Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Παίζοντας με τη βροχή και τον αέρα

Αν και δεν μας πέτυχε σε πολύ φθινοπωρινή εβδομάδα, ωστόσο ο προηγούμενος μήνας μας πρόσφερε την εμπειρία που χρειαζόμασταν για να μιλήσουμε για την βροχή και τον αέρα.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας τον ιστορία του Συννεφούλη, ενός μικρού τύπου που βρίσκεται στον ουρανό και ανοιγοκλείνει τις βρυσούλες που υπάρχουν επάνω στα σύννεφα  δημιουργώντας έτσι την βροχή. Φτιάξαμε τα δικά μας συννεφοβρυσάκια και αφήσαμε τον Συννεφούλη να τα ανοιγοκλείνει στον πίνακα της τάξης;)

20151102_105824

Αν και η πραγματικότητα σχετικά με την δημιουργία της βροχής δεν είναι τόσο διασκεδαστική, έχει ωστόσο κι αυτή την μαγεία της. Τα πειράματα που κάναμε μας βόηθησαν να το διαπιστώσουμε (Διαδικασία: 1)Τί έχει μέσα το νερό; -μικρές σταγονίτσες. 2)Τι παθαίνει το νερό όταν ζεσταθεί; -καπνός- 3) Που πάει αυτός ο καπνός; - επάνω. 4) Ας ακουμπήσουμε αυτόν τον καπνό. Τι νιώθουμε; -το χέρι μας είναι βρεγμένο. Γιατί; 5) Αφήνουμε το νερό να εξατμιστεί πλήρως.Που πήγε το νερό; Είναι ενδιαφέρον γιατί τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονται ότι αν συνεχιστεί η διαδικασία του βρασμού όλο τον νερό θα εξατμιστεί. Έννοιες: ατμός, υδρατμός, εξάτμιση, υγροποίηση)

 Εδώ μπορούμε να στήσουμε μια ιστορία για τις μικρές νεραϊδοσταγόνες που κάθε φορά που τις κυνηγάει η μάγισσα-ζέστη αυτές γίνονται αόρατες και το σκάνε στον ουρανό για να ξεφύγουν.

20151102_114308

Συνεχίζουμε, παρατηρώντας τι συμβαίνει σε αυτές τις σταγόνες όταν ο καιρός είναι κρύος. Ένας δίσκος μεταλλικός γεμάτος παγάκια (που αφήνουμε τα παιδιά να αγγίξουν) είναι ο ουρανός μας. Τον τοποθετούμε επάνω από τους υδρατμούς, παρατηρούμε τι συμβαίνει και να το καταγράφουμε.

πείραμα με νερό

Για να σας πω την αλήθεια, πάλι την εκδοχή του Συννεφούλη προτιμήσαμε:)

Συνεχίσαμε, περνώντας στον αέρα που τώρα το φθινόπωρο αρχίζει να ζωηρεύει. Είναι αυτός που κάνει τα φθινοπωρινά φύλλα της αυλής μας να χορεύουν και μας έδωσε την ιδέα να γράψουμε για την περιπέτεια του Αστέρη (το γνωστό τελευταίο φυλλαράκι που μένει πάντα επάνω στο δέντρο;).

PB050015

Ποδοσφαιρόφυλλοι (ψυχοκινητικό παιχνίδι)

Ποιοι θα βάλουν τα περισσότερα φυλλογκολάκια; (φυσάμε με καλαμάκια το φύλλο προς το στεφάνι). Οι Ανεμοδαρμένοι ή οι Ανεμοστρόβιλοι; Το μάτς ήταν ντέρμπυ και το διασκεδάσαμε πολύ! Οι χαμένοι χειροκρότησαν τους νικητές και οι νικητές μάζεψαν τα φύλλα από την τάξη, έτσι για να μην παίρνουν τα μυαλά τους πολύ αέρα;)

                     image

Keep walking xxx