Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Δικαιώματα παιδιού: όχι στη βία και τις διακρίσεις.

         Ξεκίνησα το θέμα ρωτώντας τα παιδιά αν ξέρουν τι είναι η βία. Μιλήσαμε για την σωματική βία, αλλά και εκείνη τη βία που κάνει τις καρδιές μας να είναι λυπημένες χωρίς ο άλλος να μας έχει αγγίξει. Μετά έβαλα τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε ένα χαρτί το καλό και το κακό χεράκι.

IMG_4685

και τους διάβασα το ποιηματάκι του Κρόκου, “χεράκι τι κάνεις”;

σάρωση0061

Συμφωνήσαμε οτι όλες αυτές οι ενέργειες που ανέφερε το ποίημα ανήκαν στο καλό χεράκι και τα παιδιά μου υπαγόρεψαν τα ρήματα για να τα γράψω από κάτω. Μετά είπαμε να φτιάξουμε ένα ποίημα και για το κακό χεράκι. Έτσι το κακό χεράκι, χτυπάει, τσιμπάει, σπρώχνει. τραβάει κτλ. Αντίστοιχα γράψαμε τις λέξεις κάτω από το κακό χεράκι.

Μπορείτε αν θέλετε να παρακολουθήσετε αυτό το υπέροχο σποτάκι και να ζητήσετε από τα παιδιά να σας περιγράψουν αυτά που κάνουν τα χέρια.

Εγώ έφτιαξα μια παρουσίαση-πορεία μαθήματος για το πως θα μπορούσαμε να εξηγήσουμε στα παιδιά το κακό άγγιγμα και την αντιμετώπισή του. Ελπίζω να την βρείτε χρηστική (κλικ στην εικόνα).

Untitled

Παίξαμε, όμως, και με τις σκιές των χεριών μας κάνοντας διάφορες κινήσεις ενώ οι υπολοιποι στην τάξη προσπαθούσαν να καταλάβουν τι έκανε το χεράκι.

IMG_4686

Για μένα είναι σημαντικό να καταλάβουν τα παιδιά οτι η βία δεν συνδέετε με την αγάπη ποτέ! Είτε αυτή προέρχεται από ξένα, είτε από οικεία πρόσωπα. Και άρα δεν πρέπει να την αποδέχονται. Οι μεγάλοι είναι υποχρεωμένοι να βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν το σωστό και το λάθος χωρίς να χρησιμοποιούν βία. Εαν δεν το κάνουν, αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο φταίνε τα παιδιά. Το πρόβλημα το έχουν πάντα οι μεγάλοι.

Επίσης, μιλήσαμε και για το δικαίωμα του παιδιού να μην γίνεται αντικείμενο διακρίσεων για κανένα λόγο. Διαβάσαμε το πολύ ωραίο,

και με την ευκαιρία χρησιμοποιήσαμε τις παρακάτω καρτέλες,

            αντίθετα1   αντίθετα2

για να βρούμε τα αντίθετα και μετά να τις χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε προτάσεις που να περιγράφουν ένα παιδί της τάξης μας. Το παιδί στέκεται δίπλα στον πίνακα και ο συμμαθητής του επιλέγει δύο καρτέλες που το περιγράφουν. Τις βάζει στον πίνακα και διαβάζει π.χ Ο Κυριάκος είναι λυπημένος και είναι αγόρι. Η φορά της ανάγνωσης και η σειρά είναι σημαντικές.

IMG_4688

Μέσα από αυτό το παιχνίδι τονίσαμε για άλλη μια φορά το δικαίωμα του καθένα να είναι διαφορετικός και αυτό να γίνεται σεβαστό από όλους.

Keep walking xxx