Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Τα ζώα την Άνοιξη Νο1

          Είχαμε μείνει στη συμπεριφορά των ζώων κατά τη διάρκεια του Χειμώνα. Είναι, λοιπόν, καιρός να δούμε πώς τα τελευταία συμπεριφέρονται με τον ερχομό της Άνοιξης αλλά και τί προκαλεί τη συμπεριφορά τους αυτή.
Θέματα που θα αναπτύξουμε:
- τί γίνεται με τα ζώα που είχαν πέσει σε χειμέρια νάρκη;
- με τα αποδημητικά πουλιά;
- γιατί ξαφνικά η φύση “ζωντανεύει”; Τί προκαλεί αυτό το ξύπνημα;
-γιατί πολλά ζώα ετοιμάζουν τις φωλιές τους; Κυρίως τα πουλιά. (αναπαραγωγή, γέννηση)
Πολλά παιδιά ξέρουν τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. Αυτό που μένει να κάνουμε εμείς είναι να αρπάξουμε την ευκαιρία για να τους μιλήσουμε για την τροφική αλυσίδα και τη σημασία της για την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη μας.



o kyklos ths zwhs               σάρωση0008 (2) 
σάρωση0010 (2)          σάρωση0007 (2)


Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος (αυτή είναι και μια προέκταση που θα μπορούσε να πάρει η ενότητα αυτή). Αν πάλι είστε ήδη σε τροχιά περιβαλλοντικού project τότε μπορείτε πολύ εύκολα να το συνδέσετε και να επεκταθείτε στα απειλούμενα είδη της χλωρίδας και της πανίδας. (στην Ελλάδα: ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ, MOm, ΑΡΧΕΛΩΝ κ.α ).

Φτιάξτε τις δικές σας τροφικές αλυσίδες. Δώστε στα παιδιά διάφορα ζώα και προτρέψτε τα να τα κολλήσουν με τη σωστή σειρά ώστε να σχηματιστεί μια τροφική αλυσίδα. Βάλτε τα να σας πουν από πριν στην παρεούλα ποιά ζώα έχουν διαλέξει και με ποιά σειρά θα τα κολλήσουν.

        P3100369 P3100373 P3100374 P3100376  P3100379        trofikh alysida     P3110368Φυσικά μπορείτε να διαλέξετε ο,τι ζώα θέλετε ΚΑΙ φυσικά τον άνθρωπο.


Μπορείτε ακόμα να δείτε και το παρακάτω βίντεο.


Η αλυσίδα της ζωής



Σας θυμίζει κάτι; (για τους ηλικίας μου και πάνω μιλάω:).


Επιμέρους επέκταση του θέματος: Ο καθένας μας είναι ένα ξεχωριστό πλάσμα μέσα σε μια ομάδα, με διαφορετικές ικανότητες και ανάγκες. Όμως για να λειτουργήσει σωστά αυτή η ομάδα είναι αναγκαίοι όλοι, γιατί όλοι είναι σημαντικοί (διαπολιτισμική αγωγή).

Άσχετη υποσημείωση: Εαν ψάχνατε αφορμή για να κάνετε το θέμα του σεισμού νομίζω οτι από σήμερα (δυστυχώς) την έχετε.  Θα αφιερώσετε μία εβδομάδα αλλά είναι τόσο σημαντικό. Είναι ευκαιρία να εμπλέξετε και τους μεγάλους αφού θα είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι. Η Άνοιξη μπορεί να περιμένει για λίγο;)

Φιλιά και μην ξεχνάτε πως έχετε δύο πολύ ισχυρά χαρτιά στα χέρια σας. Είστε γυναίκες (συγνώμη για τους άρρενες αναγνώστες;) και παιδαγωγοί. Μπορείτε να καταφέρετε τα πάντα. Καλό Σ/κ και Keep walking .

Τα λαχανικά την Άνοιξη

                                      p2 copy

Σήμερα μιλήσαμε για το πόσο πολύ τα λαχανικά αγαπάνε την Άνοιξη , αφού τους προσφέρει ήλιο και βροχές μαζί. Ό,τι καλύτερο, δηλαδή, για να μεγαλώσουν και να γίνουν νόστιμα. Τα παιδιά είπαν για τα λαχανικά που γνωρίζουν και τρώνε συνήθως, όμως εγώ επικεντρώθηκα κυρίως στα μέρη των λαχανικών που τρώμε και στο τί είναι το καθένα.

                                     P3090366

laxanika1 laxanika2 laxanika3  laxanika4 


Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με κάποιες από τις πληροφορίες όπως το ότι το κουνουπίδι είναι στην ουσία το λουλούδι του φυτού.
Αυτή η ενότητα για τα λαχανικά  μπορεί άνετα να συνδεθεί με ένα project διατροφής. Μερικές φορές όταν κάνουμε ένα τέτοιο θέμα διατροφής έχουμε την ψευδαίσθηση πως τα παιδιά μετά την ολοκλήρωση του θέματος θα αρχίσουν με ένα μαγικό τρόπο να τρέφονται σωστά. Αλλά ρε παιδιά ας μην γελιόμαστε. Η διατροφή είναι θέμα “οικογενειακής πολιτικής”, δεν μπορούμε να περιμένουμε θαύματα εκτός και αν εμπλέξουμε και τις μαμάδες στο παιχνίδι. Άλλωστε γονείς που δεν τρώνε λαχανικά πως γίνεται να περιμένουν να φάνε τα παιδιά τους; Και δεν το λέω καθόλου με την κακή έννοια. Αν δεν σου αρέσει κάτι βρε παιδί μου, δεν σου αρέσει. Τέλος. Συμπέρασμα (δικό μου πάντα): Ο στόχος μου είναι να δουν τα παιδιά τα λαχανικά με μία πιο “φιλική” ματιά.
Η Άνοιξη μας δίνει τη δυνατότητα να οργανώσουμε διασκεδαστικές δραστηριότητες που εμπλέκουν τα λαχανικά.

   
  Πάρτε μερικές ιδέες από βρώσιμα “κολάζ λαχανικών” που βρήκα στο διαδίκτυο.

      hidden-valley-ranch-veggie-critter-snacks-7 έντομα από λαχανικά (σκέφτεστε τίποτα πιο διασκεδαστικό:)
  kids   laxanika_con001 laxanika_con008-1 laxanika_con003 laxanika_con002

Σνάκ λαχανικών
Μπορείτε να φτιάξετε πολύ εύκολες πίτσες-σνάκ με πίτες για σουβλάκια. Βάλτε τα παιδιά να ψιλοκόψουν  με πλαστικά μαχαιράκια ντοματούλες (το σκληρό τους κομμάτι), πιπεριές,  μανιτάρια, ελιές, κρεμμύδι, να τρίψουν στον τρίφτη καρότα ή όποιο άλλο λαχανικό ή καρπό θέλουν. Το κάθε παιδί θα βάλει πάνω στη (μισή) πίτα του τα λαχανικά που του αρέσουν και θα προσθέσει τυρί (γκούντα, φέτα, τσένταρ) ή ακόμα και ρίγανη. Τα αραδιάζουμε σε ένα λαδωμένο ταψάκι, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς και ψήνουμε για 10-15 λεπτά.
* Φροντίστε τα λαχανικά να είναι ψιλοκομμένα ή προβρασμένα για λίγα λεπτά.

Παιχνίδι: “ Ψαρεύουμε ντομάτες”
Δύο λεκάνες με νερό σε χαμηλή στάθμη όπου μέσα ρίχνουμε ντοματάκια  τσέρι (τα  μικρά). Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες. Τα χέρια πίσω από την πλάτη προσπαθούν με το στόμα να πιάσουν τα ντοματάκια. Ο κάθε ένας που πιάνει ένα το κρατάει και συνεχίζει ο επόμενος από την ομάδα του. Κερδίζει η ομάδα που πιάνει όλα τα ντοματάκια της λεκάνης πρώτη.

Και δύο παιχνίδια με λαχανικά.











Αυτά και για σήμερα, Keep walking xxx