Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013

Διαβάζοντας σχεδιαγράμματα

        Σήμερα εξασκήσαμε τον προσανατολισμό μας και μάθαμε πως να βρίσκουμε το δρόμο μας μέσα σε  ένα μουσείο κοιτάζοντας το σχεδιάγραμμά του, το οποίο βρίσκεται συνήθως κάπου κοντά στην είσοδο του μουσείου. Μιλήσαμε για την χρησιμότητά του,

 

                            

               

και παίξαμε το “βρες που βρίσκεται το έκθεμα

Ετοίμασα ένα πολύ βασικό σχεδιάγραμμα και ένα ανθρωπάκι που κοιτάζει μπροστά και έχει τα χέρια του σε έκταση. Αυτό θα ήταν ο επισκέπτης του μουσείου, ο οποίος καλούνταν με βάση το σχεδιάγραμμα να βρει το έκθεμα που ήθελε.

παιδακι

Το παιχνίδι αυτό το παίξαμε σε δύο φάσεις (μαθηματικά και γλώσσα αντίστοιχα).

Στην πρώτη, το παιδί κρατάει ένα κουμπί/πιόνι/χάντρα κτλ στο χέρι και καλείται ακούγοντας τις οδηγίες μου να οδηγήσει το ανθρωπάκι εκεί που είναι το έκθεμα. Όταν το βρει τοποθετεί την χάντρα στο σημείο. Το παιδί μετακινεί το ανθρωπάκι ενώ δίνονται οι οδηγίες (προνήπια). Το παιδί ακούει τις οδηγίες, και μετακινεί το ανθρωπάκι μετά (νήπια).

Στη δεύτερη φάση, τοποθετώ το πιόνι σε ένα σημείο επάνω στο σχεδιάγραμμα (είναι το έκθεμα). Εγώ μετακινώ το ανθρωπάκι και το παιδί θα πρέπει να μου δώσει εκείνο τώρα οδηγίες στο πως θα φτάσω στο πιόνι. Δώστε έμφαση στα λάθη. Μετακινείστε το άνθρωπάκι εσκεμμένα σε λάθος σημείο ώστε το παιδί να καταλάβει, τι θα πρέπει να προσθέσει ακόμα στην περιγραφή του για να μην είναι ασαφής. Για παράδειγμα, εαν πει “στρίψε αριστερά”, στρίψτε αριστερά σε οποιονδήποτε λάθος διάδρομο. Τότε το παιδί θα αναγκαστεί να προσδιορίσει: “στρίψε αριστερά στον δεύτερο διάδρομο”.

IMG_2585

IMG_2579

Keep walking xxx