Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Ζουζούνια μικρά και μεγάλα

        Την Παρασκευή μιλήσαμε για τα έντομα. Παρατηρήσαμε το γεγονός οτι κάνουν την εμφάνισή τους την άνοιξη και το συνδέσαμε με την ευκολία στην εύρεση τροφής. Από την αρχή της προηγούμενης εδομάδας τα παιδιά έφερναν στο σχολείο διάφορα  ζουζουνοειδή;) Αφορμή ήταν μια ακρίδα που βρήκαν στην αυλή και την οποία “τσακώσαμε” για τη γωνιά της παρατήρησης. Τα παιδιά καθημερινά πενούσαν από τη γωνιά για να παρατηρήσουν με τους μεγεθυντικούς φακούς τα νεοφερμένα ζουζούνια.

IMG_2675

Η παρατήρηση που κάναμε σε ομάδες την Παρασκευή είχε σαν στόχο να διακρίνουν από όλα αυτά τα ζουζούνια που μαζεύτηκαν, εκείνα που ανήκαν στην κατηγορία των εντόμων (είχαμε και αράχνες στην παρέα)

Έτσι το κάθε παιδί είχε από ένα φύλλο παρατήρησης, στο οποίο έπρεπε να κάνει τις καταγραφές. Τα προνήπια στις μετρήσεις έβαζαν γραμμές π.χ “τόσες γραμμές για τόσα πόδια”.

έντομο

IMG_2706

 IMG_2710

Όταν όλες οι ομάδες ήταν έτοιμες διασταυρώσαμε τις παρατηρήσεις μας και συγκρίνοντας τα στοιχεία που μαζέψαμε με την παρατήρηση στις αράχνες, βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για την ανατομία των εντόμων.

Μετά, το πρόγραμμα είχε ανάγνωση ιστορίας. Τον “Τρυφεράκανθο” διαβάσαμε. Μια πολύ ωραία ιστορία για την διαφορετικότητα και την αξία της.  Υπέροχο για την βιβλιοθήκη του σχολείου σας αλλά και τη δική σας;)

ΤΡΥΦΕΡΑΚΑΝΘΟΣ

«Με λένε έτσι, γιατί το τρίχωμά μου είναι απαλό και ρόδινο. Χωράω και κάτω από ένα φύλλο.

Είμαι ποιητής.

Όμως, αυτό οι άλλοι δεν το καταλαβαίνουν. Με πιλατεύουν!

Με κάνουν μπαλάκι, για να παίζουν!

Γι’ αυτό κι εγώ παρακάλεσα το ξωτικό του δάσους να με κάνει έναν άλλο, έναν ακανθόχοιρο με μεγάλα σουβλερά αγκάθια.

Να τους πονάω, όπως με πονάνε.

Το μόνο που δεν υπολόγισα είναι ότι αυτά τ’ αγκάθια μπορεί να ματώσουν κι εμένα……...»

Καλή εβδομάδα παίδες! Keep walking xxx