Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Παγόδες και φαναράκια

         Θα μου πείτε τι σχέση έχουν οι παγόδες με τα φαναράκια. Εκ πρώτης όψεως καμία. Μπορούν όμως να αποτελέσουν μια υποενότητα του θέματός μας (κίτρινη φυλή) με κοινή συνισταμένη το σχήμα. Αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τις παρακάτω εικόνες και να μας πουν για τα σχήματα των αντικειμένων ( ευκαιρία για επανάληψη:).
2011_150_2011-05-30T115126Z_01_DBG209_RTRIDSP_0_CHINA-DROUGHT337139644wagasachinese-home-designs1
Φυσικά και φτιάξαμε φαναράκια. Κινέζικα τα αγόρια,
IMG_5127 image
γιαπωνέζικα με άνθη κερασιάς τα κορίτσια.
IMG_5126 IMG_5122
                                   σάρωση0071 Το πατρόν το μεγένθυνα σε Α3.
IMG_5149









Παρένθεση: κάποτε με είχε ρωτήσει μια μαμά “ γιατί δεν πλένετε τα πλαστικά τραπεζομάντηλα των χειροτεχνιών” και της απάντησα οτι αυτά τα χρωματισμένα τραπεζομάντηλα είναι κομμάτι της διαδικασίας. Κάθε φορά που στρώνονται στο τραπέζι τα παιδιά καταλαβαίνουν οτι ήρθε η ώρα για να φτιάξουμε κάτι δημιουργικό με τις μπογιές ή τις κόλλες και οτι σε αυτή τη διαδικασία δεν χρειάζεται να μας απασχολεί αν θα λερώσουμε τα χέρια μας ή το τραπεζομάντηλο. Απλά θέλουμε να εκφραστούμε χωρίς κανόνες καθαριότητας. Αυτή ήταν μια απόφαση που πήρα μετά από την περίπτωση ενός παιδιού το οποίο δεν μπορούσε να αντέξει με τίποτα κανενός είδους “βρωμιά” επάνω στα χέρια του (χρώμα, κόλλες κτλ) παρά το γεγονός οτι είχαμε συζητήσει για το θέμα αυτό στην τάξη. Έτσι απλά μια μέρα σταμάτησα να σκουπίζω τα τραπεζομάντηλα. Τα έβαζα απλά να στεγνώσουν αν χρειαζόταν και τα αποθήκευα. Μέσα σε ένα μήνα το πρόβλημα είχε λυθεί;). Συμπέρασμα: Η υπερβολική αποστείρωση βλάπτει!
Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και παγόδες με τα τουβλάκια μας
IMG_5178
αλλά εξασκηθήκαμε και στις προσθέσεις ως το πέντε (νήπια)
IMG_5131 IMG_5146
                                  Image1 Image2
και στη συμμετρία (προνήπια)
παγόδες-συμμετρία
Keep walking xxx