Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες

                                    blind1
Με αφορμή την ημέρα αυτή, και στα πλαίσια της ενότητας “ Ο άνθρωπος” που προσεγγίζουμε φέτος θα μιλήσουμε για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες Με ποιό τρόπο αυτό που τους λείπει τους κάνει ξεχωριστούς, τί ανάγκες έχουν αλλά και πόσο ίδιοι είναι κατά τα άλλα με όλους μας.
Η προσέγγιση του θέματος των αισθήσεων πριν κάποιες εβδομάδες και η σημασία τους στην καθημερινότητά μας βοήθησε τα παιδιά να καταννοήσουν ακόμα καλύτερα  τί προβλήματα μπορεί να προκαλέσει η έλλειψη κάποιας από αυτές.
Ξεκινάμε, λοιπόν, την ενότητα σήμερα μιλώντας για τους τυφλούς.
Είδαμε τις εικόνες και άφησα τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις γι’ αυτά που έβλεπαν μια και δεν είχαν ξαναδεί ποτέ πριν κάποιον τυφλό στο δρόμο. Μιλήσαμε για το ραβδί που χρησιμοποιούν, τις ειδικές γραμμές στο δρόμο και την υφή τους αλλά και τα σκυλιά-οδηγούς.

            tyfloi   skyloi

Είπαμε ακόμα για τη γραφή Braille (Μπράιγ) και αισθανθήκαμε πώς είναι ακουμπώντας ένα κομμάτι κουτιού από φάρμακα, στο οποίο ήταν γραμμένο στη γραφή Μπράιγ το όνομα του φαρμάκου.

braille  PB281331

Στη συνέχεια, κλείσαμε τα μάτια μας με μάσκες –ύπνου και προσπαθήσαμε να ψηλαφίσουμε τα σχήματα που είχαμε στο καλάθι και να βρούμε το σωστό.

PB281334









Επίσης, φορώντας τις μάσκες μας, χωρίς παπούτσια και κρατώντας το ραβδί μας προσπαθήσαμε να περπατήσουμε σε ένα διάδρομο που είχα φτιάξει με οντουλέ χαρτί (όπως ο ειδικός δρόμος για τους τυφλούς στα πεζοδρόμια). Τους είπα οτι δεν έπρεπε να φύγουν από το δρόμο γιατί μπορεί να τους πατούσε κάποιο αυτοκίνητο ή να έπεφταν πάνω σε δέντρο, κάδο σκουπιδιών ή άλλο εμπόδιο. Τα παιδιά κατάλαβαν πόσο δύσκολο και επικίνδυνο είναι να κινείται κανείς μέσα στην πόλη χωρίς να βλέπει αλλά και πόσο σημαντικοί είναι αυτοί οι δρόμοι για τα άτομα με προβλήματα όρασης.
                             PB281344

Τέλος, σκεφτήκαμε πόσο σπουδαίο πράγμα είναι να εμπιστευόμαστε κάποιον και κυρίως όταν αυτός θα πρέπει να γίνει τα “μάτια μας” στο δρόμο. Φτιάξαμε μία διαδρομή με εμπόδια στην τάξη και τα παιδιά σε ζευγάρια, τυφλός-οδηγός, προσπάθησαν να την περάσουν. Ο οδηγός έπρεπε να φροντίσει ο τυφλός φίλος του να φτάσει στο τέρμα της διαδρομής με ασφάλεια.

PB281353   PB281360

                  PB281351

Καλή εβδομάδα σε όλους, Keep walking;)