματος μέσα από την παρακάτω κατασκευή/κολάζ.

IMG_3015   IMG_3018

Ξεκινήσαμε από το “όλο" που στην περίπτωση των λουλουδιών μας ήταν το 7 από τα 7 πέταλα (7/7). Ανάλογα με τα χρώματα που χρησιμοποίησε το κάθε παιδί έγραψε τις κλασματικές σχέσεις στο κουτάκι από κάτω. Μετά όλοι μαζί στην παρεούλα “διαβάσαμε” ο καθένας αυτά που γράψαμε. Τα παιδιά μου έλεγαν προφορικά αυτό που συμβόλιζε το κλάσμα (π.χ 2/4 = 2 από τα 4 πέταλα είναι πράσινα) και εγώ έγραφα το χρώμα που μου έλεγαν δίπλα στο αντίστοιχο κλάσμα.

λΟΥΛΟΥΔΙΑ1 ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ2 ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ3 ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ4

Και κάπως έτσι τελείωσε και η σημερινή μας μέρα. Keep walking xxx