Οι σπόροι είναι συνήθως συνυφασμένοι με το φθινόπωρο και ορθώς. Όμως για την Άνοιξη έχουν μια ιδιαίτερη σημασία αφού συμβολίζουν τη νέα ζωή και τη γέννηση.
Έτσι, μπορούμε να μιλήσουμε με τα παιδιά για τα διάφορα είδη σπόρων που υπάρχουν και να σειροθετήσουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται.
Δείτε, επίσης, και αυτό το βίντεο
Συνεχίστε με τους αναγκαίους συμμάχους της ανάπτυξης των φυτών. Φώς, νερό, χώμα (και φροντίδα).
και παίξτε με τα παιδιά το παρακάτω παιχνίδι
Ακόμα συζητήστε για το πώς γίνεται να έχουμε ανοιξιάτικα λαχανικά το χειμώνα; ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ είναι η απάντηση. Γιατί είναι, όμως, είναι διαφανή τα θερμοκήπια, τί προσφέρουν στα φυτά;
Και μετά από όλα αυτά ήρθε η ώρα για λίγη δράση (πειραματισμό).
Καταγράφουμε για 15 ημέρες τις παρατηρήσεις μας για τους σπόρους που “φυτέψαμε” στα κουτιά του ημερολογίου μας. Ποιός σπόρος φύτρωσε 1ος, 2ος, 3ος, 4ος. Βάλαμε και ένα κύπελλο με φακές σε ένα συρτάρι (χωρίς φως). Ακόμα έφτιαξε ο καθένας το δικό του θερμοκήπιο και τα κρεμάσαμε όλα μπροστά στο παράθυρο (και ναι, έχουμε λιακάδα:). Η λογική του “τρελλοπλυντηρίου” βρίσκει εφαρμογή και εδώ;).
Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα. Keep walking xxx
...Ακόμα μια προσεγμένη ανάρτηση και ολοκληρωμένη
ΑπάντησηΔιαγραφήδουλειά!Μπράβο σου Μυρτώ!
Μυρτώ γειά σου! Τα θερμοκηπιάκια σου είναι καταπληκτικά! Ήθελα να σε ρωτήσω: Έχεις βάλει και λίγο νερό με τα φασόλια? Επίσης έχεις ανοίξει τρυπούλες? Γιατί στη φώτο φαίνονται τελείως κλειστά. Μου αρέσουν πολύ! Είναι πρωτότυπο. Εγώ μέχρι στιγμής έφτιαχνα τα κλασικά γλαστράκια με τις φακές. Μου αρέσει πάρα πολύ το θερμοκήπιο σου! Χριστίνα
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, Χριστίνα χαίρομαι που με ρωτάς γιατί ξέχασα να το αναφέρω. Τα φασόλια τα είχα μουσκέψει από το βράδυ για να τραβήξουν νερό αλλά έριξα και λίγες σταγόνες μέσα στο σακούλι, απλά για να διατηρηθεί η υγρασία περισσότερο. Εάν το κάνεις με πλαστική θήκη CD πιάστην στην κορυφή με επισυναπτήρα και με ζηλοτέϊπ στη βάση (απλα για να μην κουνιέται) και δεν πρόκειτε να στάξει ούτε σταγονίτσα;) Φιλιά πολλά
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ nipi@gogo's. Κορίτσια εάν έχετε δοκιμάσει άλλες ιδέες μην διστάσετε να τις μοιραστείτε. Οι μόνοι που κερδίζουν από αυτή τη διαδικασία είναι τα παιδιά;).
χμμμ.... και φυσικά εννοούσα πρόκειτΑΙ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜυρτώ σε ευχαριστώ πολύ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓειά σας και απο μενα .Στη λογική της διάφανης επικάλυψης, το Φθινόπωρο κάναμε για τα φυτέματα μια δραστηριότητα που μπορεί να τη βρείτε ενδιαφέρουσα.Παραλληλα με την κλασσική παρατήρηση με το μεγεθυντικό μας φακό ,τη μέτρηση αύξησης του ύψους των βλαστών και το πείραμα των ειδικών συνθηκών ,τηρούσαμε καθημερινό ημερολόγιο.Γιά κάθε μερα τραβούσαμε τη γραμμούλα και στο τέλος εγινε η ημερομέτρηση.Οσο όμως αναπτύσσονταν τα φασόλια και η φακές μας, εβγαζαν ένα σπόρο και τον κλείναμε σε διαφανο αυτοκολλητο φύλλο .Στο τέλος μαζευτηκαν περίπου 6'-7 διαφάνειες
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι αφου συρράψα τριγύρω κορνιζακι κανσον για σταθερότητα τα φεραμε στην παρεούλα και ακολούθησε η σειροθέτηση που όλοι γνωρίζουμε με αυτό το υλικό.Ετσι μας έκανε τα μαθηματικά μας η μητέρα φύση.Μια επέκταση προεκυψε όταν καποια νηπια θελησαν να κόψουν χαρτάκια και να απεικονίσουν την ανάπτυξη του φυτωρίου μας εκ του φυσικου.Ευχομαι να μη σας κουρασα.
Pitsina φοβερή ιδέα πραγματικά τέτοιες δραστηριότητες είναι αυτές που λέμε "μάθηση σε πραγματικό χρόνο". Ευχαριστούμε:)
ΑπάντησηΔιαγραφή