Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Χιόνι, χιονάνθρωποι και άλλα

         Ε, νομίζω πια πως ήρθε ο καιρός να μιλήσουμε για τον χειμώνα. Σήμερα ξεκινήσαμε από μια πολύ προφανή στα παιδιά αλλαγή, αυτή του καιρού. Περιγράψαμε τον καιρό του χειμώνα, τον συγκρίναμε με του φθινοπώρου,είπαμε τις απόψεις μας για τη δημιουργία του χιονιού και συμφωνήσαμε οτι το χιόνι είναι στην ουσία κρυσταλλάκια νερού που ενώνονται και σχηματίζουν τις χιονονιφάδες. Όμως πως δημιουργούνται αυτά τα κρυσταλλάκια;

Θυμηθήκαμε τον κύκλο του νερού διαβάζοντας το βιβλίο “Πέφτει, πέφτει η σταγόνα” αλλά σε μεγαλύτερη έκδοση (πόσο τέλειο είναι!)

IMG_1464   IMG_1463

Αν το βρείτε πάρτε το για το σχολείο είναι υπέροχο σ’ αυτό το μέγεθος. Κάναμε και το σχετικό πείραμα με την εξαέρωση του νερού και το πώς ο ατμός μετατρέπεται σε βροχή πάλι όταν φτάσει ψηλά στον παγωμένο ουρανό. Και αν ψηλά στον ουρανό έχει παγωνιά; Τί παθαίνουν άραγε οι σταγόνες τους νερού που είναι κρυμένες μέσα στους υδρατμούς; Έτσι απαντήσαμε στην αρχική μας απορία.

Μάλιστα ο σημερινός καιρός μας έκανε και ένα δώρο. Χαλάζι!!! Γέμισε η αυλή μας μικρά άσπρα μπαλάκια πάγου που τρέξαμε να μαζέψουμε.

IMG_1465

Κάτι είναι και αυτό μια και δεν έχουμε χιόνι ποτέ:).

Μετά, είδαμε στο You Tube την υπέροχη ιστορία ένος χιονάνθρωπου και ενός αγοριού

 IMG_1470

την οποία επεξεργαστήκαμε ως εξής:

Image7    Image11

                           (νήπια)                                                            (προνήπια)

Μπορείτε ακόμα να παίξετε με τις εκφράσεις του προσώπου και τα συναισθήματα. Χρησιμοποιείστε το παρακάτω υλικό και ρωτήστε τα παιδιά να θυμηθούν τί βλέπουν οι ήρωες και ποιά είναι τα συναισθήματά τους κάθε φορά.

                            snowman2      snowman1

Αυτά για σήμερα, σας φιλώ και Keep walking;)