Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Παρθενώνας

           Πέρυσι που ξανάκανα το θέμα στην διπλανή τάξη, πραγματικά λάτρεψα αυτό το κτίριο. Είναι απλά μαγικό!

 

Εποπτικό υλικό:

 

             σάρωση0031  σάρωση0025   σάρωση0023

             σάρωση0024         AGALMA ATHINAS        parthenonas

 

 

 

Επειδή, ήθελα να δουν τα παιδιά τον Παρθενώνα σε τρισδιάστατη μορφή επισκέφτηκα τη σελίδα της Canon και με τις οδηγίες έφτιαξα μια μικρογραφία. Ξέρω είναι για τρελούς αλλά αξίζει τον κόπο αν βρείτε χρόνο το καλοκαίρι να το φτιάξετε, ειδικά όσες είστε μαμάδες και έχετε παιδιά στο δημοτικό. Κάντε το μαζί.

 

 

                                 P5090709

 

Αν πάλι δεν έχετε τη διάθεση έχω να σας προτείνω μια ευκολότερη κατασκευή που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά στο σχολείο.

 

 

parthenon1 parthenon2 parthenon3 parthenon4

                                                  parthenon6

 

 

Όσοι πάλι έχετε σαν θέμα την ανακύκλωση δείτε αυτό:

 

         2009-04-16-parthenonA    5688941208_391a4f3793

   ξέρω το δεύτερο είναι τουβλάκια αλλά θα μπορούσε να είναι κουτιά από γάλα και ρολά κουζίνας.

        

 

 

Ακόμα, μην ξεχάσετε να επισκεφτείτε την καταπληκτική σελίδα του “Μουσείου της Ακρόπολης” όπου τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ψηφιακά ένα κομμάτι της ζωφόρου με τα χρώματα που θέλουν, να παίξουν τόμπολες, παζλ και ένα σωρό παιχνίδια και έτσι να γνωρίσουν καλύτερα αυτό το μοναδικό κτίριο.

 

                                            P5120716

 

Και κάτι για τους μεγάλους:

 

 

Και για να μην ξεχνιόμαστε, αν δεν το έχετε κάνει ήδη και θέλετε, ψηφίστε για την επιστροφή των μαρμάρων στον τόπο που δικαιωματικά πρέπει να βρίσκονται μια και ανήκουν πλέον σε όλο τον κόσμο. Το σχετικό σύνδεσμο θα βρείτε με τη μορφή εικόνας στο τέλος του blog δεξιά.

 

Αυτά από μένα, φιλιά πολλά και Keep walking;)

Το φαγητό και η καθημερινή ζωή των Αρχαίων Ελλήνων.


         Μια εκπληκτική παρουσίαση για τη ζωή στην Αρχαία Ελλάδα έχει κάνει ο συνάδελφος δάσκαλος Γρηγόρης Ζερβός και μπορείτε να τη δείτε πηγαίνοντας στον ακόλουθο σύνδεσμο.
Εμείς σήμερα είδαμε την παρουσίαση (όχι όλη) και επικεντρωθήκαμε στα επαγγέλματα  αλλά και και στον τρόπο με τον οποίο ήταν διαρρυθμισμένη η πόλη των Αθηνών και τα σπίτια αλλά και την χρησιμότητα των κτιρίων (Θόλος, Γυμνάσιο, Βουλευτήριο κτλ) γύρω από την Αγορά.
              σάρωση0021    σάρωση0022
Κάναμε υποθέσεις για το πως διαλαλούσαν την πραμάτεια τους οι έμποροι, πως παζάρευαν την πώληση των σκλάβων, τι μπορεί να έλεγαν οι φιλόσοφοι στους πολίτες, τί φαγητά αγόραζαν.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τη δική μας “αγορά” με φιγούρες που τα παιδιά έκοψαν και χρωμάτισαν.
P5110715
  


σάρωση0012  σάρωση0013 σάρωση0014  σάρωση0015  σάρωση0016   σάρωση0019  σάρωση0017


Στη συνέχεια μιλήσαμε για το φαγητό που έτρωγαν. Τα παιδιά υπέθεσαν τα περισσότερα χάρη στα επαγγέλματα για τα οποία μιλήσαμε χθες. 


diatrofh sthn arxaia ellada    diatrofh1 σάρωση0020  faghta


Φαγητά άγνωστα στην τότε Ελλάδα ήταν: πατάτες, ντομάτες, ζάχαρη, κακάο κ.α ενώ κρέας έτρωγαν σε σπάνιες περιπτώσεις. (π.χ γιορτές)
Τόνισα στα παιδιά την λατρεία που είχαν οι αρχαίοι Έλληνες στο καλό φαγητό, μιλήσαμε για τα συμπόσια που συνοδεύονταν από μουσική αλλά έδωσα έμφαση στο ότι δεν έτρωγαν πάρα πολύ. Ακολουθούσαν τη φράση των φιλοσόφων που έλεγαν:


                                                 PANMETRONARISTON
      
Εξηγούμε στα παιδιά τη φράση και παίζουμε με τη σωστή σειρά των λέξεων στην πρόταση.


Keep “βαδίζειν”  παίδες :)