Η ποίηση ταιριάζει στην αρχή της άνοιξης, γι’ αυτό και εμείς τελειώσαμε το κεφάλαιο της φιλαναγνωσίας με αυτήν.
Έτσι ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον Νίκο Γκάτσο, μέσα από το ποίημά του “ Μια Κυριακή του Μάρτη” και παρεπιπτόντως φτιάξαμε και τα φετινά μας μαρτάκια-μπρελόκ τα οποία κρεμάσαμε στις τσάντες μας.
Ακόμα, διαβάσαμε κομμάτι από το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, Καλοκαίρι και παρατηρήσαμε πως περιγράφει ένα τοπίο χρησιμοποιώντας τα χρώματα. Τον μιμηθήκαμε και εμείς περιγράφοντας με χρώματα, πίνακες ζωγραφικής.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα του Σολωμού, η Ξανθούλα και το συγκρίναμε με εκείνο του Γκάτσου. Συζητήσαμε για το πως νιώθουν οι ήρωες των ποιημάτων και επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε το ποίημα που μας άρεσε περισσότερο.
Μάθαμε, ακόμα, οτι οι ποιητές πολύ συχνά χρησιμοποιούν παρομοιώσεις στον λόγο τους. Έτσι, μιμούμενοι τον Νικηφόρο Βρεττάκο που τριγυρίζει γύρω από τις λέξεις όπως η μέλισσα γύρω από το λουλούδι, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας παρομοιώσεις χρησιμοποιώντας τις παρακάτω καρτέλες.
Ο Βρεττάκος μας ενέπνευσε και για το παιχνίδι με τις ομοιοκαταληξίες. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες που η κάθε μία είχε την δική της λέξη –μέλισσα. Έπρεπε να βρει στο χαρτί και να χρωματίσει μόνο τα λουλούδια που έκαναν ρίμα με την λέξη αυτή.
Επίσης, γράψαμε και ένα ποίημα ανάλογο με το δικό του: Τ’ όνομά σου.
Τέλος, ακολουθήσαμε τις ποιητικές διαδρομές των στίχων της Πεταλούδας για να φτιάξουμε ολόκληρο το ποιηματάκι. Τα παιδιά σε ομάδες παίρνουν ένα στίχο του ποιήματος και προσπαθούν να βρουν στο χώρο τις λέξεις του στίχου με την σειρά. Όταν βρουν μία λέξη την γυρίζουν ανάποδα και εαν αυτή έχει το χρώμα της ομάδας τους είναι σωστή. Αφού τις βρουν όλες, σχεδιάζουν την διαδρομή που ακολούθησαν στον χάρτη.
Τελειώσαμε με την φιλαναγνωσίας μας. Περάσαμε όμορφα, δημιουργήσαμε, μάθαμε, ταξιδέψαμε με την φαντασία μας και θέλω να πιστεύω οτι αγαπήσαμε το βιβλίο λίγο περισσότερο.
Καλό μήνα σε όλους;) Keep walking xxx
Έτσι ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον Νίκο Γκάτσο, μέσα από το ποίημά του “ Μια Κυριακή του Μάρτη” και παρεπιπτόντως φτιάξαμε και τα φετινά μας μαρτάκια-μπρελόκ τα οποία κρεμάσαμε στις τσάντες μας.
Ακόμα, διαβάσαμε κομμάτι από το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, Καλοκαίρι και παρατηρήσαμε πως περιγράφει ένα τοπίο χρησιμοποιώντας τα χρώματα. Τον μιμηθήκαμε και εμείς περιγράφοντας με χρώματα, πίνακες ζωγραφικής.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ποίημα του Σολωμού, η Ξανθούλα και το συγκρίναμε με εκείνο του Γκάτσου. Συζητήσαμε για το πως νιώθουν οι ήρωες των ποιημάτων και επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε το ποίημα που μας άρεσε περισσότερο.
Μάθαμε, ακόμα, οτι οι ποιητές πολύ συχνά χρησιμοποιούν παρομοιώσεις στον λόγο τους. Έτσι, μιμούμενοι τον Νικηφόρο Βρεττάκο που τριγυρίζει γύρω από τις λέξεις όπως η μέλισσα γύρω από το λουλούδι, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας παρομοιώσεις χρησιμοποιώντας τις παρακάτω καρτέλες.
Ο Βρεττάκος μας ενέπνευσε και για το παιχνίδι με τις ομοιοκαταληξίες. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες που η κάθε μία είχε την δική της λέξη –μέλισσα. Έπρεπε να βρει στο χαρτί και να χρωματίσει μόνο τα λουλούδια που έκαναν ρίμα με την λέξη αυτή.
Επίσης, γράψαμε και ένα ποίημα ανάλογο με το δικό του: Τ’ όνομά σου.
Τέλος, ακολουθήσαμε τις ποιητικές διαδρομές των στίχων της Πεταλούδας για να φτιάξουμε ολόκληρο το ποιηματάκι. Τα παιδιά σε ομάδες παίρνουν ένα στίχο του ποιήματος και προσπαθούν να βρουν στο χώρο τις λέξεις του στίχου με την σειρά. Όταν βρουν μία λέξη την γυρίζουν ανάποδα και εαν αυτή έχει το χρώμα της ομάδας τους είναι σωστή. Αφού τις βρουν όλες, σχεδιάζουν την διαδρομή που ακολούθησαν στον χάρτη.
Τελειώσαμε με την φιλαναγνωσίας μας. Περάσαμε όμορφα, δημιουργήσαμε, μάθαμε, ταξιδέψαμε με την φαντασία μας και θέλω να πιστεύω οτι αγαπήσαμε το βιβλίο λίγο περισσότερο.
Καλό μήνα σε όλους;) Keep walking xxx
Είναι εξαιρετική η προσέγγιση σου Μυρτώ...πολλά συγχαρητήρια
ΑπάντησηΔιαγραφήΛία
Ευχαριστούμε Λία😄
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε Λία😄
Διαγραφήφανταστικό θέμα,προσέγγιση,δημιουργικότητα,φαντασία.....Keep flying actually
Διαγραφήφανταστικό θέμα,προσέγγιση,δημιουργικότητα,φαντασία.....Keep flying actually
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ Βιβή για το feedback:)
Διαγραφή