Η ποίηση ταιριάζει στην αρχή της άνοιξης, γι’ αυτό και εμείς τελειώσαμε το κεφάλαιο της φιλαναγνωσίας με αυτήν.
Έτσι ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον Νίκο Γκάτσο, μέσα από το ποίημά του “ Μια Κυριακή του Μάρτη” και παρεπιπτόντως φτιάξαμε και τα φετινά μας μαρτάκια-μπρελόκ τα οποία κρεμάσαμε στις τσάντες μας.
![20160301_090253 20160301_090253](https://lh3.googleusercontent.com/-ONYLivl0_z4/Vt7VRmdgNZI/AAAAAAAAWQ0/bWLTzgv8lwc/20160301_090253_thumb.jpg?imgmax=800)
![20160301_090405 20160301_090405](https://lh3.googleusercontent.com/-RAzKHaClowc/Vt7VS_yUjiI/AAAAAAAAWQ8/p9K3dUgxK0A/20160301_090405_thumb.jpg?imgmax=800)
![20160301_100723 20160301_100723](https://lh3.googleusercontent.com/-XsRi-t7l1ns/Vt7VWOBedPI/AAAAAAAAWRQ/Rag-NZ1352k/20160301_100723_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
![20160301_121514 20160301_121514](https://lh3.googleusercontent.com/-pfXoGnhoxAA/Vt7VYaU3xwI/AAAAAAAAWRc/O4NSW30wpO8/20160301_121514_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
Ακόμα, διαβάσαμε κομμάτι από το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, Καλοκαίρι και παρατηρήσαμε πως περιγράφει ένα τοπίο χρησιμοποιώντας τα χρώματα. Τον μιμηθήκαμε και εμείς περιγράφοντας με χρώματα, πίνακες ζωγραφικής.
![poihtes1 poihtes1](https://lh3.googleusercontent.com/-S6y2RQ7-PhI/Vt7VcfEMK-I/AAAAAAAAWRk/kfgoWNjLlGk/poihtes1_thumb%25255B1%25255D.png?imgmax=800)
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα του Σολωμού, η Ξανθούλα και το συγκρίναμε με εκείνο του Γκάτσου. Συζητήσαμε για το πως νιώθουν οι ήρωες των ποιημάτων και επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε το ποίημα που μας άρεσε περισσότερο.
![20160308_085122 20160308_085122](https://lh3.googleusercontent.com/-8G01PaeBbmk/Vt7V19dixmI/AAAAAAAAWSM/KG1baV3PqaM/20160308_085122_thumb%25255B6%25255D.jpg?imgmax=800)
Μάθαμε, ακόμα, οτι οι ποιητές πολύ συχνά χρησιμοποιούν παρομοιώσεις στον λόγο τους. Έτσι, μιμούμενοι τον Νικηφόρο Βρεττάκο που τριγυρίζει γύρω από τις λέξεις όπως η μέλισσα γύρω από το λουλούδι, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας παρομοιώσεις χρησιμοποιώντας τις παρακάτω καρτέλες.
![kartes1 kartes1](https://lh3.googleusercontent.com/-6qbwaLAM97I/Vt7V9J0oOAI/AAAAAAAAWSo/Uxz2FdeSdiw/kartes1_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
Ο Βρεττάκος μας ενέπνευσε και για το παιχνίδι με τις ομοιοκαταληξίες. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες που η κάθε μία είχε την δική της λέξη –μέλισσα. Έπρεπε να βρει στο χαρτί και να χρωματίσει μόνο τα λουλούδια που έκαναν ρίμα με την λέξη αυτή.
![melisses4 melisses4](https://lh3.googleusercontent.com/-k1g1pP0TjJE/Vt7WC6J7bFI/AAAAAAAAWTI/h49jE0ItClk/melisses4_thumb%25255B3%25255D.png?imgmax=800)
![20160302_114944 20160302_114944](https://lh3.googleusercontent.com/--eNo7vATmc8/Vt7WFnPU-BI/AAAAAAAAWTY/agb3S-yuSdA/20160302_114944_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
Επίσης, γράψαμε και ένα ποίημα ανάλογο με το δικό του: Τ’ όνομά σου.
![20160303_120403 20160303_120403](https://lh3.googleusercontent.com/-APJF8GlJmdg/Vt7WIlRGafI/AAAAAAAAWTk/DXvAWx7WTdY/20160303_120403_thumb%25255B6%25255D.jpg?imgmax=800)
Τέλος, ακολουθήσαμε τις ποιητικές διαδρομές των στίχων της Πεταλούδας για να φτιάξουμε ολόκληρο το ποιηματάκι. Τα παιδιά σε ομάδες παίρνουν ένα στίχο του ποιήματος και προσπαθούν να βρουν στο χώρο τις λέξεις του στίχου με την σειρά. Όταν βρουν μία λέξη την γυρίζουν ανάποδα και εαν αυτή έχει το χρώμα της ομάδας τους είναι σωστή. Αφού τις βρουν όλες, σχεδιάζουν την διαδρομή που ακολούθησαν στον χάρτη.
![xartis xartis](https://lh3.googleusercontent.com/-Crkwyc0VdZw/Vt7WNc6GjpI/AAAAAAAAWT4/V0T99a0IK1M/xartis_thumb%25255B1%25255D.png?imgmax=800)
![20160303_100220 20160303_100220](https://lh3.googleusercontent.com/-zYZqBl3yavE/Vt7WSmBFqaI/AAAAAAAAWUQ/hhnrl-zPeDg/20160303_100220_thumb%25255B6%25255D.jpg?imgmax=800)
Τελειώσαμε με την φιλαναγνωσίας μας. Περάσαμε όμορφα, δημιουργήσαμε, μάθαμε, ταξιδέψαμε με την φαντασία μας και θέλω να πιστεύω οτι αγαπήσαμε το βιβλίο λίγο περισσότερο.
Καλό μήνα σε όλους;) Keep walking xxx
Έτσι ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον Νίκο Γκάτσο, μέσα από το ποίημά του “ Μια Κυριακή του Μάρτη” και παρεπιπτόντως φτιάξαμε και τα φετινά μας μαρτάκια-μπρελόκ τα οποία κρεμάσαμε στις τσάντες μας.
![20160301_090253 20160301_090253](https://lh3.googleusercontent.com/-ONYLivl0_z4/Vt7VRmdgNZI/AAAAAAAAWQ0/bWLTzgv8lwc/20160301_090253_thumb.jpg?imgmax=800)
![20160301_090405 20160301_090405](https://lh3.googleusercontent.com/-RAzKHaClowc/Vt7VS_yUjiI/AAAAAAAAWQ8/p9K3dUgxK0A/20160301_090405_thumb.jpg?imgmax=800)
![20160301_090452 20160301_090452](https://lh3.googleusercontent.com/-AZXto6LMT-0/Vt7VUAWeIDI/AAAAAAAAWRE/aED7hQ9gByQ/20160301_090452_thumb.jpg?imgmax=800)
![20160301_100723 20160301_100723](https://lh3.googleusercontent.com/-XsRi-t7l1ns/Vt7VWOBedPI/AAAAAAAAWRQ/Rag-NZ1352k/20160301_100723_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
![20160301_121514 20160301_121514](https://lh3.googleusercontent.com/-pfXoGnhoxAA/Vt7VYaU3xwI/AAAAAAAAWRc/O4NSW30wpO8/20160301_121514_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
Ακόμα, διαβάσαμε κομμάτι από το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, Καλοκαίρι και παρατηρήσαμε πως περιγράφει ένα τοπίο χρησιμοποιώντας τα χρώματα. Τον μιμηθήκαμε και εμείς περιγράφοντας με χρώματα, πίνακες ζωγραφικής.
![poihtes1 poihtes1](https://lh3.googleusercontent.com/-S6y2RQ7-PhI/Vt7VcfEMK-I/AAAAAAAAWRk/kfgoWNjLlGk/poihtes1_thumb%25255B1%25255D.png?imgmax=800)
![1 1](https://lh3.googleusercontent.com/-YrKzQqWvPj8/Vt7VgfVxqAI/AAAAAAAAWRs/polcRFsuf9k/1_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
![pinakas2 pinakas2](https://lh3.googleusercontent.com/-28di2eQajsE/Vt7VmRe26HI/AAAAAAAAWR0/4muWANs10Fc/pinakas2_thumb%25255B1%25255D.png?imgmax=800)
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα του Σολωμού, η Ξανθούλα και το συγκρίναμε με εκείνο του Γκάτσου. Συζητήσαμε για το πως νιώθουν οι ήρωες των ποιημάτων και επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε το ποίημα που μας άρεσε περισσότερο.
![20160308_085115 20160308_085115](https://lh3.googleusercontent.com/-hTS1Qgl8bDU/Vt7Voaha-GI/AAAAAAAAWSA/ipFlVn3RLuk/20160308_085115_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
![20160308_085122 20160308_085122](https://lh3.googleusercontent.com/-8G01PaeBbmk/Vt7V19dixmI/AAAAAAAAWSM/KG1baV3PqaM/20160308_085122_thumb%25255B6%25255D.jpg?imgmax=800)
Μάθαμε, ακόμα, οτι οι ποιητές πολύ συχνά χρησιμοποιούν παρομοιώσεις στον λόγο τους. Έτσι, μιμούμενοι τον Νικηφόρο Βρεττάκο που τριγυρίζει γύρω από τις λέξεις όπως η μέλισσα γύρω από το λουλούδι, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας παρομοιώσεις χρησιμοποιώντας τις παρακάτω καρτέλες.
![poihtes2 poihtes2](https://lh3.googleusercontent.com/-ClIPfOIhEno/Vt7V5mg1NmI/AAAAAAAAWSY/DOkE0zFq3No/poihtes2_thumb%25255B3%25255D.png?imgmax=800)
![karteles2 karteles2](https://lh3.googleusercontent.com/-aPZQvYVCShQ/Vt7V7Xxn6eI/AAAAAAAAWSg/H69ZD5h6Grc/karteles2_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
![kartes1 kartes1](https://lh3.googleusercontent.com/-6qbwaLAM97I/Vt7V9J0oOAI/AAAAAAAAWSo/Uxz2FdeSdiw/kartes1_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
Ο Βρεττάκος μας ενέπνευσε και για το παιχνίδι με τις ομοιοκαταληξίες. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες που η κάθε μία είχε την δική της λέξη –μέλισσα. Έπρεπε να βρει στο χαρτί και να χρωματίσει μόνο τα λουλούδια που έκαναν ρίμα με την λέξη αυτή.
![melisses melisses](https://lh3.googleusercontent.com/-SEkOIoGmVqU/Vt7V-XOTmGI/AAAAAAAAWSw/XWcz3_OXTc0/melisses_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
![melisses1 melisses1](https://lh3.googleusercontent.com/-VQxuGb5oN_A/Vt7V_3VkReI/AAAAAAAAWS4/CmN7yeal1A0/melisses1_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
![melisses3 melisses3](https://lh3.googleusercontent.com/-z4cQuRWcKdQ/Vt7WBRqbQvI/AAAAAAAAWTA/h0baDJveIdM/melisses3_thumb%25255B2%25255D.png?imgmax=800)
![melisses4 melisses4](https://lh3.googleusercontent.com/-k1g1pP0TjJE/Vt7WC6J7bFI/AAAAAAAAWTI/h49jE0ItClk/melisses4_thumb%25255B3%25255D.png?imgmax=800)
![20160302_114944 20160302_114944](https://lh3.googleusercontent.com/--eNo7vATmc8/Vt7WFnPU-BI/AAAAAAAAWTY/agb3S-yuSdA/20160302_114944_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
Επίσης, γράψαμε και ένα ποίημα ανάλογο με το δικό του: Τ’ όνομά σου.
![20160303_120403 20160303_120403](https://lh3.googleusercontent.com/-APJF8GlJmdg/Vt7WIlRGafI/AAAAAAAAWTk/DXvAWx7WTdY/20160303_120403_thumb%25255B6%25255D.jpg?imgmax=800)
Τέλος, ακολουθήσαμε τις ποιητικές διαδρομές των στίχων της Πεταλούδας για να φτιάξουμε ολόκληρο το ποιηματάκι. Τα παιδιά σε ομάδες παίρνουν ένα στίχο του ποιήματος και προσπαθούν να βρουν στο χώρο τις λέξεις του στίχου με την σειρά. Όταν βρουν μία λέξη την γυρίζουν ανάποδα και εαν αυτή έχει το χρώμα της ομάδας τους είναι σωστή. Αφού τις βρουν όλες, σχεδιάζουν την διαδρομή που ακολούθησαν στον χάρτη.
![20160303_092749 20160303_092749](https://lh3.googleusercontent.com/-N479EoQB31M/Vt7WLV-VQlI/AAAAAAAAWTw/IlRyHLYSMYU/20160303_092749_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
![xartis xartis](https://lh3.googleusercontent.com/-Crkwyc0VdZw/Vt7WNc6GjpI/AAAAAAAAWT4/V0T99a0IK1M/xartis_thumb%25255B1%25255D.png?imgmax=800)
![20160303_101228 20160303_101228](https://lh3.googleusercontent.com/-do6o3Br8Nc0/Vt7WQNtalkI/AAAAAAAAWUE/qbtZhsRthvY/20160303_101228_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800)
![20160303_100220 20160303_100220](https://lh3.googleusercontent.com/-zYZqBl3yavE/Vt7WSmBFqaI/AAAAAAAAWUQ/hhnrl-zPeDg/20160303_100220_thumb%25255B6%25255D.jpg?imgmax=800)
Τελειώσαμε με την φιλαναγνωσίας μας. Περάσαμε όμορφα, δημιουργήσαμε, μάθαμε, ταξιδέψαμε με την φαντασία μας και θέλω να πιστεύω οτι αγαπήσαμε το βιβλίο λίγο περισσότερο.
Καλό μήνα σε όλους;) Keep walking xxx