Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Μαθηματικά: αναγνώριση των συμβόλων των αριθμών 1-10

          Μια και τις επόμενες δύο εβδομάδες θα ασχοληθούμε στο σχολείο με τις πρόβες της γιορτής και όχι με κάποιο συγκεκριμένο θέμα, σκέφτηκα να σας δώσω κάποιο βασικό υλικό μαθηματικών το οποίο έχει σαν αφετηρία μια πολύ καλή δουλειά των συναδέλφων Αρμενιάκου, Χριστογέρου και Ανδριώτη και λέγεται: “Τα μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο”, ενώ έχουν κυκλοφορήσει και φύλλα εργασίας. Η γνώμη μου είναι πως αξίζει να το έχετε στη βιβλιοθήκη σας και να είστε σίγουρες πως θα σας βοηθήσει πολύ.

Τις επόμενες μέρες θα σας δώσω ένα μικρό δείγμα από το βιβλίο, το οποίο περιλαμβάνει ένα πλήρες ετήσιο πρόγραμμα.

 

                                                      σάρωση0033

 

Παίξαμε το παιχνίδι στην τάξη με καρτέλες αριμθών που είχα φτιάξει και τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ ενώ διόρθωναν μόνοι τους τα λάθη που γίνονταν.

 

                                          P5160767

 

 

Επίσης κατά τη διάρκεια που μαθαίναμε τους αριθμούς (ως το 10) φτιάχναμε και μια σκάλα από κουτιά πλαστελίνης, που είχα ντύσει. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά μπόρεσαν να καταλάβουν οπτικά οτι ανεβαίνουμε ψηλότερα ( πληθαίνουμε, αυξανόμαστε)  κάθε φορά που προσθέτουμε έναν αριθμό αλλά και οτι κατεβαίνουμε (λιγοστεύουμε, ελλατωνόμαστε) κάθε φορά που αφαιρούμε.

 

                                               20110407_25

 

Και φυσικά αυτό μας βοήθησε στο να κάνουμε ασκήσεις όπως:

 

σάρωση0039  σάρωση0038  σάρωση0040 σάρωση0041

 

                                                         σάρωση0042 

 

αλλά και να συμπληρώσουμε δικές μας αριθμογραμμές τις οποίες χρησιμοποιούσαμε όταν χρειαζόταν.

                                                            σάρωση0037

 

Keep walking και για σήμερα:)