Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

Παίζοντας με τις γραμμές

        Την προηγούμενη Παρασκευή η ημέρα μας ήταν αφιερωμένη στις γραμμές. Οι γραμμές είναι βασικό στοιχείο σε έναν ζωγραφικό πίνακα και ήθελα τα παιδιά να αρχίσουν, πέρα από το χρώμα, να παρατηρούν και αυτές σε έναν ζωγραφικό πίνακα.

Αφού ζήτησα από τον κάθε έναν να φτιάξει μια γραμμή επάνω στο χαρτί του διαφορετική από των άλλων, παρατηρήσαμε την ποικιλία και τις ιδιαιτερότητές τους.

Μετά φτιάξαμε την “περιπέτεια μιας γραμμής”. Τα παιδιά καθισμένα οκλαδόν το ένα δίπλα στο άλλο κατα μήκος του τοίχου, άκουγαν τις περιπέτειες της γραμμής και τις αποτύπωναν στο χαρτί τους διαδοχικά (ο ένας μετά τον άλλον).

IMG_2027

Να λοιπόν η γραμμή μας! Πέρασε από λίμνες με βραχάκια, θάλασσες με κύματα, κατρακύλησε ανάμεσα σε λόφους, στροβιλίστηκε ψηλά στον ουρανό από τον αέρα, μπλέχτηκε σε έναν ανεμόμυλο και έφερε τρεις γυροβολιές;), ανέβηκε σκαλοπάτια, έπεσε σε γκρεμούς…

Μόλις τελείωσε η περιπέτειά της, την “διαβάσαμε” πάλι από την αρχή για να την θυμηθούμε;)

IMG_2029

Η ενασχόληση με τις γραμμές μας έδωσε την δυνατότητα να μιλήσουμε για ένα σύμβολο των μαθηματικών και τη σημασία του. Το ίσον (=). Φτιάξαμε  σύνολα αντικειμένων χρησιμοποιώντας στεφανάκια και τοποθετούσαμε το “ίσον” (δύο γραμμές από μαύρο κάνσον) ανάμεσα σε εκείνα που ήταν ίσα μεταξύ τους.

Η ενασχόλησή μας με το σύμβολο της ισότητας, μας έδωσε επίσης την αφορμή να μιλήσουμε για την έννοια της παραλληλίας.  Μάλιστα είδαμε και το παρακάτω βίντεο το οποίο μας έλυσε  κάποιες απορίες αλλά μας γέννησε και κάποιες καινούργιες τις οποίες θα εξερευνήσουμε σύντομα:).

  Αυτό, πάντως που καταλάβαμε είναι οτι στον κόσμο στης ζωγραφικής οι γραμμές είναι ελεύθερες να κάνουν οτι τους αρέσει αφού ζωντανεύουν μέσα από την φαντασία του ζωγράφου. Και η φαντασία δεν έχει κανόνες και περιορισμούς όπως έχει ο πραγματικός κόσμος.

Καλή εβδομάδα και Keep walking :)