Σήμερα μιλήσαμε για το πόσο πολύ τα λαχανικά αγαπάνε την Άνοιξη , αφού τους προσφέρει ήλιο και βροχές μαζί. Ό,τι καλύτερο, δηλαδή, για να μεγαλώσουν και να γίνουν νόστιμα. Τα παιδιά είπαν για τα λαχανικά που γνωρίζουν και τρώνε συνήθως, όμως εγώ επικεντρώθηκα κυρίως στα μέρη των λαχανικών που τρώμε και στο τί είναι το καθένα.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με κάποιες από τις πληροφορίες όπως το ότι το κουνουπίδι είναι στην ουσία το λουλούδι του φυτού.
Αυτή η ενότητα για τα λαχανικά μπορεί άνετα να συνδεθεί με ένα project διατροφής. Μερικές φορές όταν κάνουμε ένα τέτοιο θέμα διατροφής έχουμε την ψευδαίσθηση πως τα παιδιά μετά την ολοκλήρωση του θέματος θα αρχίσουν με ένα μαγικό τρόπο να τρέφονται σωστά. Αλλά ρε παιδιά ας μην γελιόμαστε. Η διατροφή είναι θέμα “οικογενειακής πολιτικής”, δεν μπορούμε να περιμένουμε θαύματα εκτός και αν εμπλέξουμε και τις μαμάδες στο παιχνίδι. Άλλωστε γονείς που δεν τρώνε λαχανικά πως γίνεται να περιμένουν να φάνε τα παιδιά τους; Και δεν το λέω καθόλου με την κακή έννοια. Αν δεν σου αρέσει κάτι βρε παιδί μου, δεν σου αρέσει. Τέλος. Συμπέρασμα (δικό μου πάντα): Ο στόχος μου είναι να δουν τα παιδιά τα λαχανικά με μία πιο “φιλική” ματιά.
Η Άνοιξη μας δίνει τη δυνατότητα να οργανώσουμε διασκεδαστικές δραστηριότητες που εμπλέκουν τα λαχανικά.
Πάρτε μερικές ιδέες από βρώσιμα “κολάζ λαχανικών” που βρήκα στο διαδίκτυο.
έντομα από λαχανικά (σκέφτεστε τίποτα πιο διασκεδαστικό:)
Σνάκ λαχανικών
Μπορείτε να φτιάξετε πολύ εύκολες πίτσες-σνάκ με πίτες για σουβλάκια. Βάλτε τα παιδιά να ψιλοκόψουν με πλαστικά μαχαιράκια ντοματούλες (το σκληρό τους κομμάτι), πιπεριές, μανιτάρια, ελιές, κρεμμύδι, να τρίψουν στον τρίφτη καρότα ή όποιο άλλο λαχανικό ή καρπό θέλουν. Το κάθε παιδί θα βάλει πάνω στη (μισή) πίτα του τα λαχανικά που του αρέσουν και θα προσθέσει τυρί (γκούντα, φέτα, τσένταρ) ή ακόμα και ρίγανη. Τα αραδιάζουμε σε ένα λαδωμένο ταψάκι, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς και ψήνουμε για 10-15 λεπτά.
* Φροντίστε τα λαχανικά να είναι ψιλοκομμένα ή προβρασμένα για λίγα λεπτά.
Παιχνίδι: “ Ψαρεύουμε ντομάτες”
Δύο λεκάνες με νερό σε χαμηλή στάθμη όπου μέσα ρίχνουμε ντοματάκια τσέρι (τα μικρά). Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες. Τα χέρια πίσω από την πλάτη προσπαθούν με το στόμα να πιάσουν τα ντοματάκια. Ο κάθε ένας που πιάνει ένα το κρατάει και συνεχίζει ο επόμενος από την ομάδα του. Κερδίζει η ομάδα που πιάνει όλα τα ντοματάκια της λεκάνης πρώτη.
Και δύο παιχνίδια με λαχανικά.
Αυτά και για σήμερα, Keep walking xxx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου