Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

Μόλυνση του αέρα: αιτίες και συνέπειες

           Συνεχίσαμε τη χθεσινή παρουσίαση και σήμερα, επιστρατεύοντας αυτή τη φορά την Ηλιόλουστη και τον Αερίνο.

                                 iliolousth    aerinos

 

Είδαμε και τα παρακάτω βίντεο (όχι μέχρι το τέλος τους, όπου προτείνονται οι λύσεις).

 

 

 

Κάναμε, φυσικά και τα δικά μας πειράματα.

1) ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ: Δύο γυάλες, ένα σακουλάκι και χαρτοταινία είναι αυτά που θα χρειαστείτε για το πρώτο. Γεμίζετε τις γυάλες με νερό και στη μία τυλίγετε το σακουλάκι στο στόμιο με χαρτοταινία. Τις γεμίζετε με την ίδια ποσότητα ΄κρύου νερού και τις αφήνετε στον ήλιο (άντε να τον βρεις τέτοια εποχή) ή κοντά σε σόμπα για όση ώρα θα είστε στο διάλειμμα. Κάνετε υποθέσεις για την θερμοκρασία που θα έχει το νερό μετά το διάλειμμα και στα δύο δοχεία. Ποιό θα είναι πιο κρύο/ ζεστό; Μήπως θα παραμείνει η ίδια; (πώς τα καυσαέρια και οι ρήποι δημιουργούν αυτό το φιλμ/σεντόνι στην ατμόσφαιρά που παγιδεύει τις ακτίνες του ήλιου και υπερθερμαίνει τη Γή).

P1240058

Μετρήστε με θερμόμετρο και αγγίξτε με τα χέρια σας.

 

2) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΡΥΠΑΣ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ: Στερεώνετε σε ένα πιατάκι βαθύ πλαστελίνη (είναι η ξηρά), ρίχνεται μέσα νερό και σημειώνετε τη στάθμη του νερού επάνω στην πλαστελίνη. Ρίχνετε μέσα στο πιάτο ένα μεγάλο κομμάτι πάγο (π.χ ένα ποτηράκι πλαστικό νερού που έχει παγώσει) και βάζετε επάνω του διάφορα μικροαντικείμενα για να αναπαραστήσετε τα ζώα που ζούν εκεί. Κάνετε τις υποθέσεις΄σας, το τοποθετείτε κοντά σε πηγή θέρμανσης και το αφήνετε να λιώσει.

P1240054R P1240061

Για να καταλάβουν τα παιδιά το μέγεθος του προβλήματος φτιάξαμε ένα πίνακα διπλής εισόδου όπου καταγράψαμε με ποιόν τρόπο έρχονται κάθε μέρα στο σχολείο.

P1240059

 

Στη συνέχεια, για να κάνουμε την καταμέτρηση χρησιμοποιήσαμε υπολογιστικό φύλλο που είχα φτιάξει στον υπολογιστή και το οποίο θα βρείτε εδώ.

                          Image2drhgg

 

Τέλος, αν θέλετε να επιμείνετε ακόμα περισσότερο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παιχνίδι σ’ αυτή σελίδα, που θα σας βοηθήσει να κάνετε με τα παιδιά τους ανάλογους συσχετισμούς.

 

Keep walking:)