Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Ρεύματα της ζωγραφικής και Πουαντιγισμός

           Σήμερα, μάθαμε οτι υπάρχουν πολλές διαφορετικές “σχολές” –ρεύματα στη ζωγραφική. Σε κάθε εποχή οι ζωγράφοι δεν ζωγράφιζαν με τον ίδιο τρόπο. Άλλωτε αποτύπωναν ακριβώς αυτό που έβλεπαν μπροστά τους και άλλοτε χρησιμοποιούσαν τη φαντασία τους για να εκφράσουν αυτό που ένιωθαν.

Εποπτικό υλικό:

πίνακας1 πινακας2 πινακας3πινακας4 πινακας5 πινακες6 πινακες7  πινακες8 πινακες9 πινακες10 πινακες11

 reymata1 reymata2 reymata3 reymata4

Δίνω στα παιδιά τους πίνακες και τους αφήνω να τους παρατηρήσουν καλά. Με τη σειρά περιγράφω με δυο τρεις λέξεις τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε ρεύματος. Τα παιδιά καλούνται να βρουν ποιος πίνακας αντιστοιχεί στο ρεύμα που περιγράφω. Για να επαληθεύσουν την υπόθεσή τους έπρεπε να κοιάξουν πίσω από τον πίνακα που είχαν πει. Εαν από πίσω ήταν γραμμένο το ρεύμα που περιέγραφα τότε κέρδιζαν. Εμείς πέντε πίνακες πριν το τέλος, πεινάσαμε;) Ήταν, όμως, πολύ ενδιαφέρον και τα παιδιά τα πήγαν αρκετά καλά. Φυσικά δεν περιμένουμε να θυμούνται τα ρεύματα! Στόχος είναι να έρθουν απλά σε μια πρώτη επαφή με όλες αυτές τις τεχνοτροπίες.

IMG_2089

IMG_2094

Μετά από τα παραπάνω, φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες βασισμένους στο ρεύμα του πουαντιγισμού (μικρές τελίτσες) χρησιμοποιώντας οδοντόβουρτσες. Τις βουτάμε στο χρώμα και μετά “ξύνουμε” τα δοντάκια στον αέρα, πάνω από το χαρτί.  Είχα φτιάξει στα παιδιά στένσιλ με διάφορα σχέδια για να χρησιμοποιήσουν. Εάν το κάνετε προτιμήστε τα έντονα χρώματα. Το κίτρινο δεν έδειχνε πολύ καλά. Επίσης, εαν κάποια προνήπια δυσκολεύονται δώστε τους να γεμίσουν τα σένσιλ με τελίτσες χρησιμοποιώντας μπατονέτες.

IMG_2097

 

Αυτά και για σήμερα. Keep walking xxx