Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Mη λεκτική επικοινωνία

  

No-Words








υπάρχουν οι:

*εκφράσεις προσώπου * στάσεις σώματος * σύμβολα - σήματα * μουσική * τέχνη ( ζωγραφική/ γλυπτική/χορός)
και μια κανονική γλώσσα που γεννιέται αλλά και στηρίζεται πάνω σε όλα αυτά: η νοηματική.


Εικόνες για αφορμή συζήτησης:

σάρωση0015 σάρωση0016
σάρωση0013 σάρωση0017
σάρωση0014 σάρωση0018
σάρωση0019 σάρωση0008

                                  ******
Οι δραστηριότητες που μπορούν να προκύψουν από τα παραπάνω είναι τόσες πολλές πράγμα που καθιστά τη μη λεκτική επικοινωνία μία θεματική ενότητα από μόνη της. Επειδή, όμως, εγώ θέλω απλά να επικεντρωθώ στο νόημα της μη λεκτικής επικοινωνίας χωρίς να το αναλύσω διεξοδικά έφτιαξα την παρακάτω δραστηριότητα.

Πλαστικοποιούμε και κόβουμε τις παρακάτω κάρτες-σύμβολα.
σάρωση0018 (2)   σάρωση0021
Το ίδιο κάνουμε και σε ένα σύνολο εικόνων (-ενεργειών) που δείχνουν πράγματα που είναι σωστά και κάποια που είναι λάθος.
σάρωση0013 (2) σάρωση0014 (2)
σάρωση0015 (2) σάρωση0020
σάρωση0017 (2)
Μπορούμε να φτιάξουμε όσες θέλουμε ανάλογα με την τάξη μας. Αφού εξηγήσουμε τις κάρτες- σύμβολα βάζουμε τα παιδιά να καθίσουν σε 2 σειρές αντικριστά. Η μία σειρά κρατάει τις κάρτες- σύμβολα και η άλλη τις κάρτες-ενεργειών. Τα παιδιά που κρατάνε τις κάρτες ενεργειών τις γυρνάνε σταδιακά. Σε κάθε γύρισμα τα παιδιά με τις κάρτες σύμβολα αντιδράνε ανάλογα και χωρίς να μιλήσουν. π.χ σε μια καλή ενέργεια σηκώνουν το χέρι τους κρατώντας την κάρτα τους ψηλά μόνο τα παιδιά που έχουν “θετική” κάρτα-σύμβολο.

  P1250076 P1250078
  • Μπορούμε να συνδυάσουμε το θέμα μας με τα μαθηματικά ως εξής: Χρησιμοποιούμε 3 μουσικά όργανα για να υποδηλώσουμε με τους ήχους τους τις λέξεις “δεξιά”, “αριστερά” και “μπροστά”. Έχουμε τοποθετήσει στην τάξη κάπου σε ένα σημείο ένα στεφανάκι. Κλείνουμε τα μάτια σε ένα παιδί με μαντήλι και προσπαθούμε να το κατευθύνουμε στο στεφάνι μόνο με τους ήχους.

Keep walking από μένα xxx.