Κυριακή, 21 Φεβρουαρίου 2016

Μύθοι του Αισώπου

Και συνεχίσαμε το τραξίδι μας στους μύθους μιλώντας φυσικά για τον παππού Αίσωπο.

Στόχος ήταν να καταλάβουν τα παιδιά οτι ο Αίσωπος αυτό που ήθελε να κάνει με τους μύθους του ήταν να διδάξει. Έτσι αφού διαβάσαμε τους παρακάτω μύθους, τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν την διδαχή που κρυβόταν πίσω από τον καθένα.

                                aiwpos1 cxcz

(Κόρακας και αλεπούΤο ελάφι στο ποτάμι και οι κυνηγοί - Οι οδοιπόροι και ο πλάτανος)

Μετά παίξαμε ένα παιχνίδι. Τους έδειξα ένα όμορφο κουτί και ένα κατεστραμμένο και τους ζήτησα να μου πουν πιο από τα δύο θα διάλεγαν για δώρο. Μαντεύετε ,φυσικά, την απάντησή τους.

20160211_102639

Όμως, πριν τα ανοίξουμε τους αφηγήθηκα τον μύθο Ο ανόητος ποντικός (ή το ποντικί, ο κόκορας και η γάτα) --- διδαχή: μην κρίνεις κάτι/ κάποιον από την εξωτερική του εμφάνιση ---και εκείνα έπρεπε να ξαναπούν την ιστορία βάζοντας τις εικόνες στη σωστή σειρά.

20160211_101437

                                         pon1 pon2 pon3 pon4

Στο τέλος της δραστηριότητας, ζήτησα από τα παιδιά να ξαναεπιλέξουν κουτί. Πλέον, τα νήπια κυρίως, άρχισαν να αμφιτελαντεύονται και κάποια από αυτά άλλαξαν την προτίμησή τους. Μετά αποκαλύψαμε το περιεχόμενο και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας.

20160211_102846

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Αισώπου είναι οτι οι ήρωές του είναι συνήθως ζώα. Ποια ζώα εμφανίζονται, όμως, συχνότερα στους μύθους του; Χρησιμοποιήσαμε τα βιβλία που είχαμε ήδη στην τάξη και κάναμε μία αριθμητική καταγραφή για τέσσερα ζώα φτιάχνοντας έναν πίνακα.

20160210_100533

Στη συνέχεια, ρώτησα τα παιδιά να μου πουν πως θα μπορούσαμε να καταγράψουμε τα ζώα αυτά των μύθων και να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με τον πίνακα, αλλά αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας έναν κύκλο.

Το κόλπο για να οδηγείσετε τα παιδιά στο να κάνουν το σωστό (δλδ να μοιράσουν τον κύκλο σε ισόποσα κομμάτια τόσα όσα είναι και τα βιβλία και να τα κόψουν σαν τούρτα) είναι κάθε φορά που σας προτείνουν μία ιδέα να την δοκιμάζετε ώστε να καταρρέει η μία γνώμη και να γεννιέται ένας καινούριος προβληματισμός.

π.χ “Να τον κόψουμε σε μικρά κομμάτια και να δώσουμε ένα στο καθένα” (μου δείχνει κόψιμο σε παράλληλες γραμμές). Το κάνουμε και τα παιδιά παρατηρούν οτι κάποιος θα πάρει μικρότερο κομμάτι και άρα η μοιρασιά δεν είναι δίκαιη.

20160210_101747 20160210_102216

Τέλος, μάθαμε και χορέψαμε (πολλές φορές:) το τραγούδι Ο χορος του Αισώπου από το υπέροχο cd

                                         

Ρεμπούτσικα- Ζιώγα = εγγύηση! Πάρτε το, εάν δεν το έχετε ήδη, για το νηπιαγωγείο σας. Απλά το αγαπώ και τα παιδιά μου το λατρεύουν.

Αυτά τα λίγα για τώρα. Σας φιλώ και θα τα πούμε σύντομα. Keep walking xxx