Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

Το μουσείο

          Ολοκληρώνοντας το θέμα μας για τις τέχνες δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για το μουσείο. Δυστυχώς τα μουσεία στο νησί μας ανακαινίζονται και δεν μπορούμε να τα επισκεφτούμε. Έτσι σήμερα, αναλύσαμε ετοιμολογικά τη λέξη και τη συνδέσαμε με τις εννέα μούσες που τόσους μήνες μας ταξιδεύουν στα μυστικά της τέχνης, αλλά μιλήσαμε και για τη χρησιμότητα ενός μουσείου.

Επειδή εχθές δεν κάναμε σχολείο (λόγω σεμιναρίου), έδωσα στα παιδιά μου τη Δευτέρα το παρακάτω φυλλάδιο.

αστέρι

Έτσι ακόμα και τα παιδιά που δεν είχαν επισκεφτεί ποτέ στη ζωή τους ένα μουσείο, ήρθαν σε μια πρώτη επαφή μ’ αυτό, μέσω διαδικτύου, με τη βοήθεια των γονιών τους. Η ομάδα μου είχε αποκτήσει μια κοινή βάση. Αυτό βοήθησε ώστε να σκεφτούμε και να μιλήσουμε για διάφορα είδη μουσείων.

Μετά χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να στήσει το δικό της μουσείο διαλέγοντας ένα από τα εξής τέσσερα: αρχαιολογικό, φυσικής ιστορίας, μοντέρνας τέχνης και λαογραφικό

Η κάθε ομάδα επέλεξε τα χρώματα χαρτονιού που θα χρησιμοποιούσε και έθεσε αρμοδιότητες. Ποιος θα σχεδιάσει, κόψει, γράψει στον υπολογιστή την πινακίδα, κολλήσει, ζωγραφίσει.

Και να πως εξελίχτηκαν τα εργαστήριά μας,

IMG_2531

-IMG_2532

IMG_2533

IMG_2536

IMG_2540

IMG_2541

IMG_2542

IMG_2545

Όταν το μουσείο της κάθε ομάδας είχε τελειώσει έπρεπε να πάνε στη γωνιά των εκθεμάτων και να επιλέξουν εκείνα που ήταν κατάλληλα για να μπουν το δικό τους μουσείο.

                                  εκθέματα  εκθέματα1

Στο τέλος συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα για να αξιολογήσουμε τη δουλειά της κάθε ομάδας. Τι έφτιαξαν, τι επιλογές έκαναν και γιατί.

IMG_2556

Αργότερα, μιλήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο ένας επισκέπτης παίρνει πληροφορίες για ένα έκθεμα. Παρακολουθήσαμε το μονόλεπτο βιντεάκι και παρατηρήσαμε τις πινακίδες που βρίσκονται μπροστά από τα εκθέματα του μουσείου. Τι πληροφορίες μας δίνουν;

Έστησα, λοιπόν, τις εργασίες των παιδιών πάνω στα τραπεζάκια σαν εκθέματα μουσείου και ζητούσα από τον καθένα να μας δώσει πληροφορίες (περιγράψει) το δικό του έκθεμα. Οι υπόλοιποι κάναμε τους επισκέπτες του μουσείου.

IMG_2558 IMG_2559

IMG_2565

Φυσικά δεν περίμενα να θυμούνται τις λεπτομέρειες και ούτε ήταν αυτός ο στόχος. Όμως ήθελα να μάθουν τι είδους ερωτήσεις κάνουμε όταν θέλουμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τα αντικείμενα που βρίσκονται στα μουσεία, αλλά και τι πληροφορίες μας δίνουν συνήθως οι πινακίδες που βρίσκονται κάτω από αυτά.

Ήταν ωραίο,σήμερα, να βλέπω αυτούς τους μικρούς τύπους να δουλεύουν τόσο όμορφα μαζί. Είναι η εποχή που το κάθε γρανάζι έχει βρει τη θέση του, και η μηχανή πάει σιγά σιγά μόνη της:) Keep walking xxx